Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ser man på dagens avstemning, "Which of the three next-gen consoles do you now own?", på GameFAQs har så langt ca 5000 stemt at de har Wii, og 1000 har PS3. Da har jeg kun sett på statistikken for de som kun har én next gen-maskin.

Lodin

Der Waaaah
Og mens vi er inne på Gamefaqs... En fyr har starta en tråd hvor han påstår at han får Freeloader (disk som lar en spille import) til å funke med diverse japanske Naruto spill. Ikke uventet kommer det så inn en masse folk og sier det ikke funker og til slutt kommer en å hevder at det drepte maskina hans. Vi vet med andre ord ikke en dritt om det funker ennå. :p
LINKH

EDIT: SITAT
SAs Tuxedo Jack :
We brought the Wii home and played it pretty much nonstop for the past 24 hours. At 12:10am, during a slower couch-sitting game of Wii Sports: Bowling, my Nintendo Wii got angry with me.

My buddy Troy reels back to roll his ball as he's done about 300 times tonight suddenly feels the controller slip from his hand. (THANK GOD for the wrist strap right?)

Nope. Wrist strap snaps. The Wiimote flies across the room impaling my 60" rear projection TV square in the upper left corner.

Be warned: Sweaty hands + faulty Wiimote wrist strap = broken ass TV.

[/b]
AHAHAHAHAHAHAH! XD

Er det en Gamecube AC som brukes der eller har det blitt sluppet en ny utgave allerede?

Uansett, det der var ganske fett.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Han velger vel GC fra oppstartsmenyen, så det er nok det ja.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Om vi er heldige retter Nintendo på den lille feilen og gir oss noen solide straps til Europa releasen.
[/b]
Så vidt jeg skjønte var da det ett enkelt tilfelle...?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Evt. så er man såpass stabil i motorikken at man ikke slenger kontrollen fra seg :)

Er nok ganske sikker på at en lillesøster på 11 eller en far på 50 skal klare å treffe nermeste glassrute ganske presist om jeg noen gang tar med meg en Wii hjem.

Men jeg synes likevel det er godt gjort å klare å ødelegge en Tv med en slik lett gjenstand som Wii-moten. Du skal kaste ganske hardt for å klare det. Tror igså at denne fyren var spessielt uheldig, da jeg ikke har sett noen andre med problemer med reima.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn siden det har vært litt fokus på PS3-køene verden over, kan jeg jo slenge inn en link til Livejournal-oppføringa til ei fra Montreal, om hennes opplevelser fra Wii-køen. Litt forskjell fra USAs PS3-køer, kan man si. :p

Er jeg den eneste som ikke ser det store med Wii? Det er revolusjonerende, yes, men for hvor lenge? Hvor lenge gidder folk å faktisk bruke denne merkelige kontrollen? På FPS-spill duger den ikke, man kan ikke bruke den hvis andre folk bruker den vanlige GC-kontrollen. Wii Sports ser fett ut da, men jeg vet ikke hvor lenge jeg hadde giddet å spille. Dessuten har jeg et svært bord foran TVen, og på det bordet står det som oftest masse brus og snop. Tidenes argument. :D

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Revan @ 20.11.06, 22.35) 35791
Er jeg den eneste som ikke ser det store med Wii? Det er revolusjonerende, yes, men for hvor lenge? Hvor lenge gidder folk å faktisk bruke denne merkelige kontrollen? På FPS-spill duger den ikke, man kan ikke bruke den hvis andre folk bruker den vanlige GC-kontrollen.
[/b]
Nå har du virkelig røyka raggesokk! Duger ikke på FPS-spill? Det er jo nettopp slike spill Wii glimrer på. Kan ikke bruke mot folk som bruker GC-kontroll. Kjakan, du vet det faktisk følger med en kontroller i hver konsollpakke? Med andre ord, alle som har en Wii også har en wii-kontroller? Hvofor du mener noen skal spille Wii-spill, spesielt FPS, med en GC-kontroller mens andre kjører wiimote er beyond me.

SITAT(Revan @ 20.11.06, 22.35) 35791
Wii Sports ser fett ut da, men jeg vet ikke hvor lenge jeg hadde giddet å spille. Dessuten har jeg et svært bord foran TVen, og på det bordet står det som oftest masse brus og snop. Tidenes argument. :D
[/b]
>_<

Vel, når det gjelder FPS-spill på Wii ser det for meg foreløpig ut som Revan har rett. Jeg får vondt innevendig hver gang jeg ser en video fra Red Steel og Call of Duty 3, og denne Far Cry-videoen hjap ikke akkurat mye. Det virker som folk sliter veldig med å manøvrere i disse spillene. For meg ser det ut til at kontrollene både er for trege og for følsomme. Det å utføre en 360 graders vending i Wii-FPS ser ut til å være litt av en bragd, og samtidig virker det som at kontrollene er alt for sensitive innenfor synsfeltet. Jeg vet ikke med dere, men jeg skjønner ikke hvorfor ingen har gått for standard PC-FPS oppsett, ved våpenet er fastlåst til sentrum av skjermen. Jeg tror det ville fungert mye bedre. Jeg ser definitvt Wii-motens potensiale FPS-spill, men foreløpig har ikke jeg sett noe som virker bedre enn FPS-kontroller på angre konsoller.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Eirik @ 21.11.06, 00.10) 35813
Jeg vet ikke med dere, men jeg skjønner ikke hvorfor ingen har gått for standard PC-FPS oppsett, ved våpenet er fastlåst til sentrum av skjermen. Jeg tror det ville fungert mye bedre.
[/b]
Fordi man ikke kan løfte wiimoten opp fra en musmatte og sette den ned igjen på andre siden for å fortsette en bevegelse.

EDIT: Som med både mus-tastatur-kombo og to analogstikker gjør trening mester.
Opprinnelig skrevet av irc-dude

[23:59:54] <jbarket> when I played it Sunday morning right after picking mine up, I couldn't hit the broad side of a barn, but now a little ways into the game I'm a lot more accurate than controller fps games

Status
Stengt for ytterligere svar.