X-box live hjelp...

#1
Når jeg prøver å koble til x-box live til rutern min kommer det opp DNS-error... Men når jeg kobler det rett til modemet så funker det. Jeg skulle gjerne ha koblet den til ruteren sånn at jeg ikke må bytte hver gang jeg skal koble meg på og sånn... er det noen som vet hvordan jeg gjør det?
 
#2
Opprinnelig skrevet av instypews
hvilken internettsleverandør har dere? Telenor? Og har dere ruter/router?    Edit: Hmm.. Det siste der er egentlig temmelig irrelevant om du klarer å koble deg opp eller ikke, men litt interessant er det likevell..    Når du er på pc'en, så trykker du på startmenyen, kjør, og skriver "Cmd" og trykker på ok. Der du kommer nå skriver du "Ipconfig". Notér de tallene som står der (skriv også ned hva tallene hører til) og gå på settings -> Network options på xboxen. Her går du inn på ip-adresses, og skriver inn tallene på plassene sine. Siden xbox og pc faktisk har annerledes ip-adresse er jeg ikke helt sikker på om det vil gå, men det er verdt et forsøk. Så får vi for guds skyld ikke håpe du har ruter, for da tror jeg det vil funke.    Så går du over på DNS, og skrur på "Automatisk Konfigurasjon", eller Configuration: Automatic, som det faktisk står. PPPOE bare lar du stå slik den er, på off. 'Advanced' lar du stå helt tom..
Til hjelp?
 
#3
Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich+14.02.2005, 13.09-->
<!--QuoteBegin-instypews
hvilken internettsleverandør har dere? Telenor? Og har dere ruter/router?    Edit: Hmm.. Det siste der er egentlig temmelig irrelevant om du klarer å koble deg opp eller ikke, men litt interessant er det likevell..    Når du er på pc'en, så trykker du på startmenyen, kjør, og skriver "Cmd" og trykker på ok. Der du kommer nå skriver du "Ipconfig". Notér de tallene som står der (skriv også ned hva tallene hører til) og gå på settings -> Network options på xboxen. Her går du inn på ip-adresses, og skriver inn tallene på plassene sine. Siden xbox og pc faktisk har annerledes ip-adresse er jeg ikke helt sikker på om det vil gå, men det er verdt et forsøk. Så får vi for guds skyld ikke håpe du har ruter, for da tror jeg det vil funke.    Så går du over på DNS, og skrur på "Automatisk Konfigurasjon", eller Configuration: Automatic, som det faktisk står. PPPOE bare lar du stå slik den er, på off. 'Advanced' lar du stå helt tom..
Til hjelp?
177449​
[/b]

Det er det sikkert... er på skolen for øyeblikket. Skal prøve det når jeg kommer hjem.
 
#4
Det funka ikke :grine: .... Sikker på om dette er for de som ikke har ruter?
 
#5
Jeg vet ikke, jeg kopierte bare det rett fra Insty, men hvis du fortsatt lurer kan du jo sende PM...
 
#6
:)

Jeg har hjulpet et par personer ja. Du er inne på noe, Thomas. Poenget er at du får (mest sansynlig) en annen ip når du kobler den til en ruter, og da må du finne ut hvilken ip det er, hvilken dns-server og lignende. Jeg får den feilmeldingen der en gang daglig, på grunn av ustabilt nett.

Men hvilken internettleverandør har du? Og ikke minst, hva er hele navnet på ruteren din?
 
#8
Det kan være brannmuren på den. Du må gå inn i oppsettet på ruteren og slå den av.
 
#9
Det der er en brannmur...

(Jeg kan spille helt fint med brannmur foressten, men ikke hoste)
 
#10
Kanskje det er derfor meg og deg ikke kan joine hverandre? Eivind?
 
#11
Ja, vis du har på brannmur så er det derfor.

Får å fjerne brannmuren min helt ( så jeg kan joine deg) må jeg ta bort hele rutern, noe jeg ikke gidder/kan/vil.
 
#12
Og jeg kan ikke, routeren vår er koblet til en annen router borti en eller annen garasje et sted i gata, som igjen er koblet til Serveren.
 
#13
Opprinnelig skrevet av Insty@16.02.2005, 20.41
Det kan være brannmuren på den. Du må gå inn i oppsettet på ruteren og slå den av.
178619​

Hvordan gjør jeg det da?
 
#14
gå inn her: http://192.168.2.1 og trykk LOGIN. Gå på "Advanced setup", og på "Firewall". Her leser du litt og ser om det går ann å slå den av. Så prøver du å spille. :)
 
#16
Du må skrive den inn selv, og pc'n må være koblet til ruteren. Hvis det ikke funker, har du ikke vist meg riktig ruter.
 
#18
Hvorfor må alle absolutt drive å kødde med IP-instillingene?

Når du får den erroren igjen, går du til troubleshot-menyen og trykker auto-detect på alt sammen, med mindere du har en skikkelig homo nett-levrandør.
 
#19
ække vanskelig å bytte det til det rette igjenn uansett. Er bare å ha lite grann peiling (som ikke jeg har). Om du ikke har sånn krysser greier (husker ikke helt) på modemet, så må du ha to netverkskort i pc'en....
Om du har hat live før er selvfølgelig ikke dette problemet. Uansett er det bare å bytte til 192.168.0.ett eller annet (ikke det samme som på pc'en) på både dns og ip