Xbox-Live, noen spill å anbefale?

#21
Opprinnelig skrevet av Houseman@15.12.2004, 10.59
Live er en anelse oppskrytt, synes jeg. Av de fem-seks spillene jeg har prøvd nå er det egentlig bare Halo 2 jeg gidder å ta fram på nytt, og selv det fungerer bare i små porsjoner. Jeg er vel ikke en «online kind of guy» da. :(

Påstand: Det er en Live-del på altfor mange av de spillene som kommer ut. Det virker som om man skal ha med en flerspillerdel bare for å hevde seg i konkurransen, ikke fordi spillet egner seg til flerspiller over nett. Mange av de spillene som kommer ut vil folk bli lei av å spille online, og man står igjen med de få, typiske onlinespillene folk stadig kommer tilbake til. Jeg tror ikke Live eller onlinefunksjonen på PS2 har endret radikalt på spillemønsteret til folk, og jeg tror det fortsatt bare er noen typer spill som egner seg online.
149391​

Jeg er enig med deg der Husmann. Det kan faktisk virke som om utviklere bare tar med live del for å hevde seg i konkurransen, bare se på det nye Goldeneye som ikke er spesielt bra. Det finnes mange andre spill som gjør dette, men jeg orker ikke å skrive om hver enkelt. :)
 
#22
Ingen tar noe skade av at flere og flere spill kommer på LIVE.
Man velger selv hva man vil kjøpe.
Men, det er et poeng at spill kan tape seg, på grunn av at de satser for mye på Xbox LIVE. Fikk vel en liten følelse av det på Halo2. Hadde byttet LIVE mot en god campaign. :)
 
#23
Ikke kom her å si at hvis det hadde vært en god campaign at du ikke hadde klaget på at det ikke hadde vært live på det.
 
#24
Opprinnelig skrevet av MattMan@17.12.2004, 03.04
Ingen tar noe skade av at flere og flere spill kommer på LIVE.
Man velger selv hva man vil kjøpe.
Men, det er et poeng at spill kan tape seg, på grunn av at de satser for mye på Xbox LIVE. Fikk vel en liten følelse av det på Halo2. Hadde byttet LIVE mot en god campaign.  :)
150074​

Ikke misforstå meg. Jeg synes også at det er fint med flere live spill, men det er mange spill som burde ha fått litt mer arbeid på oppdragene. Som jeg sa tidligere så er Goldeneye et slikt spill. selvfølgelig prøver EA å melke 007 lisensens så mye som mulig, men med litt mer arbeid kunne Goldeneye faktisk vært en bedre tittel som flere xbox eiere ville ha invistert i. Jeg er nesten sikker på at 90% som har xbox live vet hva et bra spill er og styrer derfor unna Goldeneye. De som kjøper Goldeneye er som regel folk som ikke vet hva kvalitet dette spillet har, de tror at det enda et fett Bond spill de kan kose seg med. Tro meg. Jeg jobber i en spillbutikk. Du som er hardcore gamer vil vel ikke kjøpe Goldeneye pågrunn av live delen, eller solo spillingen for den sagts skyld, når det finnes spill som Halo 2.

Mange av dere trodde sikkert at jeg tenkte på Rainbow six når jeg sa at mange spill bare har med en live del for konkurransens skyld. Det beklager jeg. Rainbow six er et spill jeg har hatt mange hyggelig timer med. :)
 
#25
Opprinnelig skrevet av eXploSer@17.12.2004, 06.22
Ikke kom her å si at hvis det hadde vært en god campaign at du ikke hadde klaget på at det ikke hadde vært live på det.
150121​
Heelt enig. Ok, veldig god campaign. Tar deg en helg å runne, der var den opplevelsen ferdig. Dog campaignen er veldig bra, men den blri du lei av etter en uke.

Nei, hvis de får til god campaign og Live-del, bøyer jeg meg for dem.
 
#26
Opprinnelig skrevet av eXploSer@17.12.2004, 06.22
Ikke kom her å si at hvis det hadde vært en god campaign at du ikke hadde klaget på at det ikke hadde vært live på det.
150121​
Hvis du leser innlegget mitt en gang til, så ser du hva jeg mener.
 
#27
Matti, i Halo 2 satset Bungie litt vel for mye på Live-delen. Campaignen ble bare et stort rot, selv om jeg nøt å runne den. Spille som Covenant? Ypperlig idé, hadde det ikke vært for at dette nye spennende konseptet tar over nesten hele singleplayer-opplevelsen.

Men, selv om Live-delen tok veldig over, så kan den nesten erstatte campaignen i Halo 2. Folk kommer til å spille dette spillet på Live i månedsvis, tror nå jeg. Hvis du har en ypperlig Live-del, så ser du fort bort fra singleplayer-opplevelsen, selv om det er synd at den er så kort. Hvis det kommer et spill med god multi- og singleplayer-del, da blir jeg fornøyd, selvom det ikke er så sannsynlig at et slikt spill kommer. Enten går utviklerne for en kjempeflott Live-del, eller en god singleplayer-del. Hvis de blander dette nå i disse dager, går hele spillet i vasken.
 
B

BonyHawk

Gjest
#28
Et spill jeg vet om kommer til møte mine forventninger, både LIVE og campaign messig er Conckers bad fur day: reloaded (eller hva det nå var). Jeg digget single player delen (håper de ikke gjør noe med den på xbox'en) ,og blir det lingnende på LIVE som i multiplayeren på originalen kommer dette spillet til å vinne mitt hjerte med samme. :flau:
 
#29
Opprinnelig skrevet av BonyHawk@18.12.2004, 12.28
Et spill jeg vet om kommer til møte mine forventninger, både LIVE og campaign messig er Conckers bad fur day: reloaded (eller hva det nå var). Jeg digget single player delen (håper de ikke gjør noe med den på xbox'en) ,og blir det lingnende på LIVE som i multiplayeren på originalen kommer dette spillet til å vinne mitt hjerte med samme.  :flau:
150630​
Hvordan vet du det?

Blir sikkert bra, men sååå sikker er du vel ikke? Selv ble jeg skuffet over Halo 2.
 
#30
Ja jøss om du ble skuffet over Halo 2.

Selv har jeg en Xbox pga Live! delen.
 
#31
Som du er VELDIG aktiv i..
 
#32
Det er bare du som ikke vet åssen man bruker øya :p
Har ikke hatt tid til mye spilling i det siste.