XBLA: Summer of Arcade 2011 [Fruit Ninja Kinect]

D

Deleted member 91

Gjest
#1


Aww yea y'all! Da har Microsoft endelig bestemt at det er sommer, og dermed som i fjor og forfjor tid for Summer of Arcade, som egentlig bare betyr at spilla som kommer ut ukene fremover er litt sånn halvveis høyprofilerte.

Første spillet ut i år kom ut forrige onsdag. Det heter Bastion, og går for 1200 Microsoft Morrodaler:



Bastion er et smellfett isometrisk RPG-aktig hack 'n' slash, hvor man spiller en kid som jogger rundt og banker skurker i en jævlig stilig verden mens en fyr med kul stemme forteller historien om, vel, deg. Det er våpen å oppgradere, spirits å drikke, og en ganske fiffig historie å pløye gjennom. Ble ferdig med det sjæl for ikke mange minutter siden, og det får circa 1000 tomler opp og er for min del en ordentlig sterk kandidat til GOATSY. Knæsj grafikk, utrolig fett soundtrack, relativt teknisk gameplay med masse festlige våpen og manøvre. Last ned trialen i det minste.

Neste på lista er From Dust, og kommer ut denne onsdagen, også til 1200 MSP:



From Dust er såvidt jeg har hørt en litt sånn Popoulous-aktig gudsim, hvor man røsker rundt på jord og vann og det som er for å hjelpe stammenegere. Ikke satt meg fryktelig mye inn i det men det virker kult nok, mye fet fysikkings ute og går.

Onsdag 3. august er det Insanely Twisted Shadow Planet som gjelder, ha ha gjett prisen a, er seff 1200 der i gården også:



Visuelt sett gir det meg umiddelbart litt LocoRoco/Patapon/Pixeljunk Shooter-vibber, forstår det slik at det skal være litt Metroidvania-aktig leveldesign med noen puzzles her og der. Virker appetitlig nok, får sjekke ut trialen når det kommer.

10. august slippes uansett tittelen ingen venter på, nemlig Fruit Ninja Kinect, til 800 MSP:



Her snakker vi altså en port av iPhone-spillet som er festlig i sånn 5 minutter om gangen. Blir sikkert ikke helt krise men hvem faen er det som har Kinect uansett hæ.

Siste spillet i Summer of Arcade-lineupen er Toy Soldiers: Cold War, til 1200 MSP:



Toy Soldiers er såvidt jeg har forstått en sånn tower defense-aktig greie hvor man også kan kontrollere enheter. Jeg veitafaen, det ser helt okei ut? "Blir å" plukke det opp på salg rundt juletider sikkert.

I tillegg pleide det å være gratispoeng om man coppa alle spilla, men i år dreit de i det og gir oss heller et RPG som heter Crimson Alliance gratis om man kjøper alt. Det koster såvidt jeg har forstått vanligvis 1200 points, så sånn sett er det jo en grei deal, men det forutsetter at man kjøper både Fruit Ninja og Toy Soldiers og det mennesket finnes vel ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Bastion var egentlig bare helt ok. Det visuelle og fortellern er knalltøft, men i seg selv er det en ikke altfor nytenkende Diablo-klone. Torchlight er et bedre spill da. Men men, alikevel verdt et copp og jeg skal spille mere masse.

From Dust skulle dukke opp på PC samtidig, men fordi Ubisoft er dust så ble det utsatt der. Trur jeg alikevel venter til august siden det virker som en spill som vil ha god bruk for mer maskinkraft.

Shadow Planet er det ihvertfall liten tvil om at jeg skal ha. Gått å sikla på det siden det ble annonsert for fem år siden eller så.

De to siste der driter jeg såklart i. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Det som er auto-get er From Dust. 9/10 hos Eurogamer og Edge, designet av Eric Chahi (som lagde Another World i sin tid). Men ja, dritt at den vettuge utgaven ble utsatt. :argh:
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Nå er vel det blitt modus operandiet til Ubi med multiplattere? Vente til rett før release og så prompe på PC-versjonen.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Baaaw! Alle Summer of Fiteria titlene ble lagt ut for salg ved en feiltagelse i natt. De er såklart fjerna igjen. :qq:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
Bastion virker veldig spennende, og har fått gode skussmål. Husker godt den første videoen av ITSP så det har jeg vel lovt meg selv å teste ut og om det deretter er mer tid til TV-spillings er også From Dust fristende selv om jeg vet lite om det.

Synes ikke utvalget er så verst, husker ikke helt men lurer på om jeg kun plukka opp Tomb Raider i fjor.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Awye, From Dust er tilgjengelig for nedlasting nå. Sjækk d ut.
 
#12
Du kaufa sikkert Limbo i fjor, Justin? Ellers så vil jeg anbefale Bastion, det eier. Å sammenligne det med Diablo føler jeg dog blir ganske feil, da det er mindre grinding og l00t, men alle oppgraderinger er ekstremt balanserte og alle våpen er funksjonable gjennom hele spillet hvis du bruker en passende taktikk. Alle som liker litt utfordring burde forresten skru på alle idols i shrinet når det blir tilgjengelig.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#14
Jo, jeg kjøpte, spilte og koste meg seff med Limbo i fjor.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#15
Det er jeg. Jeg er den som syntes Limbo var ganske meh. (gjennomført stil, men gameplayet...)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Jeg syntes også Limbo var ganske meh, av samme grunn som Karlsen.

Og når vi først er inne på sånt kan jeg jo si at etter å ha testa Live Arcade-prøveutgaven av From Dust er det litt ekstra irriterende at PC-utgaven er utsatt. Dæsken som jeg lengta etter høyere oppløsning og sånt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
kak var den som ikke greide Limbo.

EDIT: Yetipants og, gitt
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Hei, jeg pløyde gjennom dritten, jeg!
 
#20
Jeg spilte demoen. Førsteinntrykket var "dæggern, dette likte jeg", men etterhvert som jeg spilte igjennom demoen dempa engasjementet seg litt så jeg gadd aldri kjøpe det.

e: lo jævla l