Xbox Live Arcade uke 32 - Track & Field

#1
Denne ukens spill:

Track & Field, 400 MS Points

SITAT
On your mark! Get set! Go! The world title is on the line and you have to compete in 6 events to cement your legacy as a World Champion. Race in the 100 Meter Dash and 110 meter hurdles, test your skills with the Javelin and Hammer Throw, and hop to it with the Long Jump and High Jump. Global rankings will compare your skills to see where you truly rank in the world.

* Authentic original gameplay of the arcade classic
* Up to 4 player gameplay over Xbox LIVE Arcade
* Players can chose to play with either the authentic original graphics or the enhanced graphics including new sprite, backgrounds and special effects
* Original arcade split screen multiplayer allows up to 4 players to compete at once
* Xbox LIVE Versus Mode allows up to 4 players to compete online
* 12 achievements worth 200 gamer points
[/b]



Ellers kan det nevnes at Quake Arena Arcade er på vei! Ingen bilder, men Carmack bekreftet det selv på QuakeCon:

Opprinnelig skrevet av 1UP
Fueled by DOOM being a breakout hit on Xbox Live arcade, Carmack let it slip that Quake Arena is coming as a digital download.
 
#2
Quake uten mus og tastatur er som å ha en Ferrari uten bensin.

Og det er ikke pga jeg har noe imot fps spilling med kontroll. Men da må spillet være laget for det, noe Quake ikke er. Det er et kjapt spill som setter presisjon i høysete i langt større grad enn feks Call of Duty 3 som jeg spiller ivrig online.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Da har du vel spilt Quake Arena Arcade før du da, tenker jeg? Kan igrunn ikke si at jeg har prøvd akkurat det spillet noensinne, gitt.

Sånn ellers: Track & Field, yay. -_-
 
#4
Hva som kommer i ukene etter:

SITAT
“Geon: Emotions” (Eidos) Engage in the unique sport of Geon, where you must master a diverse range of emotions to best your opponents.

“Puzzle Quest: Challenge of the Warlords” (D3Publisher of America, Inc.) Addictive and easy-to-learn, this game integrates story and character progression elements found in RPGs delivering a brand new type of game that pushes the puzzle genre to a whole new level.

”Space Giraffe” (Llamasoft) Created by genre-defining game designer Jeff Minter, “Space Giraffe” is a psychedelic shooter that spans 100 levels, all set against vivid, pulsating backgrounds that synchronize with any custom music selection.

”Streets of Rage 2” (Sega) One of the most popular side-scrolling beat ‘em ups of the 90’s gets the Xbox LIVE Arcade treatment, complete with enhanced graphics, sound, Achievements and multiplayer modes.

“Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix” (Capcom) This game combines addictive puzzle action with favorite Capcom fighting characters including Ryu, Ken, Chun-Li and Morrigan.[/b]
Kilde: GamingTalkHQ
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Jeg for min del venter spent på Space Giraffe. Ikke bare er det Jeff Minter som har laget det, men sjiraffer er favorittdyrene mine også. ^_^
 
#7
SITAT(Yetipants @ 06.08.07, 18.35) 76360
Da har du vel spilt Quake Arena Arcade før du da, tenker jeg? Kan igrunn ikke si at jeg har prøvd akkurat det spillet noensinne, gitt.

Sånn ellers: Track & Field, yay. -_-
[/b]
Nei, jeg har ikke prøvd det før. Noe du vet like godt som meg.
Slitsom og kjedelig sarkasme, gitt.

Poenget er at Quake er et fps spill laget med tanke på mus og tastatur.
Går utifra du har vært borti Quake II til PSX ? Quake 3 til PS2 ? Quake 4 til Xbox 360 ?

Fellesnevneren for disse spillene ? (UNNTATT navnet selvsagt)
De er alle håpløse på konsoll, nettopp pga kontrollen. Quake er rimelig teknisk når man spiller på et nivå som er høyere enn gjennomsnittet.

Enkelte vil da selvsagt argumentere og si at det er ingen problem å spille Quake på konsoll med gamepad.

Joda, vi får vel bare innføre støvler og regntøy på banen i Tippeligaen mens vi er i gang :hehe:
Mulig at nykommere til Quake serien vil like dette spillet.

Men for gamle "PC Quake veteraner" blir dette bare fjas.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
SITAT(DiRTY D @ 07.08.07, 16.57) 76476
Nei, jeg har ikke prøvd det før. Noe du vet like godt som meg.
Slitsom og kjedelig sarkasme, gitt.[/b]
Mens dine spekulasjoner omkring et spill du aldri har sett noe til, tatt rett ut av løse lufta, er underholdende og spennende? Spar meg, pølsa.
 
#10
SITAT(Yetipants @ 07.08.07, 17.38) 76487
Mens dine spekulasjoner omkring et spill du aldri har sett noe til, tatt rett ut av løse lufta, er underholdende og spennende? Spar meg, pølsa.
[/b]
Det er et XBLA spill. Bann på at de resirkulerer mye av det du allerede har vært borti før.
Er bare realistisk jeg. ID Software har ikke levert noe "nytt" gameplaymessig på veeeeldig lenge.
Ser ut til at de bryter ned mønsteret sitt litt nå da med kommende Quake Wars og Rage.
Men det blir en helt annen diskusjon.

Og jeg spekulerer bare. Jeg har på ingen måte gitt uttrykk for at jeg har testet Quake Arena.
Godt mulig jeg tar fullstendig feil og John Carmack mekker sammen en bra Quake versjon til XBLA.

Det er ikke umulig, bare usannsynlig.