Virtual Reality

Mener du at de nye konsollene burde komme med Viritual Reality briller

• Ja

Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    0

CyberK

Finner ikke på noe.
Vet ikke om en sånn heldekkende drakt er så god ide. Da må du jo faktisk gjøre alle bevegelsene til Cloudemannen. Da ville man enten ha vært i bedre form enn en elitesoldat (for Cloud spiser dem til frokost), eller så måtte selve slåssingen etc. måtte være såpass "dumbed down" at det bare besto av å stå og slå løs uten særlig bevegelse. Og det er ikke så gøy. Dessuten så har man jo ikke uendelig med plass i stuen til å svinge vilt med armene.

Derimot høres det kult ut å ha tilsvarende uendeligtommers skjerm i foran øynene, selv om multiplayer med kameratene i sofaen kan bli litt vanskeligere.

EDIT: Nå er det bare et kvarter igjen på å kjøpe den Virtual Boy-pakken på Ebay. Place your bids now!

Opprinnelig skrevet av Cyberkverulant@01.06.2005, 20.02
Vet ikke om en sånn heldekkende drakt er så god ide. Da må du jo faktisk gjøre alle bevegelsene til Cloudemannen. Da ville man enten ha vært i bedre form enn en elitesoldat (for Cloud spiser dem til frokost), eller så måtte selve slåssingen etc. måtte være såpass "dumbed down" at det bare besto av å stå og slå løs uten særlig bevegelse. Og det er ikke så gøy. Dessuten så har man jo ikke uendelig med plass i stuen til å svinge vilt med armene.

Derimot høres det kult ut å ha tilsvarende uendeligtommers skjerm i foran øynene, selv om multiplayer med kameratene i sofaen kan bli litt vanskeligere.

EDIT: Nå er det bare et kvarter igjen på å kjøpe den Virtual Boy-pakken på Ebay. Place your bids now!
228658​

Nå snakket jeg ikke om heldekende drakt :p Mer en videreutvikling av brillene. Det å være inne i hjelmen og se alt, bokstavelig i 3D.

Lodin

Der Waaaah
Full VR vil aldri funke med bare drakt og briller uansett siden man ikke har plass til å bevege seg fritt. Var et college i USA hvor de kartla store deler av en bygning, la den inn i Doom 1 motoren og kunne spille, men dette er ikke akkurat praktisk for vanlige folk.
Tror ikke vi får ekte VR før man finner en måte å plugge en ledning inn i ryggraden og sende signaler rett til hjernen.
Men for all del, bare det og ha et par briller med full 3D og gyroskop samt taktile hansker (ala Johnny Mnemonic) vil være sinnsykt fett.

Nei jeg tenkte over at det kunne bli litt lite plass. Man måtte lage et eget rom til spill som dette. Men hvis drakten gir deg følelse av å gjøre slik som Cloud selv om du egentlig ikke gjøre kunne det vært noe. Brillene og drakten i sammen får det til å tro at du kan gjøre massevis av bevegelser. For eksempel få deg til å tro at du var Yoda som tok saltomortaler frem oog tilbake på motstanderen.

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg er redd for å tenke på hva det kunne gjøre med oppførselen min. Hadde enten blitt gal, og sansynligvis arrestert eller drept, eller VRoman, og nektet å komme ut av spillverdenen der jeg var Gud.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Kanskje Transmetropolitan spår fremtiden, slik at fremtidige spill vil forekomme som kontrollerbare hallusinogener?

Jeg er veldig skeptisk til tanken å være hooka opp til en maskin som er kobla til hjernen din. Hvem vet om det blir brukt mot deg og tildels hjernevasker deg. Når vanlig reklame på TV er så effektivt som det er, hvordan tror dere det ville vært hvis de kunne tuklet med sanseinntrykkene dine ?

Stoler ikke på folk nok til det. Holder med bigscreen, eventuelt "vanlig" virtual reality teknologi. Konsoll produsentene blir nok den neste antikrist :ler:

Trust no one.

Hva med å koble drakten til sånne wires på taket og kanskje på golvet. For å kunne gå i spillet kunne man brukt en rund tredemølle som beveger seg i alle retninger.

P.S. Det er mulig å redigere inn riktig ord på viritual på emnet-boksen.

Edit: Når jeg tenker meg om, så er det jo ganske upraktisk med wire'ne. Å komme borti dem med armene når man skal slå fiendere er vel heller upraktisk. Fordelen er at man kan gjøre salto-moraltoer.

Opprinnelig skrevet av Amon@04.06.2005, 19.58
Hva med å koble drakten til sånne wires på taket og kanskje på golvet. For å kunne gå i spillet kunne man brukt en rund tredemølle som beveger seg i alle retninger.

Edit: Når jeg tenker meg om, så er det jo ganske upraktisk med wire'ne. Å komme borti dem med armene når man skal slå fiendere er vel heller upraktisk. Fordelen er at man kan gjøre salto-moraltoer.
229832​
Må ha et jævla stort rom for å få til det der.

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Amon@04.06.2005, 19.58
229832​
Deres ønske er min lov. Virkelig en fantastisk framtidsverden vi lever i hvor vi kan endre våre tematitler! :D

Hvorfor det? Jeg mener ikke at man hopper fremover eller bakover når man skal ta en salto-moralto. OK, jeg tenkte ikke på beina vil gå fremover. Tenkte meg at man krøker sammen for å ta salto-moraltoene. Brillene ville vært ganske flate for å få det til. Men, tredemøllen var vel en god idé?

Opprinnelig skrevet av Amon@04.06.2005, 20.12
Hvorfor det? Jeg mener ikke at man hopper fremover eller bakover når man skal ta en salto-moralto. OK, jeg tenkte ikke på beina vil gå fremover. Tenkte meg at man krøker sammen for å ta salto-moraltoene. Brillene ville vært ganske flate for å få det til. Men, tredemøllen var vel en god idé?
229843​
Tar jo fortsatt litt plass da :p

Og meget urimelig for 2 player. Det blir dyrt.

Mye negativt, dessverre.

Novastrum

Feminist-elitist
Fortsatt, det kommer til å koste mange hundretusener å gjennomføre. Svært få som har plass nok i huset/leiligheten sin, å avse til en spillmaskin.

For meg holder det å ha et par hansker, et par VR-briller, og kanskje fotpedaler for å bevege seg. Ehrghh.. Det kommer til å se stygt ut.

Det vil nok koste en del, men jo mer teknologien utvikler seg, jo mer vil vi leve i den virituelle verden. Da slipper vi fordommer over hvordan man ser ut eller hvor flink man er fysisk. Jeg har alltid drømt om å væere med i de spillene jeg spiller, og for å få det til må man programmere inn fri vilje til spillkarakterene slik at de reagaerer på din tilstedeværelse som alle mennesker med de personlighetene hadde gjort og meg med en teknologisk drakt som gjorde det mulig for meg å si det jeg vil, sloss slik jeg vil og gå slik jeg vil.

CyberK

Finner ikke på noe.
Plutselig innskytelse: Vanskelighetsgraden på å overbevise eventuelle kvinner i ditt liv om at spilling ikke er så galt ville nok økes et par hakk om spilling skulle involvere et stort apparat som tok opp størstedelen av plassen i stuen.

Noen som har sett eXistenZ? =p