why steam, why?

F

Fanta Boy

Gjest
Hei, jeg trenger litt hjelp når det gjelder CZ, når jeg skal logge meg inn i min steam accont, da går logginga fint, men da! Skjer det Når jeg skal spille et spill
Går jeg til games mappa, men hva ser jeg? En mappe tom for games, det er den samme mappa der jeg hadde CZ,CS,HL. Hva har sjedd??

SHDR

Gullmedlem
Hva har skjedd? Du har opplevd fremtiden, såkalt Convergence, som er veldig hot hos Microsoft og Sony om dagen, og mest sannsynlig også hos Nintendo.

Convergence har brakt deg braksuksesser som ATRAC, MSN for X-Box Live (men uten tastatur, må vite) og GameCube-Gameboy Advance-sammenkobling for de virkelig store (og dyre) spillopplevelser. Andre suksesser for convergence er underlegen DVD-avspillingsmaskinvare, online-gaming uten noen infrastruktur, krav fra utgivere om at fremtidige spill skal være online, koste hva det koste vil.

Velkommen til fremskritt. Patch opp Steamen din, og håp at registeret ditt overlever enda en runde i Valve-sentrifugen.

Siden jeg ikke ser noe vits i å lage et nytt emne, så postet jeg like gjerne problemet mitt her:

Jeg har akkurat fått CZ (ikke med cd'er, men kopierte mapper).
Så bruker jeg et program som heter DeamonTools (virituell cd'rom elr. noe.. vettafaen jeg ..heh) til å installere med.. etter jeg hadde lagt over de mappene jeg trengte, brukte jeg WinRar på de filene som skulle.. eh WinRares ;)
Så startet jeg opp programmet i DeamonTools, og begynte å installere. Helt til slutt, etter jeg hadde installert fra begge mappene, skrev jeg inn serialen, eller koden da..hvis det er et bedre ord. Når jeg skal starte det opp (har prøvd både fra DeamonTools og vha snarveier-ikoner) får jeg melding om at det ikke står i noen cd. Men på DeamonTools står det at den riktig filen osv. hvis dere skjønner.

Det som er rart er at broren min gjorde akkurat det samme.. men til han så funka det.. Det skal IKKE registreres noe på nettet når jeg installerer det, så noe sånt kan det ikke være..

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

På forhånd takk :)

Opprinnelig skrevet av 3com@10.06.2004, 22.27
Noen som vet hva jeg kan gjøre?

På forhånd takk  :)
jeg vet det, men husk pirat kopiering er ikke tillat.
jeg kan forklare deg det. nå snakker jeg ikke om pirat kopiering, for spillet jeg brukte eide jeg fra før, men ville slippe å sette i cd hver gang.

det er noen spill som MÅ være i cd rommen(virker sånn) så du må brenne .bin .iso .cue eller hva du nå har som Image med f.eks nero. s

å jeg måtte vist sette i cd'en hver gang alikevell

:D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, du vil få mindre problemer med spillene dine ettersom du slipper å måtte stole på tvilsomme cracks og slikt.
Grunnen til at noen spill sier "Please insert correct CD" eller lignende selv om du har mountet CD-en som et image, er fordi de fleste kopibeskyttelser nå om dagen sjekker etter en bestemt struktur som blir preget inn i platen når den blir trykket. Denne blir ikke overført til imaget, og da skjønner spillet at du ikke bruker den originale platen.
Løsningen på dette er å bruke crack (som er ulovlig med mindre du har gyldig lisens på spillet), eller å kjøpe en original utgave.

PS: Det burde være unødvendig å si, men likevel: Ikke spør om hvor du kan finne cracks på nett.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@11.06.2004, 12.54
Vel, du vil få mindre problemer med spillene dine ettersom du slipper å måtte stole på tvilsomme cracks og slikt.
Grunnen til at noen spill sier "Please insert correct CD" eller lignende selv om du har mountet CD-en som et image, er fordi de fleste kopibeskyttelser nå om dagen sjekker etter en bestemt struktur som blir preget inn i platen når den blir trykket. Denne blir ikke overført til imaget, og da skjønner spillet at du ikke bruker den originale platen.
Løsningen på dette er å bruke crack (som er ulovlig med mindre du har gyldig lisens på spillet), eller å kjøpe en original utgave.

PS: Det burde være unødvendig å si, men likevel: Ikke spør om hvor du kan finne cracks på nett.
RMPS mener du? Noen av de nyere program/brennere kan brenne/emulere RMPS.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, jeg har fått et problem med Steamen nå her, jeg får den bare ikke til og virke. Jeg har slettet og reinstalert det flere ganger uten hell.... Også får jeg denne feilen hele tiden: Steam.exe (Main exception): Error deleted Steam.exe but the file is still there. Så hva pokker er galt. Og seff så sletter jeg alt som har steamen og gjøre osv.. før instalerer det på nytt osv. Men hva er galt?

Opprinnelig skrevet av Shadar@10.06.2004, 08.11
Hva har skjedd? Du har opplevd fremtiden, såkalt Convergence, som er veldig hot hos Microsoft og Sony om dagen, og mest sannsynlig også hos Nintendo.

Convergence har brakt deg braksuksesser som ATRAC, MSN for X-Box Live (men uten tastatur, må vite) og GameCube-Gameboy Advance-sammenkobling for de virkelig store (og dyre) spillopplevelser. Andre suksesser for convergence er underlegen DVD-avspillingsmaskinvare, online-gaming uten noen infrastruktur, krav fra utgivere om at fremtidige spill skal være online, koste hva det koste vil.

Velkommen til fremskritt. Patch opp Steamen din, og håp at registeret ditt overlever enda en runde i Valve-sentrifugen.
Genialt. Rett og slett genialt. :D

Halky

Veteran bruker ;)
Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@30.06.2004, 01.10
Hmm, jeg har fått et problem med Steamen nå her, jeg får den bare ikke til og virke. Jeg har slettet og reinstalert det flere ganger uten hell.... Også får jeg denne feilen hele tiden: Steam.exe (Main exception): Error deleted Steam.exe but the file is still there. Så hva pokker er galt. Og seff så sletter jeg alt som har steamen og gjøre osv.. før instalerer det på nytt osv. Men hva er galt?
Hmm, er det virkelig ingen andre her som har hatt dette problemet eller vet noe om det, som kan hjelpe meg?? Prøvde nettopp og installere det igjen, men fikk den samme feilen :(