Virtual Console | Hva slags retro-spill har'u tenkt å laste ned...

Prioriteringene

  • RPG (action, j-RPG, etc.)

    Stemmer: 0 0,0%
  • platform

    Stemmer: 0 0,0%
  • racing (bil, fantasi, etc.)

    Stemmer: 0 0,0%
  • eventyr (point 'n click, action, etc.)

    Stemmer: 0 0,0%
  • skytespill (FPS, SHMUPS, etc)

    Stemmer: 0 0,0%
  • flyspill (simulator, action, etc.)

    Stemmer: 0 0,0%
  • annet

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0

CockMcBalls

El Sabor Professional
#3
Digger side-scrollere, da spesielt Final Fight-spilla og bla. Golden Axe som du nevner. Ellers er jo plattformerne fra den tida som regel gull, gleder meg spesielt til Sonic-spilla.
 
#4
Jeg skal ha alle Kirby-spillene! Alle! Jeg har, til nå, kun spilt det på NES, de på GBA og Canvas Curse, samt en minigolf-lignende spin-off til SNES. Thinaran tipset meg om Kirby's Adventure til NES for 1-2 år siden og siden har jeg vært hekta på den rosa godklumpen. Grunnen til at jeg ikke har emulert de på PC-en burde være åpenbar - det suger (men jeg gadd å emulere Kirby's Adventure på GBA-en).

Ellers kommer jeg garantert til å anskaffe alle klassikerne jeg husker fra min barndom, i tillegg til noen spill jeg aldri har fått sjangsen til å spille.
 
#5
Her er min foreløpige liste over snacks jeg skal laste ned:
Kid Icarus (NES): Elsket dette spillet da jeg var pjokk, men husker svært lite av det. Får håpe at kvaliteten er sterkere en nostalgien...

Litte Nemo (NES): Kose spillet over alle kose spill:) Utrolig søtt og til tider utfordrende.

Super Metroid (SNES): Et av tidenes beste spill, punk-tum.

Chrono Trigger (SNES): Må få spilt denne perlen som all skryter av.

Sonic 2 (Megadrive): Et utrolig bra gjennomført platformspill.

Mario Tennis (N64) : Må sjekke om det er like kult idag som det var da det kom.

Mario Kart 64 (N64) : Det eneste MK spillet jeg ikke har spilt. (Ja, jeg er litt flau)


Ellers så håper jeg Nintendo vil gjøre det mulig å kjøpe indiespill. Big N driter seg ut hvis de lar microsoft få det markedet alene. Dessuten florerer jo nettet av nintendo inspirerte småspill som fortjener mer eksponering (og jeg snakker ikke om de som er plagiater eller utnytter nintendos IPer)
 
#6
Og det ser ut som om Nintendo allerede har tenkt tanken:

SITAT
Iwata stressed the ability for developers to create shorter, fun games for Wii that could be downloaded for a cheaper price. Specifically, he mentions 500 yen (rough $5 USD) as a going price. This is hardly a confirmation of Virtual Console prices, as many could be more expensive and even cheaper, but it's an indication of their mentality.

"By offering an environment that allows this, we hope to encourage more developers to pursue basic yet enjoyable gameplay. Of course, content-rich games have their own merit, and I have no intention of discrediting them," says Iwata.[/b]
Kilde
 
#7
IGA har sagt at det ville blitt for slitsomt å bruke Wii-moten som pisk i et Castlevania-spill. Da snakker han jo om et nytt Castlevania. Det har ikke så veldig mye å gjøre med Virtual Console, vel?