Warsow

#1
Er det noen her som har testet Warsow? Det er et standalone FPS-spill (gratis) basert på Q2-motoren. Det er på ca 40 MB og kan lastes ned gratis. Hovedfokuset er på gameplay, og spillet tar i bruk cel-shading.

Har ikke fått testet det så mye enda, men det lille jeg har prøvd av spillet virker ganske artig. Man har muligheten til å bevege seg på veldig mange måter, dette får nesten quake- og unrealspillene til å virke litt trege, synes jeg.

Spillet kan forøvrig lastes ned på dets hjemmeside.
 
#2
Jeg testet det litt nå. Ser ut til å være helt greit. Hadde vært morsomt å spilt med noen folk herfra. Jeg foreslår at vi oppretter en kanal på efnet. #sg.warsow ?
 
#3
Hadde en ganske fet video av Warsow, den gikk mest ut på trickjumps og slikt. Lite med kun skytingen.
 
#4
Testet det litt ut nå. Det er fremdeles bare i alfa fasen så jeg tar det med i betraktning. Noen kjipe våpen mens andre var helt ok. De kommer nok til å forandre på prosjektil modellene. Jeg håper ihvertfall det.
Cell shadingen passet greit nok inn i spillet. Skal følge med på utviklingen av dette spillet.

Og tross alt, det er gratis så jeg gidder ikke å whine for mye.
 
#6
Denne filmen du tenker på, na X?

Uansett, har fått testet spillet litt mer og liker det rimelig godt. Ser ut til å ha et rimelig balansert våpenutvalg, selvom jeg kanskje synes våpenet man starter med er litt for svakt, noe som fører til masse spawnraping. Banene er stilige og godt gjennomført, men det ser ut til at nesten alle servere bruker samme maps. Har ikke kommet så godt inn i selve trick-jumpinga, men regner med at det kommer seg etter hvert.

Synes spillet fungerer utrolig godt som tidsfordriv når jeg ikke har så mye å gjøre, og det krever fryktelig lite av maskinen din. Det at det er gratis gjør det hele mye bedre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Testa istad, skjønte ikke helt dealen. Quake 3 bare med dårligere collisiondetection...?
Si ifra hvis noen skal spille, forresten. Jeg blir med.