Virtual Reality

Mener du at de nye konsollene burde komme med Viritual Reality briller

  • Ja

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Jeg har tenkt over disse viritual reality briller og mener de ville geniale å ha til rollespill som Suikoden eller Final Fantasy. Star Wars og Fullmetal Alchrmist hadde også vært noe bra spill til det. Svinge rundt med et lasersverd og bekjempe fiender. Jeg mener at det burde komme som tilbehør til Playstation 4 og visse rollespill burde være åpne for den muligheten. Se segt selv som Cloud eller McDohl hadde vært fryktelig kult. Hva mener dere?
 
#2
Tja jeg bryr meg ærlig talt egentlig ikke noe om det, men det hadde jo vært morsomt hvis det kom med konsollen. Hvis det blir noe av, og det er tilbehør man kjøpe ved siden av konsollen, så blir det ikke kjøpt her. Så jeg stemmer ''Ja'' :rulleøyne:
 
#3
Det fins faktisk noen "VR" briller spesielt laget til PS2. Den har ikke head tracing men du får en stooooor skjerm flytans forand øyene dine.
 
#4
Heter det ikke Virtual reality? Jeg vet ikke helt hvor bra det hadde fungert i praksis, men det er definitivt en spennende idè.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Ser liksom ikke helt for meg hva man skal med VR briller i japanske rollespill da. :ehm...:
Uansett har jeg et par gamle dritere fra slutten av nitti tallet og de funka greit nok. Få spill som støtta dem helt, men i Hexen og Descent rocka de shit.
Selve head-tracker dingsen bak døde etter noen år, men ellers funker de brillefint (ha ha) fortsatt. Rez til PS2 er sinnsykt kult med dem.


Men er det teknologi jeg tror spillutviklere vil satse på i framtiden? Ikke helt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Det skrives "virtual", ja.
Og jeg tror ikke dette vil bli noe satsningsområde med det første - tenk hvor fantastisk dyrt det vil bli å få til skikkelig bilde på de greiene der. Og jeg har nå alltid ment at VR begrenser spillopplevelsen mer enn det forbedrer - kontrollsystemene i spill vil måtte bli enten veldig krøkkete eller så generiske at det blir enda vanskeligere å se forskjell på spill.
Når det er sagt husker jeg godt at jeg hadde veldig lyst på sånne briller som Lodin har for en god del år siden... :flau:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Jeg har vel forsåvidt troen på tilpassede løsninger til enkelt spilltyper, f.eks. Track IR som vistnok (jeg har ikke testet selv) fungerer glimrende til bil/flysimulatorer og tilsvarende. Track IR fungerer enkelt og greit slik at du slipper å knote med POV-knapper for å se til høyre/venstre, opp/ned, (mer praktisk: Se ut av sidevinduer, sjekke speil ol.) men enkelt og greit flytter synsvinkelen med hodebevegelser.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Jojo, det er såklart en grei måte å lage en mer troverdig bil/flysimulator for opplæringsformål, og til det tror jeg nok VR er kjekt.
Til spill, derimot, tror jeg ikke det er det helt store.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#10
Dette er fremtiden. Hvorfor skulle det ikke være det? Om teknologien er for dyr nå (koster 10000+ kr for et par briller med høy oppløsning), har det med å gjøre at det ikke finnes noe stort marked for det enda. Hvis Sony, Nintendo eller MS bestemmer seg for å utvikle seg i VR-retningen, kommer teknologi-prisene til å synke med en gang. Enkel markedsøkonomi.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Noen som husker Virtual Boy? :p
 
#12
Hehe, Nintendos kanskje største kalkun på 90-tallet. De bildene jeg så i Power Player i 1995 så ikke særlig lovende ut. :p

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#13
Opprinnelig skrevet av Yetipants@31.05.2005, 19.12
Jojo, det er såklart en grei måte å lage en mer troverdig bil/flysimulator for opplæringsformål, og til det tror jeg nok VR er kjekt.
Til spill, derimot, tror jeg ikke det er det helt store.
228251​
"Opplæringsformål" var kanskje et litt kraftig utrykk...

*Spille GTR*
 
#14
De fleste sånne "fremtidsserier" har jo visjoner om at vi sitter med noen briller på og spiller spill ved å bevege kroppen. Men jeg tror det blir mer og mer en virkelighetsfølelse ved at du sitter med en 70" plasmaskjerm og spiller trådløst rett på TVet. Skjønt at du kan styre en spillkarakter med dine egne bevegelser er vel egentlig ikke så langt unna. Eye Toy noen?
 
#15
Vel jeg tenkte også på kanskje en drakt som gjorde at når du ble truffet ville du føle treffet. Ikke så hardt naturligvis :). Utstyrt med et par trykkluftsenosorer skulle det nok gå. Se for deg, du er Cloud. Hopper frem og tilbake på skjermen og slår til Sephirot, han slå til deg og du faller bakover. Bedre er det på Star Wars spill der du fekter rundt med en lyssabel og slår mot motstanderen din. Du må da bruke egne kordinasjonsevner til å styre lyssabelen. I spillet virker detsom du hopper saltomortaler og blir sendt vegg i mellom på grunn av trykkluftsensorene. Alltid vært drømmen min å se seg som en helt i et Suikoden-spill eller som jedi i Star Wars-spillene
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Opprinnelig skrevet av Yetipants@31.05.2005, 19.17
Noen som husker Virtual Boy? :p
228255​
De har en til salgs på Spiderman. =D
Tør ikke engang å spørre hva de skal ha for den for jeg vet jeg kommer til å slå til.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Lodin+31.05.2005, 21.37-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@31.05.2005, 19.17
Noen som husker Virtual Boy? :p
228255​
De har en til salgs på Spiderman. =D
Tør ikke engang å spørre hva de skal ha for den for jeg vet jeg kommer til å slå til.
228333​
[/b]
Mener å ha hørt de skal ha 4000,- for den, så da er det kanskje ikke så aktuelt lenger.


Hmm...VR briller, spillet Playboy Mansion (eller hva det heter) og en Dual Shock kontroll teipet på hver side av ..eh...kølla =D

Finnes sikkert et eller annet lugubert firma i Japan som har laget en sjømannsbrudkontroll.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
4000!!! Fy faen så blodsugere de folka er ass. De skal prise seg lykkelige hvis noen gir 500 for den og de fire spilla de har utstilt.

Se på de prisene de går for på Ebay!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Opprinnelig skrevet av Xevious@01.06.2005, 14.16
Finnes sikkert et eller annet lugubert firma i Japan som har laget en sjømannsbrudkontroll.
228524​
Tja... nesten.
(Ja, jeg vet alle har sett den før, men måtte bare.)
 
#20
Hvorfor har en følelse at Nintendo vil bygge videre på det konseptet når den nye nintendoen kommer? Spille Samus Aran med slike briller hadde jo vært fett. :D.