XBox Live-tjenesten

#1
Vel, Microsoft har fått mye ros, og litt pepper for sin Live-tjeneste. Den er brukervennlig og komplett. Men allikevel har den noen få hull. Selv synes jeg tjenesten er helt super, da den lar slike noobs som meg løpe rundt og lage meg gamertag, holde øye med alskens statistikk, chatte med venner og uvenner, enkelt koble meg opp på online spilling og mye mer.

Det eneste streken i regningen så langt er Call Of Duty 2. I seg selv et knallbra spill. Kanskje det beste til 360 så langt. Men når det kommer til Live-spillinga, føles det litt tomt. Å spille mot andre over internett er kjempemorsomt. Men med nærmest null kontroll over hvem man spiller mot, hvor man spiller, når man spiller og slikt, blir det litt frustrerende. Selv om dette emnet er dedikert til prat om Live-tjenesten (spørsmål/svar, egne erfaringe, tips osv), vil jeg at alle skal sjekke ut denne linken: http://www.xboxnerds.com/Xbox-360/news/Whe...-Lobbies-Gone-/
 
#2
Xbox Live er godt nok, men jeg kan se problemstillingen. På Xbox 1 var det stor forskjell på enkelte livespill, og jeg holdt meg for det meste til Project Gotham Racing 2 og Halo 2. På Halo 2 var det mye bugs og fanteri, så jeg skjønner ikke at jeg gadd å spille det så lenge, men sett fra en annen side var selve live-tjenesten utenom cheats og glitches veldig bra. Det er synd at det er/var så mye lag der.
 
#3
Jeg synes at Live-tjenesten er helt super, men.. Jeg har bare spilt to spill på Live over lengre tid, og det var spill som faktisk funket godt på Live: Rainbow Six 3 og Halo 2. Først og fremst Halo 2. Vennelisten, lobbyen og alt funker så perfekt der, hvis du sammenligner med spill som Far Cry: Instincts.. Men dette er to spill jeg har spilt mye på Live, to spill.Utvalget av spill som er kjekke å spille på Live er ikke så stort, men det kommer nok. Hvordan funker Live-delen i PDZ? Er det noe á la Halo 2?

Og Live gjør jo at du alltid har noen å spille mot, så den er vel god nok.. I visse spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Betale penger for å spille over nett? Hæhæhæ. Nei takk. :D
 
#5
Du må jo betale for å spille noen MMORPG-spill på nett, så.. hvorfor ikke betale for å spille på Live? Syns det erhelt greit jeg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Jeg spiller ikke MMORPGs heller.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#9
Tja, Halo 2 er vell bedre enn PDZ online.
Men PDZ er veldig diggbart det også, litt synd at det begynner å lagge sykt når antallet spillere nærmer seg 25 spillere.

Yetipants: Hehe, du disser Xbox. Men tenk på folk som betaler 100 kr i månden bare for ett online spill. Det blir 1200 kr i året. Xbox Live = 500 kr i året, og da kan du spille alt du vil. Og en skal ikke se bort ifra at det kommer MMORPG til 360 :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
#11
Nei, ikke egentlig. Yetipants har allerede sagt han ikke spiller MMO-spill, og hvis det kommer en MMORPG til X360 skal du faen ikke se bortifra at Microsoft krever månedlig payment, heller.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Ja, helt fantastisk sinnssykt bra svart. Hva i alle dager var poenget ditt der, Torulv? At folk som betaler for å spille på nett kaster bort penga sine uansett?
 
#13
Folk som har PC bruker penger på å oppgradere maskinene sine for å kunne spille de gode spillene, men de slipper å betale for å spille på nett. Det er omvendt med Xbox og Xbox 360. Men Yeti, har du prøvd Xbox Live og Halo 2? Det er utrolig morsomt! Jeg synes det er verd 500 kr i året.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
De siste årene har jeg brukt mer på konsoller enn på PC. Ser ikke poenget ditt der, gitt.
Og jeg har spilt Halo 2 på SG-treff, og sammen med Shadar og gjengen hjemme hos ham. Jeg synes ikke det er verdt 500 i året.
 
#15
Men igjen; noen synes det. Hardcore gamere synes det; målgruppa til Microsoft synes det.

Bedre enn å kjøpe et ekstra crapspill i året og la kvaliteten på andre live-spill i samlingen din gå ned. Har man live, så gjør man også sine allerede kjøpte live(multiplayer)spill bedre.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#18
Det kunne sikkert vært gratis og Microsoft kunne betalt oss for å spille på Live, men når det først skal koste noe er ikke 500 i løpet av et år altfor galt. Man får god valuta hvis man spiller ofte, så det er ikke så mye å sutre over, synes jeg. Problemet har vel vært at det har vært få gode Live-spill på Xbox og som resultat er det nesten ingen som spiller andre spill enn Halo 2. Får håpe det bedrer seg på 360.

Det største problemet med Live-tjenesten for min del er at de har gjort det vanskelig å melde seg ut. Jeg måtte oppgi noe kredittkortinformasjon jeg ikke kan huske å ha oppgitt for å logge meg inn på Dashboard eller hva det heter, og fikk derfor ikke avbestilt fornyelsen av abonnementet. Det burde vært slik at man måtte gå til butikken for å fornye abonnementet. Å kjøpe en forenklet startpakke eller noe. Da hadde Microsoft solgt færre abonnement, men det hadde vært mer kundevennlig.
 
#19
Enig angående det med å melde seg ut. Dette er nå helt annerledes på 360. Her kan man gi opp kredittkort-info om man vil, og velge selv hva man skal betale for. Vil du kun spille i en måned, kjøper du deg en måned med Gold for 59 kroner. Eller du kan være økonomisk og kjøpe deg bundle-pakker på tre eller tolv måneder, for 159 og 499 kroner. Synes det funker helt supert. For de der ute uten Visa/Mastercard kan man kjøpe tre-måneders abbonement i butikken.

Quick question: Har alle Live-spill Kill Cam? Altså når man får se fra den andre spillerens perspektiv når han dreper deg, etter man er død. Synes iallefall at dette er en hypertøff funksjon.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#20
Bor vi ikke i Norge verdens rikeste land?
500 kr er ikke mye for oss. Så prisen driter jeg i.
Det jeg ikke fult driter så mye i er at MS er noen griske jævler.

Yeti: Det jeg mente med det var at hva er egneltig 500 kr i året?
Nesten ingenting. Eller det var ikke det jeg mente i den posten. Men det er det jeg mener i denne posten ;D