Wii-regioner

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg spør mer ut av nysjerrighet enn noe annet, siden jeg er altfor slapp til å noen gang gjøre noe ut av det, men here goes:

Hvis man importerer en Wii fra USA til Europa, vil man da kunne laste ned Virtual Console-spill etterhvert som de dukker opp i USA da? Jeg regner med at grunnen til forsinkelsen i Europa har med regionkoding å gjøre? Jeg har allerede en Wii, og jeg kommer sikkert ikke til å gidde å gjøre noe for å bytte den noen gang, jeg er bare litt nysjerrig. Det er så satans mye billigere å kjøpe Wii-spill fra USA/Canada også, så det er klart det frister litt.

Kilik

Lokal moderator
Ja, har forstått det slik at med amerikansk Wii har du kun tilgang til den amerikanske delen av VC.

SITAT(kilik @ 10.08.07, 13.44) 76765
Ja, har forstått det slik at med amerikansk Wii har du kun tilgang til den amerikanske delen av VC.
[/b]
vil det si at du kun kan spille mot amerikanerene på online spilla?

SITAT(Ally @ 10.08.07, 15.55) 76767
vil det si at du kun kan spille mot amerikanerene på online spilla?
[/b]
Ikke hvis de kjører samme system som med DS (og det gjør de jo), men såvidt jeg har fått med meg, har det enda ikke kommet noen online-spill ut i USA, så det er litt vanskelig å si.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mario Strikers Charged er ute i USA også nå, så det går nok greit.

D

Doctor Downs

Gjest
SITAT(kilik @ 10.08.07, 15.44) 76765
[/b]
Hvis den er kobla opp mot internett i Norge også, altså?

SITAT(Aquila @ 15.08.07, 01.42) 77311
Hvis den er kobla opp mot internett i Norge også, altså?
[/b]
Ja. Har selv amerikansk Wii, og jeg får kun tilgang til den amerikanske delen av VC. Det er konsollen som bestemmer hvilken server den kobles opp mot, og ikke hvor i verden du kobler deg opp til internett.

Forøvrig, hvis du skal ha en amerikansk Wii, og ønsker å kjøpe Wii Points direkte på konsollen, så må du velge å ha hjemlandet ditt til "Brazil" på konsollen (fordi man ikke kan velge Norge).