X360: Battlefield 2: MC

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
D

Deleted member 91

Gjest
#1
Kjøpte Modern Combat tidligere denne uka, og hittil må jeg si jeg er positivt overrasket. Jeg hadde så og si ingen forventinger utover hva jeg hadde spilt av den nedlastbare demoen. For de av dere som har spilt Xbox- eller PS2-versjonen så har jeg forstått det slik at det er så og si samme spillet, bare med oppgradert grafikk og et par ekstra kjøretøy/våpen.

Fra et rent teknisk standpunkt kan det virke som om MC ikke er annet enn en Lite Edition av Battlefield 2 til PC, men ettersom man spiller mer og mer finner du at 24 spillere istedet for 64, eller bare 5 våpenklasser istedet for 7 (tror jeg?) er bevisste forandringer som faktisk bidrar til å gjøre spillet mer tilgjengelig, og mer tilrettelagt for konsoll. Jeg kan i tillegg meddele at styringen føles veldig ordentlig, uten å ha for mye autoaim. Jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva det er, men det føles mer bestemt og treffsikkert enn f.eks Perfect Dark Zero og Far Cry: Instincts.

Leveldesignen er veldig gjennomført, og feiende flott til tider. Det er alle standard-themene, som:

- Jungelbrett i Vietnam
- Snøbrett i Russland
- Nedslitte gater i Irak
- Urbant brett med høyhus og alt det der styret

Masse muligheter for interessante konflikter på hvert brett, med terasser, bruer, etc. Kjøretøyene er forøvrig veldig morsomme å kjøre, og så lenge du ikke ender opp med en pikk som pilot, er det mulig å koordinere fallskjerm drop-offs og sånt. Det er totalt rundt 30 kjøretøy å leke med, med blant annet helikoptre, snøscootere, tankser, og jeeper. Det er desverre ingen jagerfly i spillet, men du kommer ærlig talt ikke til å savne det så mye uansett.

Du har også et rangeringssystem i spillet, og selv om det ikke er like intrikat som sin storebror (du belønnes f.eks ikke med våpen når du stiger i gradene), duger det til å se hvem som er kule og hvem som er teite. Jeg har hittil bare nådd Master Sergeant, men regner med å pushe meg ihvertfall et par hakk lengre opp på stigen. Rangen går på tre kategorier: Medaljer (mer om dem senere), totale points og PPH (points per hour). Poeng blir du tildelt for å drepe fiender, helbrede lagkamerater, ta over flagg, sprenge kjøretøy, etc. Medaljer registreres også som Achievements, og er relativt vanskelige å oppnå. Du har Expert *class*, der du må få 10 kills som den klasse soldat uten å dø, eller "Sapper", som går på å drepe 20 stykker med miner eller granater i en kamp. Jeg har hatt et par skikkelig intense kamper online, og du lærer relativt fort at du ikke kommer noen vei om du kjører Rambo-teknikk. In fact, spillet skinner som en diamant når du samarbeider med alle 11 lagkameratene dine om å ta over flagg, forsvare hus, eller bakholdsangripe fienden. På sitt beste, er det en taktisk og spennende opplevelse med god kontroll og mange valgmuligheter, og på sitt verste er det en ensformig løpetur fra spawnpoint fram til et flagg hvor du blir skutt av en snikskytter umiddelbart.

Det skal nevnes at spillet også har en singleplayer-del, og selv om den ikke er like tacky som i PC-versjonen, så er det ikke store greiene. Du har en campaign som følger en døv, døv EA-storyline om Nazahkastan og jeg veit ikke hva, og oppdrag hvor du skal drepe alt, og kan hotswappe fra soldat-til-soldat - slik at du f.eks kan sprenge antiair-tankser med Special Forces-karen din, så skifte til helikopteret og fly inn all guns blazin'. Det er ålreit, og en interessant måte å gjøre det på, men det er åpenbart at Xbox Live is where it's at.

Om det er noen som har noen erfaringer eller inntrykk å dele, post dem her! Jeg er også klar for litt lagspill fra rundt åtte til elleve nesten hver kveld i ukene framover, så ikke vær nervøs for å spille. Hvem vet, kanskje vi kan sette sammen en Spillegal-klan også?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#2
Hvis man syntes demoen var ass, er det da noe å hente her? Spillet er godt mottatt, så noe har jeg kanskje oversett?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Med tanke på at det kun er en demo er det ikke akkurat overraskende at det kan være litt mangel på lagspill og sammarbeid (men til gjengjeld er det flere teamkillende amerikanere der, så det jevner seg vel ut). Selve spillet er derimot i og for seg likt (selfølgelig flere brett og alt det rabalderet der), men jeg kan si såpass at jeg heller ikke syntes feelingen i demoen var allverden. Det er bare en vanesak, rett og slett. Ellers må jeg innrømme at jeg synes demobrettet (A Bridge Too Far) er et av de dårligste tilgjengelige, så sånn sett har du ihvertfall noe å glede deg til. Overall syns jeg du bør gi det en sjans, 499 på Elkjøp, vet du. :)