Wii-utgivelser for første kvartal

#1
Wario Ware: Smooth Moves (Nintendo) - 12 Jan 2007
Excite Truck (Nintendo) - 16 Feb 2007
Kororinpa (Hudson) - 23 Feb 2007
Baja Racing (Conspiracy) - Feb 2007
Disney’s Chicken Little: Ace in Action (Disney / Buena Vista Games) - Feb 2007
Wing Island (Hudson) - 23 March 2007
Bionicle Heroes (Eidos) - 23 March 2007
SSX Blur (EA) - March 2007
Mario Party 8 (Nintendo) - March 2007
Tiger Woods PGA TOUR (EA) - March 2007
Bust a Move Wii (505Games) - March 2007
Dragonball Z Budokai Tenkaichi 2 (Namco Bandai Games) - March 2007
Disney’s Meet the Robinsons (Disney / Buena Vista Games) - March 2007
Sonic and the Secret Rings (SEGA) - March 2007
Teenage Mutant Ninja Turtles (Ubisoft) - March 2007
Heatseaker (Codemasters) - Q1 2007
Metal Slug Anthology (Ignition) - Q1 2007
Mortal Kombat: Armageddon (Midway Games) - Q1 2007
Rampage Total Destruction (Midway Games) - Q1 2007
The Ant Bully (Movie License) (Midway Games) - Q1 2007
The Grim Adventure of Billy and Mandy (Midway Games) - Q1 2007
Impossible Mission (System 3) - Q1 2007
Leaderboard Golf (System 3) - Q1 2007
Puzzle Balls (System 3) - Q1 2007
Tennis Masters (System 3) - Q1 2007
Blazing Angels: Squadrons of WWII (Ubisoft) - Q1 2007


http://www.n-europe.com/news.php?nid=9908
 
#2
Herlig at Kororinpa kommer til Europa. Det ser utrolig kult ut, håper de beholder det japanske coveret.

Ellers ser dette helt levelig ut, egentlig. Januar ser litt daff ut, men Excite Truck, Wing Island, SSX, Mario Party, Tiger Woods, Sonic pluss noen mulige hits i Heatseeker og Metal Slug høres brukbart ut. Spørsmålet er da hva som kommer i april. Prime 3 bør få stumpen i gir.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#3
/me krysser fingerene for at SHDR har en pen pakke under juletreet.

Men, et spørsmål; er alle disse Wii exclusive? Jeg lurer ganske mye på hvordan multi-konsoll titler kommer til å utvikle seg. Kommer vi til å se PS3/Xbox titler også en "egenutviklet"-Wii tittel? Evt. noe ræl som de bare har tilpasset til kontrollen? Har enda ikke prøvd Wii, men, men, men, men... Gleder meg som en unge. tom. Gears of War klarte ikke å være "WHOO!WHOO!"- slik jeg hadde håpet på.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
SITAT(oerhört @ 20.12.06, 08.07) 43036
Januar ser litt daff ut[/b]
Ellers er det ikke så mye som imponerer på den lista. Excite Truck må nok skaffes og muligens SSX, Sonic, Heatseaker, Turtles og Rampage avhengig om de ender opp som søppel eller roxxor.
Og hvor er Elebits? Konami is fucking us again! :argh:
 

Kilik

Lokal moderator
#5
di Valore Scadente: Så langt er multikonsollspill til Wii for det meste halvslappe PS2/Xbox-konverteringer med tacked-on Wii-kontroll. Dessverre.

Wario Ware og Sonic virker lovende. Mario Party 8 kan vel også bli bra etter at serien har gått på tomgang de senere årene, men jeg føler det kommer på litt feil tidspunkt. Etter Wii Sports, Wii Play, Wario Ware, Rayman, Monkey Ball etc. er det litt overkill med nok et partyspill.

Sånn angående videre releaser så skriver CVG at Metroid og Mario er utsatt til neste jul. Jeg er dermed redd Q2 lineup-en kan bli rimelig skuffende...
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Men... men... men... Reggie lova jo senest i oktober at de ikke skulle gjenta bommerten med for få spill, noe som var feil med både N64 og GC! Han lova! :grine: SITAT
So how can you assure gamers that are considering a Wii--keeping in mind that they've heard such promises before--that they won't endure the same droughts between AAA first-party titles that they suffered on the Nintendo 64 or the Gamecube?

Reggie Fils-Aime: The way I answer that question is with three very real examples. First, Zelda: Twilight Princess, on Wii, is arguably the best game we've ever made. Period. It is fantastic. It's been essentially made, from the core essence of that game, to be perfect for Wii. And yes, while its development started as a Gamecube title, the fact is the Wii version plays fundamentally different. A consumer can buy the Wii version and the Gamecube version and have two fundamentally different experiences. Now certainly, the Gamecube version of Zelda is fantastic. But the Wii version of Zelda is without peer.

The second example I point out is Metroid Prime 3, which is a from-the-ground-up creation of Metroid for the Wii system. That title is going to come out early in 2007. That will give us fantastic momentum coming off of the launch, and will certainly be an example of how there will be no new game drought for this system.

The third example I would give you is Mario Galaxy, another from-the-ground-up Wii game that we are strategically timing the launch to make sure that we continue driving momentum through 2007. So N'Gai, how do I answer the question, "Will there be no drought," and "How will we make sure that there are fantastic titles for Wii?" The answer is Zelda, Metroid and Mario. Which is a pretty darn good lineup.

So are you willing to make a "Read my lips" pledge right here?

I thought I just did.

All right. I'll be checking in with you when these titles actually ship.[/b]
LINKH
 
#7
Listen er ikke så særlig imponerende for meg heller. Skal bare ha Wario Ware helt sikkert, kanskje Mario Party 8 om det ikke kommer mer interessante spill til andre konsoller.
 
#8
Jeg er egentlig ganske skuffa over den lista der. Litt redd for at dette kan bli "N64 III" hvis de ikke får minst tre store utgivere til å legge sin fulle tyngde bak konsollen. M.a.o. Nintendo trenger samme tredjepartstyngde som DS nå endelig har begynt å få.

Men det er ihvertfall et rompeklaskende trekkplaster...
 
#10
Om jeg får Zelda på GC til jul så ser jeg få grunner til å kjøpe en Wii på den listen der. Joda, Wario Ware blir sikkert konge og Trauma Center gleder jeg meg veldig til å prøve, men ingen av de rettferdigjør et kjøp av konsollen for min del. Som den suckeren jeg er kommer jeg nok allikevel til å grabbe en til meg ved første annledning, og kjøpe Zelda på nytt eller noe. Gud hvor Nintendo må håve inn penger på tafatte fans...
 
#11
SITAT(kilik @ 20.12.06, 17.28) 43073
Sånn angående videre releaser så skriver CVG at Metroid og Mario er utsatt til neste jul. Jeg er dermed redd Q2 lineup-en kan bli rimelig skuffende...
[/b]
Det kan jo i hvert fall åpne for en del klassikere på Virtual Console, for når man ikke får dytta ut nye Wii-spill, så burde det jo være en god grunn til å gi ut spill på Virtual Console. Jeg venter i hvert fall på Kirby's Adventure, Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles In Time, The Legend of Zelda: Majora's Mask og 007: GoldenEye (lov å håpe).

Nå har jeg amerikansk konsoll, og jeg har ikke sett på noen oversikt over lanseringer for første kvartal 2007 der, men av de på den lista her (forutenom Excite Truck som jeg har), så regner jeg med at jeg plukker opp Wario Ware: Smooth Moves og Mario Party 8. SSX Blur vil jeg vurdere. Men ja, av de spillene som faktisk frister mest, så var det mye party/puzzle-spill. Regner med at det forandres med tiden, for det var vel samme opplegget når DS kom.

Excite Truck er forøvrig et spill jeg vil anbefale om man er ute etter noe annet enn puzzle/party-spill. Lenge siden jeg har hatt det så moro med et bilspill.
 
#12
SITAT(Lodin @ 20.12.06, 12.54) 43050 Javisst er jeg det. Eventuelt så kan det jo tenkes at jeg forestilte meg at en svale ikke gjorde noen sommer? :)

Uansett, poenget ditt står. Smooth Moves blir sannsynligvis det kuleste WarioWare-spillet hittil, og i kraft av å ha prøvd det opp til flere ganger må jeg få påpeke at jeg begge ganger holdt på å le meg skakk.

Så får vi se om det har bedre varighet enn de gamle, og hva slags triks Nintendo har opp ermet.
 
#14
SITAT(Sulky @ 24.12.06, 02.51) 43692
Excite Truck (Nintendo) - 16 Feb 2007
Dette har jo kommet ut. Så det i kjappa i går jo. Jeg er 100% sikker
[/b]
Det var nok Monster 4X4: World Circuit du så i butikken (med mindre du så amerikansk versjon).
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Trur dette er de eksklusive fra lista over ihvertfall.

Wario Ware: Smooth Moves (Nintendo) - 12 Jan 2007
Excite Truck (Nintendo) - 16 Feb 2007
Kororinpa (Hudson) - 23 Feb 2007
Wing Island (Hudson) - 23 March 2007
SSX Blur (EA) - March 2007
Mario Party 8 (Nintendo) - March 2007
Bust a Move Wii (505Games) - March 2007
Sonic and the Secret Rings (SEGA) - March 2007
Puzzle Balls (System 3) - Q1 2007
Tennis Masters (System 3) - Q1 2007
 
R

roy_nor

Gjest
#17
Har noen mulighet til å smekke opp lista over VC spill som kommre fremover?

Vil spille Lufia 2 til SNES igjen, men jeg må vel se lenge etter det =(
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Vi veit veldig lite om hva som kommer i tida framover, men relativt gode gjetninger blir alltids posta noen dager før i VC tråden. Sjekk den på onsdager og torsdager. ^_^

EDIT: Denne lista gjelder kanskje, muligens også for Europa... SITAT
Coming Soon (Q1 of '07)
* Duck Hunt (E for Everyone)
* Hogan's Alley (E for Everyone)
* Kid Icarus (E for Everyone)
* Kirby's Adventure (E for Everyone)
* Pilot Wings (E for Everyone)
* Pro Wrestling (E for Everyone)
* Punch-Out (E for Everyone)
* Wild Gunman (E for Everyone)
* Mario RPG: Legend of the Seven Stars (Super NES; rated E for Everyone)
* Kirby's Super Star (Super NES; rated E for Everyone)
* Mario Kart 64 (Nintendo 64; rated E for Everyone)
* Starfox 64 (Nintendo 64; rated E for Everyone)
* Super Metroid (Super NES; rated E for Everyone)
* Kirby's Dream Land 3 (Super NES; rated E for Everyone)
* The Legend of Zelda: The Ocarina of Time (Nintendo 64; rated E for Everyone)
* Excitebike (NES; rated E for Everyone)
* Ice Climber (NES; rated E for Everyone)
* Dr. Mario (NES; rated E for Everyone)[/b]
 
R

roy_nor

Gjest
#19
Kid Icarus! :eek:

ZOMFG!! Det er jo et must! :D

Men fæn heller... Kommer ingen kvalitets RPG til snes med det første nei =( *sob*