Whyeth diddest thou joineth the MAFIAetthhhhehhe?

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#1
Ok.
dilemma.
Det er under to uker igjen til Ferie, noe som fører til mangel på både aktivitet og moderering.
så vi burde kanskje vente til August med no mer mafings?

Kom også med forslag til hva/hvordan/atte hæh vi vil spille.

Eksempler:
  • Mafia, typ klassisk mafia.
  • Varulv
Det vi ihvertfall har lært er at inaktivitet ikke er bra. At folk lever lenge er heller ikke bra.
Hvis man kjører en ekstrem gungho-greie hvor mange dør pr tur så tar det ikke lang tid, men det kan øke aktiviteten og kvaliteten på innleggene. Samtidig må ikke folk føle at det er dritkjipt å dø tidlig, så tenker kanskje og introdusere flere roller, som gjør at fler folk føler seg kule og dermed blir litt mer aktive.
Vet at Thinaran ihvertfall ville være med å spille og ikke moderere denne gangen, så jeg kan ta på meg den biten, men det kan bli litt vanskelig rett opp mot Ferien bare. Ferien, ja. Ferien med stor F.

Sleng ut forslag, idéer og alt mulig annet relatert til dette. Etterhvert som vi får mer erfaring kan vi begynne å kjøre "årtnli" rollespill på forumet. :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Jeg har tenkt meg om, og det eneste problemet med Ting-greia var at det bare krevde én stemme for en utvelgelse. Flere roller tror jeg blir fett og det Eivind sier om at man fortsatt er med i spillet selv om man blir "tatt" gjør at random utvelgelse i starten ikke gjør det for kjipt for de som blir truffet. Jeg er oppe for varulv, men kan du utdype? Jeg håper vi kan reimplementere at et flertall må til for å velge ut noen.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#3
Synes vi kan vente litt nå. Får litt dårlig samvittighet når jeg ikke klarer å være aktiv pga sommer åløø, og nå har vi nettopp fullført en runde. August høres ålreit ut. Vi må ikke melke denne kua for fort.

Da Thinaran forklarte meg reglene til viktoriavarulv-mafian, ble jeg veldig gira. Hvis jeg husker riktig, blanda det tradisjonell mafia med ting-mafia. Men er også litt keen på en runde alminnelig mafia igjen. Alt var så simpelt, og dødshistoriene til folka eide. Det var derimot altfor få som dævva på ting-mafian. Gifene til agradula derimot var gull.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Eh ja, er også enig i at sommeren er litt dau når folk drar på ferie, tapatalk til tross.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#5
Jeg kan ikke mange mafiavarianter, men husker en, som jeg synes var elegant og enkel. Naar skurkene blir utpekt er det ogsaa noen deltakere, 3-5 stykker, som faar vite at de er en del av ''broderskapet''. M.a.o. kan de ikke vaere skurker. Catchen er, at selv om de vet om hverandre kan de ikke kommunisere og det er forbudt, for ALLE spillere, aa noensinne nevne dette broderskapet. Det skaper en liten motvekt mot skurkenes overlegenhet.

En annen ide er aa begrense skurkenes kommunikasjon: et innlegg pr. natt eller noe, saa de ikke i DEN grad har fordelen :)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#6
Har et par forslag.
Inaktivitet straffes. Hvis man ikke stemmer får man straffer. Etter tre runder uten stemming får man permanent en stemme mot seg.
Flere roller som nevnt. Men ikke at folk vet hvor mange og slikt noe.
Minimumsantall med stemmer.
Hvis noen er borte en dag, si ifra på forhånd kjipt å mongofisert hvis man f. Eks er på jobb (ser på ganon egentlig).
Varulv er det som mafia egentlig bare annen setting og noen roller som fungerer litt annerledes. Kan også lage nye roller og annet moro.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#7
Var ikke varulvmafian noe med at varulvene kunne velge om de ville drepe eller varulvifisere folk, til en viss grad?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#9
Thinaran får bekrefte, det er han som er Don.
 
#10
Bra forslag! Her kommer et par til:

-Det er et rollespill, så det å skape en figur og holde maska gjør ting mye morsommere.
-Bruk settingen for hva det er verdt! Selv i en melding hvor du kun skal si hvem du skal stemme på skader det ikke å beskrive omgivelsene og gjerne gi motspillerne et stikk eller to. Drit i postkassa til Neocon siden han aldri svarer, lag en fallem i hagen og fyll den med tjære (kanskje GM lar deg trille en d100 for å slippe å bli spist av en ulv), og generelt prøve å være kreative og vinne støtten til alle, eller kanskje bare noen brofists.
-et underforum for de som ikke spiller hvor de kan diskutere fritt hvor ubrukelige alle er og hvor mye bedre de hadde gjort det.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#12
Kom på en ting hvis det blir vanlig mafia eller varulv. Skal gjøre slik at mafiaen IKKE kan snakke sammen og planlegge på dagtid. Det er egentlig ganske logisk når man tenker på det. De må planlegge nøye i nattfasen, for det øyeblikket rådhusdørene åpner seg, kan de ikke prate sammen. Jeg tror det kan være med å skape litt ekstra paranoia for mafian også. De har jo fordelen ved at de kan prate seg i mellom på natta og også drepe en person, men det øyeblikket de ikke kan prate sammen på dagen må de være samkjørte og legge ordentlige planer. Dette kan også være spennende med tanke på logg for senere lesning. I ting funka det greit, for jeg så for meg at alle tingene egentlig bare var en ting med samme tankesett, men spredd utover i forskjellige kropper. Skjønner? Er dette noe som kan være aktuelt?
Og nei, Filip. Da kan du heller ikke ringe. jf. Neptunes Pride.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#13
Hva med død mafia? Jeg synes det er litt rart at døde ting fortsatte å prate i konversasjonen, uavhengig av hvorvidt de i dette tilfellet bidro eller ikke.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#14
Og nei, Filip. Da kan du heller ikke ringe. jf. Neptunes Pride.
Jeg var nære å sende Martin en SMS for å logge inn å stemme under ting-mafia :)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#15
Hva med død mafia? Jeg synes det er litt rart at døde ting fortsatte å prate i konversasjonen, uavhengig av hvorvidt de i dette tilfellet bidro eller ikke.
I ting tilfellet syntes jeg ikke det gjorde noe egentlig, siden jeg så på de som en enhet og ikke individer.
Skal også sies at de døde tingene ikke akkurat bidro annet enn, ihvertfall i mitt tilfelle, forklarte noen regler, og skrev sånn:
:D
Dere eier.
Heia.
Dette klarer dere.
Og tips til hvem de kunne infisere på grunnlaget av: det hadde vært morsomt, eller "kak må ikke vinne".
 
#16
Jeg tror egne delforum er bedre en conversations. Man kan se at brukere er aktive i conversations, så det i seg selv er mistenkelig. Det kan også være stilig å ha mulighet til å slå sammen trådene etterpå, for å få alt i sammenheng, spesielt om man gjør sling at mafiaen/tingene ikke kan prate på dagtid, så det ikke blir så jævlig forvirrende.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
Skal også sies at de døde tingene ikke akkurat bidro annet enn, ihvertfall i mitt tilfelle, blablabla
Poenget står. Jeg synes det ikke er helt riktig, i tillegg ser jeg av loggen at du namedroppet uskyldige mens det ble planlagt hvem som skulle tinges.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#18
Altså. Hvis jeg namedroppet en uskyldig så kanskje det var fordi jeg visste hvem som var ting siden jeg var det selv? Visste fortsatt ikke noe mer enn det du, jeg, eller noen av de andre i tråden visste. Ser hva du sier, men i dette tilfellet hadde det ingenting å si. I vanlig mafia ville jeg ikke gjort noe lignende av den grunn at setting er annerledes. Beklager uansett.
 
#19
Høres ut som en erendringsforskyvning spør du meg!

Neida, vi gjorde ikke noe galt. Vi vant helt fortjent. La hatterne hatte.
 
#20