Wipeout HD

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1


Var ingen annen tråd å putte den i, men Eurogamer har postet en ny sexy trailer.

Facts:
  • Spillet kommer i år
  • Nedlastes fra Playstation Store
  • Støtter online multiplayer for åtte personer, og man kan spille team vs team
  • Community features (norsk uttrykk ønskes). Du kan lage profil og føre statistikk.
  • Syv forskjellige modes, inkludert Zone - Single Race, Tournament, Time Trial, Speed Lap, Zone Mode, Elimination and Head-2-Head. Zone Modeer fra Wipeout Pure og går ut på at skipet ditt blir raskere og raskere mens du flyr, helt til du smeller inn i en vegg og eksploderer.
  • Tre nye våpen, for de som holder oversikt
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#2
Jeg fikk sikkel i munnen av å se på den traileren. Kan rolig se for meg at jeg kommer til å skade øynene med det spillet og likevel fortsette å spille.

Edit: Du glemte et punkt:
  • 1080p og 60fps med deilig grafikk
 
#3
Jo, ja... ser da tøft ut. Men, 8 baner? Skal det være en spøk? Eller kanskje bare en måte de kan suge penger av folk ved å selge enkeltbaner senere...

*titter bort på FZero GX sine 26*
 

Terje

mostly harmless
#4
Ettersom jeg har forstått er dette en billig-Wipeout, basert på Pure og Pulse som blir kun sluppet på Store. Studio Liverpool jobber vistnok også på en skikkelig PS3-Wipeout, men det er ikke denne.

Bah, finner ikke noen link som sier dette akkurat nå, men er temmelig sikker på det.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#5
Terje har rett, dette er en PSN-nedlastning som er nesten like mye tech-demo som noe annet. Riktignok en herlig tech-demo.
 
#6
Die hard fans vil bli skuffet av denne versjonen vil jeg tro.
Har lest en del om spillet og dette er resirkulering i HD format.

Venter på den skikkelige versjonen heller. Dessuten er ikke PS3 i hus enda.
MGS4 må ankomme først :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
SITAT(Terje @ 25.02.08, 22.37) 104236
Ettersom jeg har forstått er dette en billig-Wipeout, basert på Pure og Pulse som blir kun sluppet på Store. Studio Liverpool jobber vistnok også på en skikkelig PS3-Wipeout, men det er ikke denne.

Bah, finner ikke noen link som sier dette akkurat nå, men er temmelig sikker på det.
[/b]
:eng101: Wikipedia
 
D

Deleted member 91

Gjest
#8
SITAT(DiRTY D @ 25.02.08, 22.57) 104243
Die hard fans vil bli skuffet av denne versjonen vil jeg tro.
Har lest en del om spillet og dette er resirkulering i HD format.
[/b]
Vet ikke om du er veldig kjent med Wipeout, men resirkulering har liksom alltid vært et nøkkelord. Bare at det er HD og på PS3 holder nok for de fleste, tenker jeg.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#10
Helt siden PS3 ble annonsert, har jeg lurt "men kommer dem til å lage en ny wipeout, mon tro?". WO er det eneste spillet som virkelig får PS3 til å friste for meg.

Joda, det blir mye av det samme, men når dem slenger med onlæin flerspiller så blir det med en gang noe helt annet.
Nå skal det også nevnes at det er mest originalen jeg er kjær til. Alle oppfølgerne har prøvd for mye ekstra smådill eller er for tilgivende når det kommer til å kræsje i kantene. Jeg liker det når tanken er at man skal kjøre feilfritt og må heller bremse hardt enn å dulte i svingen - ikke flyvende bømpercars hvor man sparer tid ved å gasse på og sprette par-tre ganger i hårnålene.

Det blir nå fremdeles litt mye å kjøpe en hel konsoll for en reiterasjon av et spill - uansett hvor glad jeg var i det. Men å ligge på lista over grunner til å anskaffe seg ps3 gjør det absolutt.
 
#11
Spillet Kommer i Dag dere følger ikke Med :O
Wipeout HD lanseres i dag på PSn US og pal

Klart de skal lage det spillet har vært klart ei stund jeg hadde beta ekslusivt for vip det.
 
#13
Forhåpentligvis ca. lite. Ellers er banene resirkuleringer fra nevnte Pure og Pulse; greit at gameplayet er likt, men de kunne tatt seg bryet å sette sammen noen fler baner. Men kanskje man får lov til å spille de baklengs? :confused:
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#14
Nettopp dukket opp, norsk pris 139 kr. En rimelig pris, ville jeg si. Ser også at de har lagt ut tre forskjellige Burnout-spill (PS3 og PSP) til nedlasting for omkring Platinumpris. Et greit tilbud, men skader neppe å sjekke noen nettbutikker før man kjøper. Forøvrig er det utrolig fristende å kjøpe Wipeout nå, men siden jeg skal reise bort i kveld er det vel heller liten vits. (Har ikke lyst til å komme for sent til bussen. :p)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#15
omg dobbelpost

Da har jeg kjøpt Wipeout HD og prøvde den halvannen time (dvs en halvtime mer enn jeg egentlig hadde tenkt før jeg skulle begynne pål øvinger med deadline i morgen), og anbefalingen er klar: Løp og kjøp!

Wipeout HD har tatt alt det beste fra tidligere Wipeout-spill og blandet det sammen på en herlig måte, med noe nytt krydder kastet inn her og der. For eksempel er det nye våpenet, chaingunen, utrolig moro å bruke og akkurat den tingen som manglet i arsenalet. Riktignok baserer spillet seg stort sett på gjenbruk av gamle baner i nyoppusset skjønnhet, men det er da også de beste banene. I tillegg kan de også kjøres baklengs om det skulle behage (Sebenco Climb med ekstrem oppoverbakke, anyone?). Favoritten Zone er tilbake, og ser bedre ut enn noensinne. Nå skifter neonfargene etterhvert som hastigheten øker, og man blir også informert om hvor raskt man kjører i forhold til toppfart for skipsklassene og videre oppover. Både musikken, grafikken, og den visuelle stilen i både Zone og hele spillet forøvrig er knallgode saker, og samlet gir det en fantastisk effekt som suger deg inn i racingen. (Men også noen meget elegante menyer utenom racingen.) Dette spillet nytes helt klart best med en skarp skjerm og et bråkete lydanlegg.

Spillet er selvsagt myntet på etablerte fans av serien, der de har tatt hensyn til omtrent alt av tilbakmeldinger fra spillerne. Men det er også lagt til rette for nybegynnere, med både variabel profesjonalitetsnivå på motstandere uansett hastighetsklasse, og den flunkende nye Pilot Assist som anbefales for nybegynnere første gang du starter spillet. PA er ganske enkelt et antikollisjonssystem som diskré, men bestemt dytter deg unna vegger og slikt når du er ute på bærtur. Som alle sikkert skjønner betyr det at det blir vanskelig med vågal kutting av innersvinger, så for å barbere av sekundene må du skru den av når du har blitt komfortabel med spillet.

De har også gjort mye ut av integrering med resten av PS3s funksjoner. Den nye muligheten til å ta bilder midt i løpet gir deg mange muligheter til å ta flotte bilder, selv om jeg ærlig talt tviler på at man husker å aktivere det når man er i ferd med å gjennomføre noe skikkelig stilig. Skulle man av ukjente årsaker bli lei av musikken som er i spillet, kan man enkelt begynne å spille musikk fra harddisken. Det kan også bekreftes at Trophies har nøyaktig den samme lokkende effekten som alle andre måloppnåelsessystemer, men noen av de troféene er så avsindig vanskelig å oppnå at jeg vanskelig kan se for meg at jeg noengang får mer enn ca. 50%. (50 perfekte laps i Zone, for eksempel.) Som alltid låses opp nye skip, skins og annet snacks i tråd med din progresjon i spillet.

Onlinedelen har jeg ikke testet ennå, men skal jeg dømme ut i fra Trofélisten, så har de lagt vekt på den også. Eksempelvis er erfaringspoeng man tjener online også gjeldende offline.

Alt i alt en utrolig bra opplevelse som gir mye spilleglede for pengene.

PS: Muligens noget unayansert anmeldelse grunnet inngrodde fan-tendenser, men jeg lover at det er bra også for uinnvidde og enda bedre for fanatikere!
 

Terje

mostly harmless
#16
Jeg kjøpte dette før helgen, og kan bare si meg enig i alt CyberK sier. Har skrapt litt i overflaten på onlinedelen, og førsteintrykket er at den virker ganske basic. Men det er første gang jeg har spilt Wipeout med et felt menneskelige motstandere iallfall (opptil åtte ser det ut til), og det var en artig opplevelse. Noe ganske annet å sende ut et knippe raketter og se et fartøy forvandles til et kaos av ild, røyk og vrengt metall når du vet at en eller annen plass sitter fyren som styrte kjelka og banner så det lyser. Litt synd at eliminerte motstandere respawner i onlinedelen, løpene er såpass korte at de har ikke så lenge og vente på å få kjøre igjen. De har tapt såpass at de er i realiteten ute av dansen likevel. I enkeltspiller modus forblir eliminerte motstnadere eliminert (du også), slik som det skal være.

Om du i det hele tatt har *litt* sans for Wipeout er dette absolutt verdt pengene etter min mening. Nå skal det sies at jeg ikke har spilt PSP spillene, så for meg er alle banene en ny opplevelse. Jeg tror likevel man vil like dette selv om man har spilt banene før, iallfall om man har en FullHD-skjerm. Vi er ikke akkurat blitt bortskjemt på 1080p oppløsning i stødige 60 fps på PS3 enda, og når noe slikt først dukker opp ser man klart hvor mye mer strøkent det er enn de lavere oppløsningene vi er blitt vant til. Mer av dette takk! :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Har spilt Wipeout i til sammen en halvtime av livet mitt eller noe, men jeg lasta ned Wipeout Pølse til PSP-en her forleden med henblikk på å sjekke ut om jeg skulle investere i Wipeout HD. Fant ut at jeg skal kjøpe det når lønna for september tikker inn.
 
#18
Vi er ikke akkurat blitt bortskjemt på 1080p oppløsning i stødige 60 fps på PS3 enda, og når noe slikt først dukker opp ser man klart hvor mye mer strøkent det er enn de lavere oppløsningene vi er blitt vant til. Mer av dette takk!
Det er dette jeg var mest spent på på forhånd, hvor bra det ville se ut. Er i utgangspunktet ingen grafikkhore, men om det er nærmere eksemplarisk på hvordan PS3 spill -egentlig- bør være frister det. Spesielt til 139 kroner. Jeg har brent 139 kroner veldig fort, mange ganger, på mye teitere ting enn dette.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#19
Er tekno musikken i spillet like kjip i dag som i 1997?