En mulig siste post fra meg om dette..
Naskul har (ikke en gang "så å si") ingen grunn for å poste her, med sin uttalelse. Burton virker ikke seriøs nok med disse spillene, og som topicet sier så er det Tekken vs VF, så jeg ser ingen grunn for å dra inn andre spill en har spilt og slike ting her (no offence..)
Nilo sa at det skulle være en grei diskusjon, noe det har overgått allerede (hvem visste ikke det egentlig?), så for å prøve å holde det oppe, men også med personlige synspunkter:
Jeg skjønner godt hva folk mener når de sier at VF ER bedre enn Tekken. Det hele dreier seg om realistiskhet. Sånn er det i de fleste sjangre som har med sport å gjøre. Bilspill, fotballspill og så videre. Om du kjøper VF, får du et mye mer komplisert, detaljert og realistisk slåssespill som du må legge mange flere timer inn i enn Tekken for å mestre.
Jeg er stort sett enig (blir vel riktig å si...), men når det gjelder realistiskhet så vet jeg ikke helt. Realistiskheten kommer an på hva man legger vekt på. Om det er vanskelighetsgraden, da med tanke på at det er så ufattelig mye man må ha i hodet på en gang når det gjelder VF, men når det gjelder Tekken så er det mer realistisk igjen på andre måter (feks bevegelsene i teknikkene (ja, jeg vet dette har lite å si generelt, og enda mindre å si for noen), og juggle systemet holder seg en del bedre (da med tanke på at det ikke er ofte du tar teknikk som treffer high, som skader en som ligger i høyst lavt nivå, så det ikke skulle vært mulig å treffe)) (og ja, jeg vet en del kanskje kommer til å bli sure/irriterte og sier (ikke nødvendigvis poster) at det jeg skriver her er totalt latterlig).
Derfor vil jeg helst ikke si at realistiskheten er så mye bedre i et av spillene, enn det andre. MEN som SPILL er VF mye bedre på så å si alt mulig (om ikke det er alt mulig) (eneste jeg synes Tekken har bedre er lp, rp, rk, lk, men det er totalt personlig synspunkt).
Det tok lang tid for meg for å skjønne at VF var og er bedre, men likevel er jeg mer Tekken-fan enn VF. Bare kjipt jeg kom altfor sent i gang med dem.
Standarden vil jeg tro blir vanskelig å si for en helhetsvurdering pga stort forskjellig utgangspunkt. Men det blir regnet ut at folk, og da med grunnet på hva som er best, så det blir vel VF som gir standarden slik. Men en tåprlig nok måte å finne en standard på...
Det absoluttet er VF
De som sier at VF er best har rett
Håper ingen tar feil av hva jeg mener når det gjelder dette her...