XBox 2 med cartridges?

#1
Team XBox har nylig observert en spillrelatert patent fra Microsoft sin side. En som omhandlet "system, method, and data storage medium for sharing data between video games". Rent teknisk ser det visstnok ut som om den omhandler den neste XBoxen. Patentet repeterer også frasen "video game cartridges" flere ganger. Sammen med andre grunner konkluderte Team XBox at dette mest sannsynlig måtte bety at spillene til Microsofts neste konsoll vil bli lagret på kasetter. Gamespots Rumor Control har tatt en nærmere titt på saken. Microsoft svarer ikke på deres spørsmål om dette men allikevel sier de seg enige i Team XBox at det meget mulig kan være et faktum at XBox 2 vil ha cartridges.

Vil dette være et stort steg tilbake for spillene deres, eller klarer Microsoft å presse inn nok informasjon til å måle seg med Blu-Ray discene som PSThree mest sannsynlig vil bruke? Hva tror eller mener dere?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#2
De fleste lagringsenheter med plass tilsvarende en DVD men som allikevel ikke er en plate er som regel dyre. Det vel ikke jeg ha noe av ihvertfall.
 
#3
Hadde de klart å lage cartridges med stor nok lagringsplass, praktiskhet og kvalitet, så ser jeg ikke bort ifra at det hadde vært ok. Men, DVD is the way to go. :)
 
#5
Er også enig med ham. Kasetten eller CDen er inni konsollen uansett. Vil heller har gode spill, enn DvDer som ikke er synlige, uansett.
 
#6
Ikke godt å si...men om dem klarer å lage dem slik at dem får all den datan dem trenger inn på dem så er jeg for cartridges. Da blir det vanskligere å pirat kopiere, tåler mere en en dvd plate og laste tiden blir nok rimelig raskt.

Så jeg er glad om cartridges kommer!
 
#8
Men vil ikke denne nye teknologien være svært dyr? Det er å anta at det er ny teknologi. Små bærbare harddisker, anyone? Slikt er ikke akkurat billige saker. For å romme mildt sagt komplekse spill kreves det jo en del lagringsplass ... og langringsplass er ikke billig.
 
#9
Ja, flash-minne er ekstremt dyrt. 2 GB Flashinne blir en del monetas..
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#10
Ser for meg Halo 3 på butikkhylla til 899 kroner, Street Fighter II/Ocarina Of Time-style.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#11
Da man følte at et nytt spill virkelig var verdt noe. :forelsket:
*Titte opp på Chrono Trigger i hylla*
 
#13
Solid skudd i foten å lage cartridges. Tror de er klar over at det blir i det meste laget for folk. Først må de ut med store summer for Xbox Next konsollen. Så skal du ha ekstra kontroller. Kanskje en LIVE pakke attpåtil..

Og så skal de skvise deg for 800-900 spenn for et spill ?

Næh, det tror jeg nesten ikke før jeg får se det. Da boikotter jeg XBOX NEXT.
 
#16
Husker min gamle n64, og da jeg var liten kostet spillene 800 kr.
Ack ja det var tider det.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Opprinnelig skrevet av Baku@24.01.2005, 18.08
Kunne vært stilig med noe minidisc liknende greier da.
167904​
Hvis de går for noe kasett lignende greier så blir det nok dette ja. Kan fortsatt holde seg til disk formatet, bare stappe det inni et plastcover. Sikkert vanskelig å kopiere.