Virtua Fighter gatheringen

Dukie

nice girl
Kommer til å skrive en større post så fort jeg får tid, fordi jeg har mye å si.
Men ellers så er det bare å fyre løs.

EagleJin

Bear Necessity
Holly Crapparoni!
Jeg trodde jeg begynte å forstå hvor mye som egentlig skal gjøres i VF for å takle det nogen lunde greit, men jeg har aldri tatt så feil i det hele tatt..

---------------------------------------------------------

Deltakerne
De som møtte opp og var der store deler av tiden var:

Crew Norge:
Gutti
JIN
Netrom
Raider
Duke
PK
Dave
RAT
Red Hawk
Hyulvinji

Crew Sverige:
Lau.VF
KiwE
Nybec
Must
FluddyFlea
Lion
Shmolz
Seb

Crew Danmark:
3of19

Jeg har desverre ikke stort å si om hver enkelts spillestil og skills annet enn at det var enkelte jeg la merke til:

- Guttis Wolf!
Jeg satt og tenkte "Whoa!"

- Netroms Akira!
... *stunned* Alt skjedde utrolig fort!

- Lau.VFs Lau!
Lau spilt med flyt

La nok merke til disse fordi jeg har prøvd å spille disse selv, men så fort at mitt spill med disse tre karakterene (Wolf, lau og Akira) er klønete i forhold. All hail til disse! Noe mer kan jeg ikke uttale meg om spillestilene fordi jeg egentlig ikke har peiling på VF, noe jeg virkelig fikk se denne helgen. Var lærerikt så det holder, og det var veldig kult å møte nye fjes og også se igjen flere gamle!

For å gjøre det enkelt:

Fredag
Hawk og jeg startet 09:15 fredag morgen med å dra til lokalet for å ta over nøkkelen, og møtte pkg_inc på veien. Det varte ikke lenge før vi hadde hentet bord og satt ut stoler og fått opp en prosj. og en ps2 med VF:EVO liggende i. Vi spilte et par kamper, og fikk merke at mellom oss tre hadde det skjedd forbedring siden sist vi spilte sammen. DIGG! Litt senere kom også Danmarks representant; 3of19, og herja litt rundt med Lion. Etter en stund kjørte PK og 3of19 i gang med SingStar, som var riktigt kul å få med seg! Men overraskelsene skulle komme fort og hardt. VF har SÅ mye mer å by på enn delen man gjerne tenker på som "angrip, trekk tilbake, eller angrip mer"...

Folk begynte å komme rundt 16:30, og ca. 17:30 var svenskene "eskortert" til lokalet, og litt senere var vi hele 20 pers. i leiligheten. Gaming var selvfølgelig sentralt, og det manglet ikke blinkende bilder og lyder fra høytalerne noen tid på døgnet. Denne første dagen/kvelden med gaming bestod av vs, og jeg tror de fleste fikk noe å bryne seg på i en ganske god variasjon i valg av karakterer. Jeg vet med meg selv at jeg slet hardt for å få de seierene jeg fikk.

Kvelden kom, og noen hadde begynt å legge seg, mens andre drøya til nærmere 6-7 om morgenen før de enten dro hjemover, eller tok seg en lur. Noen glemta hva uttrykket "å legge seg" betyr.
---------------------------------------------------------------------

Lørdag
Dagen for enda mer vs spilling, og sabaki, naganuke, combos for over de 5 skjermene som var satt opp med VF. Senere skulle det holdes turneringer!

Merkelig nok var det ikke å spille vf som tok det meste av min oppmerksomhet denne lørdagen. SF: third strike så virkelig kult ut i aksjon, og dette er et spill jeg SKAL ha til ps2 så fort som bare mulig!!

Som sagt ble det mye vs spilling. Men det virkelig spennende kom med turneringene som Gutti tok ansvar for og satte opp (stor takk!).

Turnering nr. 1:
- Karakterbasert
Vi ble delt inn i lag på to og to som begge spilte samme karakter. Hver lagkamp varte til begge på det ene laget var slått.

Jeg gjør det enkelt og sier:
Etter en spennende finale mellom Vanessa team (Gutti, PK)og Jeffrey team (Netrom og Duke)

Dukes Jeff slo PKs Vanessa, og Dukes Jeff tapte for Gutti som til slutt tapte for Netroms Jeff, og dermed vant Jeffrey team turneringen. Gratulerer!

Turnering 2:
Norge VS Sverige + en dansk!!!
Dette var kveldens høydepunkt, i hvertfall for meg, og stemningen stod i taket under hele turneringen! I combos var alle på team Norge med for hvert treff når en nordmann fyrte av en combo, og samme gjaldt team Sverige når deres mann spilte. Setter opp en liste senere med hvem som spilte mot hvem...

Netroms Akira reddet Norges ære mot Lau.VF i en siste match!!
Yay, VF-Norge!

Mer detaljerte resultater kommer senere...

Turnering 3:
Single turnering
Alle skulle spille to karakterer hver. En main og en sub. Spennende kamper her også, men nok en gang var det Netrom som bestemte seg for å vinne. Ustoppelig med sin Akira! Gratulerer, Netrom!

-

Resten av tiden var det fullt kjør med vs i VF:EVO, SF: Third Strike og Tekken Tag mellom enkelte av oss. Til og med her så vi noen småartige kamper fulle av enten Jin-, Kuma-, Hwoarang- eller Baek-ost.
-----------------------------------------------------------------------

Søndag
Så kom søndagen. Dagen alle junkies skulle reise fra en meget vellykket VF gathering i Oslo. Merket ikke at dagen kom en gagn, for det ble lite søvn denne helgen. Fredag og lørdag skulle aldri mer komme, og opplevdes som små vindkast; de kom, og de dro i en fei. Dagene hadde blåst forbi, og nå var det over. Nesten..

Skjermene og maskinene stod på fram til rundt 16:00 før resten brøt opp, og dro hjemover.

Så stod ryddecrewet; Gutti, Netrom, Raider, Duke, Hawk og jeg igjen. Duke, Hawk og jeg benyttet en siste anledning til å bli eid i Tekken Tag av Duke, og det var det. En session-helg var over, og jeg var i hvertfall strålende fornøyd med disse 3 dagene.

Desverre fikk jeg spilt mot alt for få av folket (Duke, PK, Hawk, JIN, Must, KiwE, Lau.VF), men har allikevel mye å gjøre framover, med tanke på at jeg skal slå dem neste session

Konklusjon etter helgen:
VF er et eget solsystem. Hvis vi antar at vf-systemet og vårt solsystem er like, er jeg på pluto eller en annen langt unnaliggende planet. Jeg skjønner ikke bære av spillet, noe jeg fant ut denne helgen. Utrolig kult å se noen som får til spillet i aksjon!
-------------------------------------------------------------------------

- Takk til alle som møtte opp! Var virkelig kult å se så mange der! Også bra å se at dere er fornøyde med helgen. Uten dere hadde det ikke blitt mye til session.
- Takk til alle som hadde med seg utstyr! Var knallkult å få opp 3 prosj. og 3 tv-er!
- Og så takk til alle som knuste meg totalt i vf! Har lært den første virkelig viktige leksen i EVO, nemlig at det ikke spilles som Tekken over hodet i vs, slik jeg har spilt fram til nå.
- Takk til Duke, JIN og PK som ga noen tips i ulike situasjoner.
- "team Goh Power" XD
- Takk til PK som møtte opp tidlig og hjalp til med klargjøringen av lokalet fredag morgen.
- Takk til alle for godt humør. Ble høy stemning av det
- Til slut takk til Netrom som reddet VF-Norges ære i NO vs SWE!

Til slutt:
Takk til Duke, Netrom, Raider, Gutti og Hawk som var med å rydde stedet til slutt.
Kom nettop hjem fra lokalet nå etter å ha levert nøkkelen tilbake, og utleier var så fornøyd med vår ryddeinnsats at hun gladelig tilbød oss å ringe henne om vi skulle finne på å arrangere en ny gathering i Oslo (hvem sier vel nei takk til raske 3000 NOK?). Til og med bordet vi ikke fikk inn på loftet var hu fornøyd med XD.

Måtte bare ha den med...
Lokalet før folk kom
Aksjon 1
Aksjon 2

Dukie

nice girl
Bra skrevet ØgleJon.

Lite vits å skrive alt for mye om dette, bortsett fra at jeg er litt skuffet over de folka som skulle komme.

Det er det samme hver gang, ekstremt mange sier de skulle komme så noen dager før så blir det plutselig ikke noe av. Når vi endelig får til noe så kommer ikke de som hadde meldt sin ankomst. Den beste unnskyldingen tar Iliuz som-måtte- priotere-sin-småsyke-kjæreste-Rikku-som-skulle-egentlig-dra-til-hytta,-men-som ble-hjemme-alikavel. *lol*

Men resten a? Vi var en god del folk og hadde det sinnsykt moro. Og vi ble sjokkerende nok, en god del folk fra Norge, Danmark og Sverige.