Xbox 360 Motion-sensing add-on ?

#1
Engadget.com skrev:

Here's a wild one. We just got a tip from someone who purports to be in the know on Microsoft's efforts to beat the Wii at its own motion-sensing game, with some of the details lining up with what we were hearing last year along these lines. The word is that Microsoft is building a "sensor bar" of sorts, but instead of detecting the waggles of Wiimote-like controllers, it detects full body movement and sound, sans controllers. There are two sensors on the bar, along with a mic and a camera, and while our tipster has "no idea" how it actually works, it sounds pretty impressive. Here's a quick rundown of capabilities mentioned:

* Full body and hand gesture control of games / characters.
* In fighting games you kick, punch, duck, dive, jump and so forth with your body.
* It also picks up small hand gestures like pinching, grabbing and scrolling.
* There will also be video conferencing and games with video.
* Trivia game over the internet with live images of each person playing. When a question pops up, they can clap to buzz in.
* You can "move objects on your screen" and the other party can see what you're doing in real time.
* Sensor detects only the person playing, not folks observing on the couch.
Dette kan bli spennende hvis det blir utviklet og brukt skikkelig.
Personlig liker jeg å sitte i ro når jeg spiller. Men hvis dette viser seg til å være noe annet enn en kjip blanding av Eyetoy og Wii kontroll, da kan det muligens bli interessant. Eller hva sier dere ?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Jeg må bare gå ut ifra at du er kanakas dritings..
 
#3
Ok, guilty. Har hatt meg noen pils i kveld men er ikke drita, langt ifra :)
Så hvis du har lyst å utdype posten din mer feel free for spydigheten du postet tar bare plass, ingenting mer.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Hvis dette kun er et kamera kan det ikke bli mer enn Eyetoy sitt dill. For at det skal bli no mer nøyaktig må de enten kombinere det med no Wiimote-shizz eller enkle sensorer ala. motion capture. Tipper det er mer enn bare en sensorbar siden det i praksis da bare er mer av de greiene MS dreit seg ut med på fjorårets E3 presantasjon.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
360-en har jo allerede et kamera, og det finnes et halvt spill som støtter det eller noe sånt, så jeg ville tippe at de ikke lanserer en ny utgave av det. Og hvis kameraet er noe å gå etter så blir det ett spill som støtter bevegelsessensorgreiene på 360, og det blir antageligvis et sånt kavdølt spill hvor du skal balansere en stabel med glass eller noe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
hehe ja den tokk u virrkeli på korne lol wii = for ongær :D
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
Ok, guilty. Har hatt meg noen pils i kveld men er ikke drita, langt ifra :)
Så hvis du har lyst å utdype posten din mer feel free for spydigheten du postet tar bare plass, ingenting mer.
Skyldig selv, var litt kjapp på avtrekkeren. Jeg leste stikkordslista og synes det høres ut som totalt vås. Det jeg reagerte mest på er "from someone who purports to be in the know on Microsoft" som allerede setter meg sterkt i tvil, men når featurelista attpåtil virker altfor for godt til å være sant ringer det ei varselsbjelle. Resultatet blir SG-spydighet.
 
#9
Hvis Microsoft tror at "hemmeligheten til Wiis suksess er bevegelseskontroller" så fortjener de deng.

Hemmeligheten til Wiis suksess er mange faktorer smeltet sammen. God produktdesign, god og tydelig merkevarebygging, god og pålitelig teknologi, lettfattelig konsept, og sist men ikke minst, en killer app i Wii Sports. Uten Wii Sports hadde Wii-salget vært halvparten av hva det er i dag.
 
#10
Nå er det bare et rykte da, ingenting er bekreftet. Men det ligger i kortene at MS kommer til å pushe ut et eller annet produkt som skal "konkurrere" med Wii sin måte å spille på.
Det er selvfølgelig lov å håpe på feks motion basert adventure spill. Og med det mener jeg ikke at du emulerer en mus og gir ut standard point'n'click, men der du må gjøre bevegelser som er logiske i forhold til oppgaven feks.

Meeeeen det er vel bare til å våkne opp og innse at det skjer vel neppe med det første. Det blir vel noe i den duren som Yetipants nevnte :(
 
#11
Men det ligger i kortene at MS kommer til å pushe ut et eller annet produkt som skal "konkurrere" med Wii sin måte å spille på.
Jeg veit ikke om du har rett her, men om det er tilfelle at MS faktisk tenker at de skal "konkurrere" med Wii har de misforstått -- igjen.

Hvis man skal lære noe av Wii så bør man skjønne at poenget var nettopp at den IKKE gjorde det de andre alternativene gjorde.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Bør vel ha med dette bildet fra artikkelen i OP?



Sony driver forøvrig og å ripper av Nintendo litt mer:
A good source saw a working prototype several months ago that largely fit what was in the patent. Sony's controller apparently used LEDs (light emitting diodes, essentially little electric light sources) and a small webcam to track the device's movements. Because the camera can read different color lights and the shape and angle of each light, it's much more accurate than the Wii-mote. It can track precise movements, including along the Z axis (pushing toward and away from the TV; something the Wii is really bad at) as well as velocity.
 
#14
Personlig så gir jeg blaffen i hele motion-sense greia. Men det var jo egentlig ganske morsomt å fly Ratchet på den måten da... svinge kontrollen frem og tilbake :ler: