Wavebird

#1
Jeg har tenkt å kjøpe meg en Wavebird kontroll til GameCuben min, men har hørt at ristefunksjonen er fjernet for å spare batteri.

Er dette sant?
Er det noen andre ulemper med denne?
 
#2
Eneste ulempen er vel dette med at ristefunksjonen er fjernet. Har ikke opplevd noen annen ulempe ...

Altså, jo ... Hvis du har flere Wavebirds, og spiller multiplayer, så kan folk stille på frekvensen under (om de er sikkelige drittsekker), og fucke opp alt!

En annen ting er at om naboen din bor under 30 meter unna deg, så kan han muligens styre spillet på din GameCube om dere har lik frekvens (man kan velge mellom 16 frekvenser, så dette kan løses greit så lenge det ikke er flere enn 16 andre som spiller innenfor ca. 30 meter unna din GameCube).

Men sånn teknisk sett er det ingen andre ulemper enn mangelen på ristefunksjonen.
 
#3
Fordi du må jo ikke prøve å fine ut noe på egenhånd...







:trollmann:
 
#4
Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich@23.01.2005, 02.43
Fordi du må jo ikke prøve å fine ut noe på egenhånd...
167115​
Nei, det må jeg ikke :p


Men det at ristefunksjonen er fjernet...
Gjør dette at "feelingen" i spillet blir litt annerledes?
Legger du merke til at det ikke rister?
 
#5
Det er ikke så vanskeligt å legge merke til at den ikke rister, tror jeg.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#6
vel.. min erfaring med wavebird er at den er diggere å holde i enn den vanlige kontrolleren. :)
 
#7
Ja, eg synest ikkje at det gjer noko om ristinga er vekke. Det har med vane å gjera, eg tenkjer ikkje noko over det når eg spelar med Wavebird. Det er uansett ikkje så veldig realistisk, så det går bra utan risting.

Det at leidningen er vekke veg heilt opp for det. Og han er jo ikkje tyngre heller enn den originale, sjølv om ein kanskje skulle tru det.

Moral: Kjøp han, du kjem ikkje til å angra. :tommelopp:
 
#9
Et glimrende valg.

WaveBird burde vært standar hos GC, diggere kontroll skal du lete lenge etter!

Det kan også nevnes at jeg har hatt min siden 2003, og spiller ganske mye, og har enda ikke byttet batterier.
 
#10
Opprinnelig skrevet av eivind2k@25.01.2005, 14.33
Et glimrende valg.

WaveBird burde vært standar hos GC, diggere kontroll skal du lete lenge etter!

Det kan også nevnes at jeg har hatt min siden 2003, og spiller ganske mye, og har enda ikke byttet batterier.
168368​
Da må den jo bruke sykt lite batteri! :)
 
#11
No shit, Sherlock
 
#12
Ja, så lenge du husker å altid skru den av etter bruk, skal det gå ganske så greit.

Det skal jo nevnes at jeg fikk den i november.
 
B

BonyHawk

Gjest
#14
Om du er vant til den orginale GC stikken (som jeg vet du er) kommer du neppe til å legge merke til at ristinga er borte siden det ikke akkurat en bensin drevet rummblemotor i GC stikken, men heller en søt liten pusekatt som maler så rolig og stille i hendene dine.
 
#15
Jeg benytter meg kun av Wavebirden og savner absolutt ikke rumble. Som oftest er det bare irriterende lell.
 
#16
Ja.

På GC bruker jeg helst ikke annent, og når jeg spiller Halo 2 kan rublme-funksojnen bli jævlig irriterende etterhvert.
 
#17
Jeg ville så absolutt ha prioritert en wavebird framfor en vanlig kontroll. For det første så slipper du ledningsklusset, og kan bare la kontrollen ligge igjen på bordet som eventuelt måtte stå der. For det andre; den bruker utrolig lite batteri. Så det burde heller ikke være noen hindring.
Eneste minuset er jo da selvfølgelig at den ikke har rumblefunksjon, men bryr meg fint lite. Og jo, kanskje også det med frekvenser, men det har jeg selv aldri hatt noen negative erfaringer med. En Wavebird anbefales på det varmeste.
 
#18
Hei, rumble or die. Soul Calibur 2 eller Double Dash uten risting duger ikke. Hvis du virkelig har et stort behov for å sitte 10 meter (eller hva nå maks rekkevidde er) unna skjermen og spille, eller legge kontrolleren fra deg i lomma etter hver gang, kjøp den, hvis ikke - hold deg til den gamle. Trådløsifisering er oppskrytt.
 
#19
Opprinnelig skrevet av eivind2k@27.01.2005, 17.00
Ja.

På GC bruker jeg helst ikke annent, og når jeg spiller Halo 2 kan rublme-funksojnen bli jævlig irriterende etterhvert.
169560​
Enig, så enig! :)
 
#20
Hvorfor i helvete ta opp dette emnet nå? Hvis han skal ha er jeg sikker på at han her kjøpt nå...


Opprinnelig skrevet av eivind2k@27.01.2005, 17.00
Ja.

På GC bruker jeg helst ikke annent, og når jeg spiller Halo 2 kan rublme-funksojnen bli jævlig irriterende etterhvert.
169560​

Ja, den kan bli irriterende. Iallefall når man dør så mye som deg :ehm...: