Virtua Fighter [ARC, Saturn, DC, PS2]

EagleJin

Bear Necessity
#1
Virtua Fighter går for å være det mest avanserte fightespillet i dag, og ikke helt uten grunn. Jeg sier meg enig, og legger til at jeg blir stadig overrasket over hvilke tanker som ligger bak spillet. Her er det ikke nok å spille aggressivt som en Street Fighter-pitbull, men det må tenkes før hvert angrep, lynraske reflekser og god kontroll over pkg-fingrene.

En skal heller ikke klage på dårlig grafikk i de nyeste utgavene VF4 og VF4: Evolution.

Jeg spiller for tiden med Goh, Akira og har så vidt begynt å se på Kage, som forøvrig har tøffeste drakt i spillet.

VFDC

Noen som spiller (les satser :rolleyes: )?
:ninja:
 
#2
Jeg spiller, blir vel en stund i helgene. VF er helt klart det beste,
men det er ikke alltid like morro å spille mot uerfarne.
Flere jeg kjenner gidder ikke spille det siden det er så
komplisert.

Men det er jo mye morsommere det enn andre
fighting spill. Genial quest mode også på VF Evo.
Jeg spiller omtrent bare med Lau, men blir litt Aoi noen ganger.
Er blitt warrior med Lau.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#3
Jeg satser vel ikke akkurat på virtua fighter 4: Evolution. Men hvis jeg skulle satset på et fighting spill, så hadde det uten tvil være virtua fighter 4:evolution. Spillet har det mest gjennomførte gameplayet jeg har sett til dags dato, har ingen anelse om hvordan de har klart å lage det så bra. Tør ikke engang å tenke på hvor bra Vf4: final tuned blir.

Jeg spiller vf4:evolution litt sporadisk om dagen, men når jeg spiller, så spiller jeg med Kage Maru (The one and only :ninja: ).

Er sentinel med Kage (590 wins/ 9 tap) på quest mode.

Spillet er litt avansert å starte med, men gir en det litt tid så ser man hvor genialt dette spillet er. I Vf4:evo føler man at man lærer noe hele tiden.
 
#4
har spilt VF siden den var på storkonsoll på de gamle arkadene :) *mimre* men syns DOA og Tekken er i lik klasse :p
 

EagleJin

Bear Necessity
#5
Hmm.. Å spille mot nybegynnere kan være problematisk selv for erfarne (noe jeg var vitne til på et spilleparty), men sånn vil det alltid være i fightespill.
Et annet problem er at det er veldig få som gidder å sette seg inn i det, og da blir det fort CPU-kamper man tyr til, og jeg merker godt på meg selv at spillestilen nesten ikke forandrer seg i det hele tatt pga for mye spilling mot maskin.

Kage blir kulere og kulere. Er ferdig med basic combo/strategic training, og skal begynne med advanced. Eller kanskje det er en ide å fullføre med Goh og Akira først, siden de er mine mainchars.

Stats med Goh:
Ringname: *Hyulvinji
Rank: Hunter
wins/losses: 504/103

Har gått gjennom arcadene i quest mode med Goh, og holder på med missions nå. Er enkelte av dem som virker umulige.

Hvis noen har peil med Goh, og føler for å dele strategier, er det bare å fyre løs :D
 
#6
Får vel si at jeg spiller det, selv om det ikke skjer hver dag. Spiller som oftest de jeg holder på å lære meg, merkelig nok, som er Aoi (reversals er kult å få til :D), Kage har jeg alltid holdt litt på med, men noe mer har det ike blitt enda. Jacky er en bi-fyr som går an hvis jeg ikke har så lyst å spille en av de to andre.

Kan dere legge ut deres mest brukte comboer med folka deres? Muligheter for å lære mer..
 

EagleJin

Bear Necessity
#7
Ey! Der er du jo reddie :)

Tviler på at du har no interesse av at jeg skriver opp comboene mine med Kage, siden du allerede harsett og lidd de fleste av dem og de stort sett er de samme som dem i tutorial... Men seriøst, du burde fortsette med Kage og Aoi. Med Aoi er du allerede farlig med reversals, og med Kage er du bare kjip (TFT). På grunn av deg liker jeg arenaer med høye vegger.

Norge trenger å få bygget et VF-miljø som er større enn 6 personer. Siden noen av kjernen er borte virker det som om "hele" VF-Norge dør ut.
 

Dukie

nice girl
#8
Er på skolen nå, så mine tanker får vente. Men kan nevne at Spillegal trolig
kommer til å lansere en : Sjanger-Slåssespill artikkel.

Som alle vet så er Netti&Raidar i Kina nå.
Men åssen det går med dem?
Her har vi to kamper som taler for seg selv:

VF-Kina:

Random Kineser Lau VS Raider (Kage) :ninja:

Random Kineser Jacky VS Netrom (Akira)

Mine tanker er at Raider har fått en ny spillestill som er skremmende aggresivt og pent og Netrom's Yomi er villere en noensinne. Jeg frykter at de kanskje kan slå meg til og med! Jeg som er :king: i VF.
 

EagleJin

Bear Necessity
#9
:unsure: ......... :wacko:

Duke: Vi tar dem når de kommer tilbake. Skal i hvertfall ha en eller to runder mot en av dem uten å mashe som gal.

Har du flere vids? Egentlig samme med hvem, for en lærer en god del av dem.

En morsom sak i VF:EVO:
vegginnsekt
Er mange varianter av denne bugen. Har opplevd lignende med Lei-Fei. Er nok flere merkbare bugs i spillet også...
 
#10
Spiller fortsatt Evo, bruker Lion, Goh og Brad for tiden.
Ser ut som gutta i Kina klarer seg bra, skal bli morro å spille mot de når de kommer tilbake. Se åssen de har utvikla spillestilen sin.
Har spilt masse med Netrom og Raider, og vet at de alltid finner på noe kødd. :cool:
Har lagt fra meg Aoi og Sarah, ihvertfall for en liten periode.
 
#11
til dere som ikke er ordentlig gode enda: er det noen interesse for å prøve å komme sammen på en uoffesiell gathering en gang? Har også alt for få å spille mot, og er ikke "god" nok, enda jeg har spilt litt og litt i nesten tre år. Er det interesse, så kunne vi sikkert fått til noe??? <venter på svar> :D
 

EagleJin

Bear Necessity
#12
Nå begynner det å bli fart på tinga her :). Nagenuke (naganuke?) begynner å sitte littegrann, og combos går som regel opp i mot 70 dmg (Akira). Herlig følelse og fyre av 3 knær uten å egentlig prøve på det... :p

Trener nå EVO til GP (...) og har planer om å vinne i hvertfall èn runde i løpet av 3 kamper. Skal bli kult å se hvordan andre spiller.

Stats så langt:
Akira
Ring name: *Klo
Win %: 65,7 (tapt for mye mot Red Hawk <_< )
Wins/losses: ca 170 wins / ca 85 tap

Goh
Hyulvinji
82.3 %
ca 540 / ca 110 (Litt kjipt å spille mot Hawks reversing aoi...)

Irriterende at vs skal ha noe å si for stats, siden forskjellen er så stor fra cpu til humane motstandere. Burde nesten hatt eget rankingsystem for vs.
 
#14
Burde jeg være stolt over å ha dengt Chibita i VF Evo quest mode? Han vant bare en runde. :p Han er vel VF gud. Er litt små-happy nå.
 

EagleJin

Bear Necessity
#15
Opprinnelig skrevet av pkg_inc@11.04.2004, 15.34
På den annen side, vinner du mye i vs, så....

håper jeg også kan komme


ps: du får vel ikke med memcardet ditt på treffet? (vel?)
EVO støtter ikke loading fra to kort, right? I så fall er det vel liten vits i å ta det med.
 
#16

På den annen side, vinner du mye i vs, så....

håper jeg også kan komme


ps: du får vel ikke med memcardet ditt på treffet? (vel?) 


EVO støtter ikke loading fra to kort, right? I så fall er det vel liten vits i å ta det med
nei, men man kan rullere på det, slik at man får med seg noen kamper hjem :p
 

EagleJin

Bear Necessity
#17
Ah! Fikk spilt vs i ca 3 timer i dag, dog bare mot Red Hawk, men det er lenge siden vi har spilt så bra (hvis man kan definere kampene som gode..). Fant til og med en glitch i spillet (med Goh igjen ;)), og sammenlignet med denne er ikke Akiras SPoD noe som helst teleporterende, hehe.

Tenker å legge ut noen kamper senere. Håper på litt respons, uansett positiv eller negativ. Vi er ikke akkurat gode enda (har bare spilt i ca 8 mnd med veldig spredt gamingtid, og veldig lange pauser...). Red Hawk er farligere med reversals nå enn før, og innimellom tør jeg nesten ikke angripe.

Og hva som bedre er; i morgen blir det enda mer VF :thumbsup:
 
#18
Legger inn stats på min karakter jeg.

navn: Lau
character: Lau Chan
rank: Sentinel
wins/losses: 423/3
items: mange kule, inkl. glowing bracelet, som er kulest

Hyulvinji, du er heldig som har noen å spille mot. Det er ingen i området mitt som er noe som helst konkurranse. :blink:
 

EagleJin

Bear Necessity
#19
Tenkte jeg skulle være så snill rapportere noen flere småbugs i VF:EVO. De har ikke noe å si for gameplay, men de ser litt, uh, rare ut:

Med Goh nære kanten:
270+p+g
- Goh vil utføre kastet, men etter neddragningen vil motstander dette ut av ringen, og Goh står igjen og fullfører kastet. Dvs han skår i løse lufta :p

- fra catch, b,b+p+g, Goh ruller bakover og ut av ringen. Goh vil plutselig stå inntil kanten og blinke (virker som omhan vil i ringen igjen å fullføre kastet :eek:

Ganske morsomt.. Da har jeg sett en bug og utført tre andre med Goh.

med vennlig hilsen
innsektjegeren

------------------------------------------------------------------------------

Gikk akkurat gjennom store deler av mission practise med Goh, og er nesten ferdig. Har bare to missions igjen (nr. 29 og 30). Sliter grusomt med 29 (knuse veggen på fire steder). Noen tips? :svette: :flau:
 
#20
Jeg klarte det lett med Lau. Men så er det Lau og da, totalt annen fighting stil. Men det jeg gjorde var å flytte meg raskest mulig bort til veggen, for så å evade helt til CPU stod med ryggen mot veggen, så bare tok jeg harde angrep slik at han ble kastet hardt bakover.