WiFi - Hva trenger man...

#1
Jeg, og sikkert mange flere, har gått med dette spørsmålet i lang tid nå, så jeg tenkte jeg likegodt kunne lage et emne om det. Hva trenger jeg, som har ADSL, invistere i for å kunne spille DS og PSPspill online når den tid kommer? Hva jeg enn jeg må koble til modemet mitt, kan jeg ha modemet koblet til PCen min med en vanlig ethernetkabel samtidig?

Takker for alle svar.
 
#2
Skjønner ikke helt hva du mener, men når du spiller Multiplayer med DSen, så er du vel Online.

Ved hjelp av nye egenskaper som trykkfølsom skjerm, mikrofon og trådløs kommunikasjon kan spill nå bli kontrollert ved trykk eller tale og på to skjermer.
Nintendo DS kommer med et innebygd program kalt PictoChat. Dette gir brukerne muligheten til å skrive, tegne og sende til andre DS eiere innen en radius på 30 meter. Når Nintendo DS er i hvilemodus vil den våkne til liv når den registrerer en annen Nintendo DS i området og åpner dermed for muligheten til å spille spill eller chatte med den/de andre.
Vil du spille Mario i multiplayer, men har bare ett spill? Det er enkelt! Det innebygde trådløse modemet lar nemlig andre spillere få ta del i ditt spill.
Fra Nintendo.no. Håper det hjalp. :)
 
#3
Det eneste jeg vet er at man må ha (eller kan bruke, det er sikkert flere måter) en trådløs router. Den sender ut trådløst internett, og du kan dermed komme deg på nett med PSP, DS, de fleste nyere bærbare PC-er og alle stasjonære PC-er med trådløst nettverkskort. Jeg vet ikke helt om du kan ha modemet koblet til PC-en samtidig, men jeg tror det.

REDIGERT:

Revan, det du har funnet frem har bare med LAN å gjøre. Hvis du skal spille på internett med DS/PSP, må du være på et sted der det er trådløst internett tilgjengelig. Det er ikke bare å slå på DS/PSP-en og koble seg til internett helt uten videre.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Det går også rykter om at Revolution skal kunne sende ut et trådløst signal for online-spilling på DS.
 
#5
Det er jo innebygget, så du skal kunne klare å spille over nett midt i svarteste jungelen, hvis en kompis med DS står 25 meter vekke fra deg.

.. eller må det være noe nettverksgreier innblandet?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#6
To DS-er kan kommunisere trådløst ja, men for å spille online(over internett) må du ha trådløs tilgang til internett, f.eks. gjennom en router.

Revan, hold deg utenfor saker du ikke har peiling på. Vær så snill.
 
#7
Jeg har vel egentlig så liten peiling på dette at jeg ikke bør poste her, men jeg gjør det likevel ... Jeg bare antar at det er en eller annen form for mottaker/nettverkskort og andre kompliserte saker som er innebygget i DS, mens den må ha tilgang til trådløst nettverk for å kunne motta signalene for å koble seg opp og begynne å spille.

Trådløst nettverk finner man vel enten i form av en trådløs router hjemme, eller trådløse oppkoblingspunkter på offentlige steder, som diverse butikker. Det siste er jeg dog ikke sikker på om finnes i Norge per dags dato.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Vanguard@13.03.2005, 21.12
To DS-er kan kommunisere trådløst ja, men for å spille online(over internett) må du ha trådløs tilgang til internett, f.eks. gjennom en router.

Revan, hold deg utenfor saker du ikke har peiling på. Vær så snill.
189515​
Tenkte hvis du var innenfor et område med trådløst Internett. Da kunne du koble deg opp mot Internett.

Sorry, prøvde bare å hjelpe fyren. :flau:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Trådløse aksesspunkter er da ikke så fryktelig uvanlig? Her på Gjøvik har vi to som jeg vet om - ett på Peppes og ett på høgskolen. Begge er vidåpne som ei polsk hore midt på sommeren, til og med.
Uansett blir det nok mest ruteren hjemme som gir min DS den aksessen den trenger, gitt.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Revan@13.03.2005, 21.08
Det er jo innebygget, så du skal kunne klare å spille over nett midt i svarteste jungelen, hvis en kompis med DS står 25 meter vekke fra deg.

.. eller må det være noe nettverksgreier innblandet?
189513​
Når en ikke vet hva en snakker om er det best å holde kjeft Revan! Trodde du hadde lært det nå...

Skaff deg en trådløs router Morbo, du får en slik for ca 1000 kr på elkjøp bla. Eller still deg i hagen til naboen som ikke har sikra nettet sitt ;)
 
#11
1000 kroner ja... kan jeg koble til vanlige ethernetkabler i en trådløs router også? Da kan det være jeg vurderer en, for det har lenge plaget meg at jeg må avtale med mine familiemedlemmer om når jeg skal spille litt på Xbox Live.

Vel, vel... takker for alle svar. Kanskje kommer jeg og hogger ned trærne deres i Animal Crossing. Men bare kanskje...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Om du kjøper en gangbar ruter kan du det, ja.
 
#13
No prob det ja Morbo.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Yetipants@13.03.2005, 23.17
Trådløse aksesspunkter er da ikke så fryktelig uvanlig? Her på Gjøvik har vi to som jeg vet om - ett på Peppes og ett på høgskolen. Begge er vidåpne som ei polsk hore midt på sommeren, til og med.
Uansett blir det nok mest ruteren hjemme som gir min DS den aksessen den trenger, gitt.
189558​
Det har du helt rett i.. Tråløse aksesspunkter er faktisk veldig vanlig.... Her jeg bor(i oslo) kan jeg mer eller mindre ta med meg den bærbare pc'en min hvor-som-helst i sentrum, skru den på og koble med på flere ukrypterte nettverk... for ikke å snakke om blokka der jeg bor... Hadde ikke trengt eget internet abonnement jeg, når halve boretslaget har kjører et 10 talls tråløse nettverk..

Trodde faktisk bare dc'en kunne koble seg opp mot andre dc'er jeg, og ikke nettet... Så det var en gledelig nyhet... Man lærer noe nytt hver dag !!
 
#15
Opprinnelig skrevet av Onkel $ander+17.03.2005, 13.41-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@13.03.2005, 23.17
Trådløse aksesspunkter er da ikke så fryktelig uvanlig? Her på Gjøvik har vi to som jeg vet om - ett på Peppes og ett på høgskolen. Begge er vidåpne som ei polsk hore midt på sommeren, til og med.
Uansett blir det nok mest ruteren hjemme som gir min DS den aksessen den trenger, gitt.
189558​
Det har du helt rett i.. Tråløse aksesspunkter er faktisk veldig vanlig.... Her jeg bor(i oslo) kan jeg mer eller mindre ta med meg den bærbare pc'en min hvor-som-helst i sentrum, skru den på og koble med på flere ukrypterte nettverk... for ikke å snakke om blokka der jeg bor... Hadde ikke trengt eget internet abonnement jeg, når halve boretslaget har kjører et 10 talls tråløse nettverk..

Trodde faktisk bare dc'en kunne koble seg opp mot andre dc'er jeg, og ikke nettet... Så det var en gledelig nyhet... Man lærer noe nytt hver dag !!
191619​
[/b]
DreamCast? :p