Xbox 360 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(Torulv @ 26.06.2006, 03.05) 11660
Bollshit. Du er ikke nøyaktig nok til å bruke pads :p
Men jeg syns faktisk det skal mer skillz til for å bli god med pads fordi, bedre du blir, høyere stiller du sensitiviteten, veldig høy sensitivitet på padsene = helt jævlig å sikte med. De som er forbanna gode i FPS på konsoll har høy sensitivitet. Du skjønner poenget. Halo 2 auto aim er jo bare at siktet går saktere forbi byttet sånn at du ikke skal vingle med geværet i øst og vest. Men de som har sensitiviteten over normalt (ooo herliga london) kan jo ikke gjøre så mye nytte ut av det pga siktet går jævlig fort forbi byttet uansett.
Samma faen, men wine om noe annet, pads on FPS er digg og desto mer realistisk. Hadde du klart å snu deg rundt 180 grader på 0,0001 sek og fortsatt ha et solid sikte? øhhøhø
[/b]
Åja, da har jeg misforstått. Dumme meg som ikke ser at Halo serien er realistisk :rulleøyne:

Jeg liker fps på konsoll jeg. Og jeg har ingen nevneverdige problemer med analog styring i fps spill til konsoll, med mindre kontrollen er ekkel som i feks Farcry. Der er det bare noe som ikke stemmer helt.
Uansett..
Når så mange sliter seg i hjel med siktingen med analog stikke, da vil det generelle nivået være lavere enn hva man finner på et pc fps spill. Jeg prøvde Counterstrike på xbox online og det var latterlig hvor elendige folk er der. Hopp inn i CS på pc og man blir knust lett av disse pubertale ungene som har altfor mye fritid på hånd.

Jeg liker begge deler. Det er kos å spille fps på konsoll i godstolen eller sofaen foran tv'en.
Men jeg tror de aller fleste klarer å innse at fps på pc blir mer nøyaktig og gameplayet blir totalt anderledes.

Halflife 2 på Xbox er totalt anderledes enn på pc bare pga styringen. Prøver du det på PC etterpå så forstår man HVORFOR pc er stort sett det foretrukne valget for fps spillere verden over.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Sulky @ 28.06.2006, 00.41) 11840
Thinaran: Joa. Kan være enig med deg der. Jeg regner med at du ikke synes at disse spillene byr på noe nytt, men heller følger gamlemåten. Du gjør narr av meg fordi jeh ser frem til spill som følger min favoritt sjanger. [/b]
Nei, jeg gjør ikke narr av deg, du tenker kanskje på en viss Yetipants? :p

Har ikkeno imot sjangeren futuristiske skytespill, men når den blir så himla dominerende på maskinen blir det litt latterlig. Jeg tenkte faktisk jeg skulle gi Halo-serien en sjanse med nr 3 (Mækken min klarer ikke kjøre eneren og jeg hakke 'box, serru), og Mass Effect har jeg siklet litt på siden jeg så det på The 1UP Show. Kampsystemet demonstrerte de dog ikke, så det ligger kanskje noe i det Yeti sier om hvor morsomt det er?

Too Human er jeg også interessert i, men siden det virker som 360- og Wii-versjonene kommer til å bli temmelig forskjellige mht kamerasystemet skal jeg vente på anmeldelser og se hvilken som passer best for meg.

Jeg er heller ingen fan av futuristisk action med lasergeværer, så jeg ser ikke frem til mange av de spillene selv. Men noe jeg garantert ser frem til er Dead Rising. Maaasse zombier som du skal drepe med alt du klarer å dra ut av butikkene i et kjøpesenter? Ja, takk. Blir det co-op i spillet over Live kommer jeg nok til å bli hekta i lang tid fremover.

Og når det er Capcom som utvikler det, tviler jeg på at det blir dårlig - iallfall etter å ha sett resultatet av Resident Evil 4.

Yeti: Så på Bioware sin live opptreden hos gamespot under E3. De sa ikke noe spesifikt om hvordan spillet vil arte seg i hendene til spilleren, men det vi fikk se hintet om et ikke tur-basert kampsystem a'la Knights of the old republic. Det eneste jeg ikke likte med Kotor var det tur-baserte kampsystemet. Spillet hadde vært mye kulere med et RT-liknende kampsystem.

Å nei, jeg liker innovativt (blir sliten av å skrive det ordet) gameplay, men synes det er rart at mange folk hakker ned på og styrer unna andre spill til fordel for disse spillene som presenterer en ny form for spillbarhet inn på markede.

Var ikke noe direkte angrep på Wii eller no, som jeg sikkert skaffer meg ved lansering. F.eks: Kotor er et bra spill, tenk hvis folk skulle styre unna dette spillet kun fordi det ikke hadde noe banebrytende elementer i seg. Det jeg faktisk prøvde å si i natt var at spill trenger ikke etter min mening være bra selv om det er banebrytende og spiller trenger heller ikke være dårlig selv om det følger den gamle metoden.

Thinaran:Xbox 360 er preget av futuriske skytespill. Personlig har jeg ikke noe i mot det siden det er den sjageren jeg liker best ;)

EDIT: DiRTY D: Nå lagger jo også Half Life 2 noe så helt forferdelig på xbox også da, noe som etter min mening er med på å gjøre siktingen mer vanskelig..

SITAT
EDIT: DiRTY D: Nå lagger jo også Half Life 2 noe så helt forferdelig på xbox også da, noe som etter min mening er med på å gjøre siktingen mer vanskelig..
[/b]
True true. Men det gjelder ikke over alt i spillet. Og også da sliter man med kontrollene. Noe herk :p

SITAT(DiRTY D @ 28.06.2006, 01.58) 11853
Åja, da har jeg misforstått. Dumme meg som ikke ser at Halo serien er realistisk :rulleøyne:

Jeg liker fps på konsoll jeg. Og jeg har ingen nevneverdige problemer med analog styring i fps spill til konsoll, med mindre kontrollen er ekkel som i feks Farcry. Der er det bare noe som ikke stemmer helt.
Uansett..
Når så mange sliter seg i hjel med siktingen med analog stikke, da vil det generelle nivået være lavere enn hva man finner på et pc fps spill. Jeg prøvde Counterstrike på xbox online og det var latterlig hvor elendige folk er der. Hopp inn i CS på pc og man blir knust lett av disse pubertale ungene som har altfor mye fritid på hånd.

Jeg liker begge deler. Det er kos å spille fps på konsoll i godstolen eller sofaen foran tv'en.
Men jeg tror de aller fleste klarer å innse at fps på pc blir mer nøyaktig og gameplayet blir totalt anderledes.

Halflife 2 på Xbox er totalt anderledes enn på pc bare pga styringen. Prøver du det på PC etterpå så forstår man HVORFOR pc er stort sett det foretrukne valget for fps spillere verden over.
[/b]
Jada, jada, jada. :p

FPS-spilling på konsoll er helt annerledes enn på PC, det sier du jo selv - på konsoll har man joystick, og sikter ikke like presis som med musen man har på PC. Men det er det som skiller FPS-spilling fra konsoll til PC. Jeg liker selv å sitte klistret til PC-skjermen mens jeg spiller CS: S med mus og tastatur, siktingen blir mer presis. Men jeg liker også, og jeg liker det bedre, og ligge i sofaen to meter fra TVen, ligge helt avslappet, med en kontroll i hånden. Klart det, jeg sikter ikke like godt, men jeg vet hvertfall at alle motstanderne mine heller ikke sikter stort sett bedre enn meg, for de har også en kontroll. Jeg har skills, så jeg sikter godt uansett. :D

Du sammenligner og setter hele tiden konsoll-FPS-spilling mot PC-FPS, men det blir feil! Nettopp fordi PC har mus, konsoll har joystick. De som "sliter seg ihjel med siktingen" kan dra seg til PCen, men jeg og Nicholas foretrekker å ligge avslappet i sofaen! ^_^

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Mongis @ 28.06.2006, 21.12) 11957
Nye skjermbilder av Splinter Cell: Double Agent på denne siden.

Merkelig å se Sam Fisher uten hår, men spillet ser bedre og bedre ut for hver gang. Om bildene er fra realtime gameplay eller ei er derimot en annen diskusjon.
[/b]
Bare basert på Fishers trademark "holde-hånda-til-offeret" når han har noen i chokehold på ett av de bildene der er jo nok til å gi sterke indikasjoner på at det er in-game. Om de er blitt piffet opp litt er derimot en annen sak. Jaja, gleder meg til Double Agent utelukket på grunn av returneringen av en av tidenes feteste multiplayerdel. Spy vs Merc = Winz0r.

Revan: Trodde aldri jeg skulle si det, men godt sagt. :sprø:

SITAT(Revan @ 28.06.2006, 19.56) 11964
Jada, jada, jada. :p

FPS-spilling på konsoll er helt annerledes enn på PC, det sier du jo selv - på konsoll har man joystick, og sikter ikke like presis som med musen man har på PC. Men det er det som skiller FPS-spilling fra konsoll til PC. Jeg liker selv å sitte klistret til PC-skjermen mens jeg spiller CS: S med mus og tastatur, siktingen blir mer presis. Men jeg liker også, og jeg liker det bedre, og ligge i sofaen to meter fra TVen, ligge helt avslappet, med en kontroll i hånden. Klart det, jeg sikter ikke like godt, men jeg vet hvertfall at alle motstanderne mine heller ikke sikter stort sett bedre enn meg, for de har også en kontroll. Jeg har skills, så jeg sikter godt uansett. :D

Du sammenligner og setter hele tiden konsoll-FPS-spilling mot PC-FPS, men det blir feil! Nettopp fordi PC har mus, konsoll har joystick. De som "sliter seg ihjel med siktingen" kan dra seg til PCen, men jeg og Nicholas foretrekker å ligge avslappet i sofaen! ^_^
[/b]
Og jeg sier hvorfor skal det være umulig å standarisere mus og et tastatur til Xbox360 som kan brukes også i spillene ?

Jeg kan fint ligge avslappet i sofaen med mus og tastatur hvis jeg ønsker det. Skal ikke mye tilrettelegging for at dette skal være mulig. Er fullt klar over forskjellene mellom fps på pc og konsoll, her er det snakk om å få en større presisjonen inn i stua og inn i sofamiljøet, avslappet foran tv'en. Og bygge en mye større community på Xbox Live, få pc spilleren ha lyst til å spille fps på Xbox360. I lengden ville alle bli tjent med dette.

Nope. Det begynner å bli tåpelig at en stor del av demoene ikke kommer når de lover det.

Edit: Eid av Psylopat. <_<

SITAT(Mongis @ 28.06.2006, 21.12) 11957
Nye skjermbilder av Splinter Cell: Double Agent på denne siden.

Merkelig å se Sam Fisher uten hår, men spillet ser bedre og bedre ut for hver gang. Om bildene er fra realtime gameplay eller ei er derimot en annen diskusjon.
[/b]
De er visst ikke helt nye, men de er ikke postet her enda; skjermbilder fra multiplayer-modusen.

D

Deleted member 91

Gjest
Prey-demoen er, som nevnt i et annet emne, ute på Marketplace nå. Spilte den litt, og selv om portalene og tyngdekrafttullinga var morsom, er jeg fortsatt ikke helt overbevist om det er verdt prisen. Lite fristende å betale 599,- for enda et korridor-spaceship-FPS.

Aporopos Splinter Cell. I følge augustutgaven av OXM skal Gears of War, Call of Duty 3 og Splinter Cell: Double Agent bruke Halo "regenerering" helsesystemet.

Bare jeg som reagerer på dette? Jeg elsker regenereringen i Halo, og kan forstå at de bruker det i GoW siden det er et futuristisk spill, men i Splinter Cell? Ingen mennesker burde kunne ta imot uendelig med kuler bare fordi man hviler i noen titalls sekunder.

Det er nok iallefall en indikator på at spillet vil fungere noe annerledes enn de andre spillene. Før tok man jo som regel ikke imot et eneste skudd om man gjorde det greit nok. Selv om man ble oppdaget var det en smal sak å enten løpe vekk eller å knerte motstanden uten å selv ta skade. Så jeg tipper at det nye spillet vil være litt mer actionfyldt.

D

Deleted member 91

Gjest
Bah. Helsemåler og medkits er avleggs uansett spør du meg. Jeg prøver å komme på noen spill hvor det faktisk var morsomt å måtte loade fordi du mista litt for mye liv på feil vakt, eller hvor du måtte backtracke for å hente en medkit fordi du skulle møte en boss ... Nei, kommer ikke på noen gitt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det som VIRKELIG hadde eid, hadde jo vært om Sam hadde med seg "helsesprøyter" som måtte settes i armen mens man hvilte, for å få livet opp på topp igjen.
Sprøyte, reim og stikkmerker på armen betyr at du er spion og ikke knarker, altså. :p

SITAT(Mongis @ 03.07.2006, 14.52) 12673
Aporopos Splinter Cell. I følge augustutgaven av OXM skal Gears of War, Call of Duty 3 og Splinter Cell: Double Agent bruke Halo "regenerering" helsesystemet.

Bare jeg som reagerer på dette? Jeg elsker regenereringen i Halo, og kan forstå at de bruker det i GoW siden det er et futuristisk spill, men i Splinter Cell? Ingen mennesker burde kunne ta imot uendelig med kuler bare fordi man hviler i noen titalls sekunder.
[/b]
Jeg tror ikke regenereringen tar et par sekund. Mulig at man må holde seg unna en god stund godt gjemt før HP øker.

Status
Stengt for ytterligere svar.