Wii Zapper

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#1
Noen flere som har fått tak i Wii Zapperen? Her i huset lå den under juletreet, og det har naturlig nok blitt litt armbrøst-trening i romjula. Jeg vet ikke med dere, men jeg har faktisk hatt det mer moro enn det jeg trodde på forhånd.

Selve Zapperen er ganske grei å holde i, men jeg lurer litt på hvordan jeg skal sitte med den. Den er jo formet som ett gevær så det føles litt unaturlig å bare holde den rett mot skjermen. Å sette seg litt på siden og lene den mot innsiden av det ene beinet er gjerne det beste. Å reise seg er slitsomt og kjipt, pluss at det ikke er så kult når Link's Crossbow Training dreier seg mest om presisjonsskyting og ikke å meie ned horder med maskingevær. Det er rett og slett mer behagelig å sitte med Nunchuk-kombinasjonen, vil jeg påstå.

Spillet som følger med er som sagt ganske artig, noe som overrasket meg. Den enkle blinkskytingen appellerte mest til meg, og det er ganske kjekt å stadig prøve å slå sine egne rekorder. De mer avanserte oppgavene, som å skyte ned fiender fra hesteryggen eller ta små bosser har ikke alltid den samme simplisiteten over seg, men noen av dem fungerer minst like godt. Ett eksempel er leirdueskytingen med hodeskaller, den kommer garantert meg og min fetter til å konkurrere litt i på nyttårsaften :)

Det som kanskje bekymret meg litt er hvor upraktisk Wii Zapperen er når du faktisk bruker styrespaken til å bevege deg rundt. Problemene med å snu seg rundt føles mye verre når sikteenheten er låst fast med styrespaken, og det blir vanskelig å bevege seg OG sikte samtidig. Mulig det kan gjøres bedre i framtiden da, og det bør det om jeg skal ville bruke denne i fremtidige skytespill.

Så vil jeg anbefale å betale fullpris for denne saken? Tror ikke det, ennå i hvert fall. Jeg har enda ikke prøvd å spille Link's Crossbow Training uten Zapperen, men jeg har min teorier om at Zapperen ikke gjør store forskjellen. Det som er positivt med den er nok at du har mye bedre presisjon med den, men den er altså litt større og mye mer klumsete. Passer kanskje best til skarpskyting i spill :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Jeg fikk også spillet til jul av Scary Paladin og Ganon (ex-medlem), og førsteinntrykket er at spillet er overraskende artig men at zapperen ikke virker helt gjennomtenkt i alle områder. Zapperen fungerer glimrende til Links Crossbow Training der den stabiliserer pga størrelse og "vekt", men siden alle knappene utenom B-knappen er nærmest utilgjengelige mens man holder den fungerer den straks verre med andre spill. Umbrella Cronicles er det første som faller meg inn.

Fullpris er i overkant for dette spillet, men det finnes langt langt verre kjøp. Links Crossbow Training falt i smak og jeg kommer til å konkurrere. Nå mangler vi bare highscore-emne.
 
#3
Fikk det til jul jeg også :p Zapperen er ganske grei, jeg føler jeg har større presisjon med den enn uten.

High score emne er jeg med på, men de dør vel ut ganske fort.
 
#4
Selv syns jeg den var ubrukelig. Man må stå for at den skal være grei å bruke, og man mister behaget man får av å kunne holde hendene et stykke fra hverandre. Når man bruker den til Resident Evil: Umbrella Chronicles, skal man ikke feste Nunchucken i Zapperen, men da fører festet for Nunchucken til at man har problemer med å holde hånda utstrekt, og det er også bare kukk. Den er helt fullstendig ubrukelig, og det er uansett bedre om man ikke bruker den, men Link's Crossbow Training er ganske koz. Resident Evil: Umbrella Chronicles er ikke helt dumt det heller forresten.
 
#5
Husk at når man bruker den til Umbrella Chronicles, må man skifte kontrolloppsett. Feila på det første gangen selv. Også må man altså bruke Nunchucken i venstrehånda, som Kilik påpekte. Når det kommer til min mening om zapperen er jeg bestemt på at 1) det funker langt bedre uten 2) det er morsommere å snike seg rundt i huset, med zapperen som pretend-gun og 3) for øyeblikket er den litt for mye gimmick, og den bidrar lite til å forsterke spillopplevelsen. Bedre lykke til neste gang, Nintendo.
 
#6
Jeg kjøpte den til brodern, men har testa den litt selv også, og den er mer kul enn praktisk. Kunne godt tenkt meg at de kom med en mer normal light-gun ... og kanskje en trådløs nunchuck? Vet det er tredjepartsutviklere som kommer med trådløs nunchuck, så hvorfor kan ikke Nintendo gjøre det samme?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#7
Fordi det ikke er noe særlig vits?
 
#8
Prøvde zapperen her om dagen i 10 minutter og jeg ble ganske skuffa. Jeg trodde det skulle være som en ordentlig zapper, nemlig at man siktet med gønnern og ikke etter et stygt crosshair på skjermen som lagget etter dine egne bevegelser. Tåpelige greier!
 
#9
Følger det med vanlig eske/boks(dvd-cover aktig) eller slik usselt pappcover som til wii sports(de senere utgavene), til spillet Link's crossbow training?
 
#10
SITAT(Novastrum @ 30.12.07, 00.48) 95514
Fordi det ikke er noe særlig vits?
[/b]
I noen tilfeller kunne det faktisk vært greit med trådløs Nunchuck.

SITAT(LordWarlock @ 07.01.08, 01.29) 96859
Følger det med vanlig eske/boks(dvd-cover aktig) eller slik usselt pappcover som til wii sports(de senere utgavene), til spillet Link's crossbow training?
[/b]
Usselt pappcover, dessverre, i hvert fall på den amerikanske utgaven.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Nyco kommer med en orntlig pistol nå hvor man plugger nunchucker og sånn i grepet. Ser litt monglete ut i formen, men jeg tror nok jeg går for den til ting som Umbrella Chronicles.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#15
Sånn halveis on-topic. Noen som vet noen flash-spill på nettet man kan spille med Wiimote gjennom Wiibrowseren?

Altså enkle som kun krever mus?

Noe sånt som dette. Rart hvis det ikke er noen som jobber med å lage flash-spill som er tiltenkt Wiibrowseren allerede.