Woot, Home er sluppet!

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hva er det man betaler for egentlig, er selve starten/installeringa gratis også må man betale for klær og møbler og sånt? Så langt ute er jeg i så fall ikke ennå.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs

Accurate portrayal eller bitter misunnelse fra hatske UK Resistance?

Lodin

Der Waaaah
Du starter med ei enkel stue som er lett møblert og et klesskap med noen kjipe plagg. Hvis du vil ha mer må du kjøpe det, vinne det ved å spille arkadespill eller få det på annet vis. Selv skal jeg teste ut betaen av noe Namco-arkadegreier jeg fant på den japanske PSN sjappa siden dette vistnok gir stæsj til Home. Vil ha Pac-Man hatt. =D
Sånn ellers ser jeg ikke bort fra at jeg kan komme til å kjøpe et og annet plagg siden det i praksis koster lommerusk (seks kroner). Avhenger av om dette faktisk blir en suksess og no mer enn ubrukelig reklamedill.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Pussig. Mine første seks minutter med PlayStation Home har så langt vært sånn:

Connecting...
Initialising...
- vent i fem minutter -
Connection error: Lost connection to host. Press X to exit.

Men som sagt er den polaroiden med Home-logoen på ganske fin.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Europeiske er helt håpløs, men det var null prob å komme seg inn på den amerikanske. Men tilogmed på dette tidspunktet hvor det ikke er maks trøkk i junaiten var det fryktelig mye folk på.

Lodin

Der Waaaah
Virker som de europeiske serverne sliter no jævlig for jeg og Thinaran kom lett inn i USA. Der instigerte vi et spontant dance party med Andrew W.K., Lupin III og God Hand, ble mobba av negere og dansa på av ei dame som sikkert er mann.

EDIT: hmpf

fy faen dette så jævlig piss ut..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg gjorde som herrene foreslo og logga meg inn med USA-kontoen min, og se da trengte jeg bare fire forsøk før jeg fikk bli med på Home. Tok noen bilder også.

Helloooo ladies.

Som dere kan se valgte jeg svart singlet og røde joggebukser til kisen min. Til min overraskelse var det en kombo jeg så flere andre også hadde gått for.

Beste øyeblikk i Home så langt: Weirde ut folk ved å sette meg ned på samme benk som den eneste dama i en gruppesamtale og se hvordan alle plutselig ble pinlig berørt.

Tuska rundt i de andre stedene også, deriblant bowlinghallen. Etter tjue forsøk fikk jeg spille en råtten mongoutgave av Echochrome, selve bowlinga og biljarden var det så lange køer på at det var bare å gi fullt faen. Jeg merker meg forøvrig at Bowling1 på Hamar er større og kan betjene sånn omtrent seks ganger flere folk enn NextGeN-bowlinga i Home.

Siden det ikke var noe annet å finne på begynte jeg å danse sammen med en kis i likt antrekk som meg. Det var en opplevelse av de sjeldne.

Sånn ellers syntes jeg dansinga i Home var litt fattig, så jeg . Jeg liker spesielt godt de plirende øynene som dukker opp innimellom.

Førsteinntrykket mitt av Home er at det er omtrent som et MMOG designet av noen som ikke har peiling på verken design eller spill. Verdenen ser helt død ut, både folka og omgivelsene, i tillegg til at det er nøyaktig ingenting å finne på. Områdene du får traske rundt i ser ut som om de er designet på sparket, og forutsigbart nok er det innlastingspauser lange som vonde år når du skal gjøre noe som helst. Do not want. -_-

Alt man kan gjøre i spillet kan oppsumeres i en kort liste:
chatte
danse
spille bowling
spille biljard
spille sjakk
spille små arcade-spill
se teite reklamefilmer i en virtuell kino
kjøpe virtuelle klær, møbler og eiendommer for ekte penger

Har dem ikke holdt på med prosjektet veldig lenge? Hvorfor har dem da ikke fått til noe bedre?...
Intrykket mitt er at uansett hvor man går i spillet har de prøvd å presse inn en eller anen reklame eller butikk for å prøve å lokke penger ut av folk, men dette phailer jo helt ettersom resten av spillet suger og at det ikke er en eneste ting å gjøre for å more seg. Dette er noe folk kan more seg med i en uke max før de blir lei, så hvis spillet ikke blir oppdatert ofte kommer ikke folk til å gidde å spille det (tror jeg da).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det kommer jo nye områder og integrering med PS3-spill, så du kan raske sammen en gruppe med kompiser og spille over nett. Blir Tekken, Little Big Planet eller Wipeout det da siden de er de eneste onlinespilla som er verdt en sur sild. Men ja, jeg ser ikke helt appellen med nye områder og å bygge sine egne områder så lenge det koster skjorta og ikke gjør noe annet enn å se hakket mindre heslig ut enn det sterile helvetet som er oppe nå. Og hvis du leser avtalen du godtar ved å logge deg på, så er det Sony som eier alt du lager og hvis du mekker noe fint så kan de bruke det til å reklamere med eller klistre reklame oppå det uten at du har noe du skal ha sagt. Ordet "exploit" brukes et par steder i den avtalen, merka jeg meg; med andre ord har Snoy lagt opp til at du skal betale for privilegiet det er å mekke gratis reklame for Snoy og deres partnere. Og det er liksom ikke akkurat som om det er lite reklame i Home fra før av, så dette her er riktig så koselige saker. ^^

Det jeg blir å bruke Home til framover er vel egentlig å se om jeg får til noe litt mer creepy stalkergreier og så tube det. Moro.

Lodin

Der Waaaah
Akkurat i Home er ikke den avtalen så ille. Se så kult han karen her har innreda kåken sin og områda trynet sitt. Verre at LBP har akkurat samme greia og at de kan gjøre hva faen de vil med ting folk har brukt dagevis på der. <_<

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Jeg har riktignok ikke prøvd Home, men jeg har sett et par videoer fra det. Det som slår meg er at det ser utrolig døllt ut. Totalt meningsløst. Det er sikkert gøy å stå i halvtimes lange køer for å spille bowling, som sikkert er like bra som diverse bowling spill på telefonen. Eller hva med å stå en halvtime i kø, for å se reklame som man ellers blir prakka på når man enten surfer eller ser på tv.
Huset ser også døllt ut. Du er har et par møbler du kan sitte i, og flytte på. Sitte stille og se i veggen...det er gøy. Riktignok kan man kjøpe en TV, for EKTE penger, slik at man slipper å stå en halvtime i kø for å se reklame.

Jeg synes dette virker rimelig spot on. Har jeg rett?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hehe ja eller litt sånn som kabal eller med andre ord?

Lodin

Der Waaaah
Finnes tre holdninger til Home. Det er de som reagerer som dere og syns det er søppel. Det er de fanatiske fanboysene som vi heldigvis ikke har noen av. Selv Nilo teller ikke i den kategorien. :p Også til slutt har vi folk som meg som er enige med første gruppe, men bruker Home til å plage folk i gruppe 2. På søndag underholdt jeg nevøene mine med å spamme introlåta til Festers Quest via mikken. =D

Enda bedre er det at noen muligens har greid å hacke skiten.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Det at noe er gratis betyr ikke at det ikke er ræva.