Xbox

#1
Jeg skal kjøpe meg xbox og lurer på om jeg skal modde den, kan noen si meg hvor mye det koster, hvem/hvordan man gjør det osv??
 
#2
Koster alt fra 100,- (billigchip, gjør det selv) til en 700,- (beste chippen, gjør det selv)... Hvis du skal ha noen til å gjøre det for deg koster det muligens fra 0,- til 500,-... Kommer an på om du kjenner noen eller om du må sende den til en eller annen luring.

Sjekk http://www.xbox-scene.com/modchips.php

Får vel en del svar på den siden.
 
#3
Takk skal du ha.

Vet du om noen som kan gjøre det?? tror ikke jeg prøver selv
 
#4
Hvilken versjon er det?
Skal du ha live?
jeg kan kanskje gjøre det, eller så kan du jo sjekke qxl da, mange som legger ut annonser der...
slashxbox er jo goså en mulighet....og å gjøre det selv er IKKE å anbefale hvis du ikke har loddet før eller ikke har noen spess "kunnskap" om elektronikk.
 
#5
hvis du er interessert i å ha en del spill på den, også xboxspill ( *host* hvis du selvfølgelig har spillene i hyllen fra før *host* ) så hadde det vel vært lurt å legge inn en større harddisk også. Husk også å nevne at du skal ha switch på hvis du skal spille live.. disse spillene du bruker på live må selvfølgelig være blandt de originale du har i hyllen...*host*



Noen som har halspastiller?
 
#7
Tenker å legge inn en større harddisk,(trenger jo ikke å ha spille på den)
Er ikke sikker på om det blir noe serlig spilling på live.
 
#8
Hvis du har de riktige spillene og en kjapp internett så er Live et must!! Hvordan i praksis Locker man hhd?!

(Naskul: Avtaren din er litt spesiell ja... :p )
 
#9
Du locker en hdd med et program og en key som er unik.(var det det du mente med "i praksis"?, et program er bla xbtoolbox som kjøres direkte fra xboxen og du skriver inn keyen eller kopierer inn en backup fil av den, eller du kan bruke hddunlock/hddlock(husker ikke heeeelt) som kjøres fra pc....da må du sette den inn i pcen først da.
uansett...har en boX med 200 gb hdd, div progs og bryter, boxen er v 1.1 og har samsung DVD rom, hdd`en er låst.
Selger den KANSKJE hvis jeg får nok for den...
 
#10
Opprinnelig skrevet av mhaggar@16.07.2004, 18.21
Husk at det er HDD detection på Live! nå også... Så du må vel locke HDD'en tenker jeg...
75757​
det er det switchen er til, slik at du kan slå av og på moddingen, er den av, kan du spille live og ingen fare for at microsoft vil scanne hdd'en din
 
#11
Opprinnelig skrevet av dkdaffy@17.07.2004, 15.45
har en boX med 200 gb hdd, div progs og bryter, boxen er v 1.1 og har samsung DVD rom, hdd`en er låst.
Selger den KANSKJE hvis jeg får nok for den...
76126​
Og den funker med Live, de kan ikke kaste deg ut av det da?
Hvor mye skulle du hatt? Muligens interisert, men jeg må kanskje da selge den xbox'en jeg faktisk eier. Hvilken chip er i den? Aladdin Plus?
 
#12
Trur http://www.modifisering.net er bra. Dei har lovt at om dei gjer noe feil, så betaler dei ein ny! Veit om to personer som har brukt den sida til å få modda Xbox'n sin. Dei sier den er veldig bra! Har ikkje prøvd sjøl, men det er muleg eg skal gjere det ein gong i framtida! :)
 
#13
Opprinnelig skrevet av www.modifisering.net
3600,-: Xbox ferdig modifisert med Samsung 160GB HD. Xboxen er modifisert med Aladdin Plus modchippen. (Se beskrivelse ovenfor) Mer stillegående xbox får du ikke. Xboxen er helt ubrukt. Den er selvsagt tatt opp og blitt modifisert, men det er alt. Håndkontroller og alt er fremdeles pakket i plast og ligger i orginale esken. Håndkontrolleren som følger med er en Controller S (den lille typen). Denne xboxen har full xbox live mulighet. Orginalspillene Project Gotham Racing 2 og Topspin følger med.
Det er faktisk billigere å gå fo denne løsningen og selge xbox'en jeg har enn å levere inn min xbox og bytte og sette inn tingene der. Hvor mye skal du ha dkdaffy? Trur faktisk jeg kommer til å gå for denne eller din hvis det er en grei pris. Hva skal du ha?

edit: Hvor stor plass tar et spill på hdd hvis du legger den inn der?
 
#14
Opprinnelig skrevet av eXploSer+17.07.2004, 16.16-->
<!--QuoteBegin-mhaggar
@16.07.2004, 18.21
Husk at det er HDD detection på Live! nå også... Så du må vel locke HDD'en tenker jeg...
75757​
det er det switchen er til, slik at du kan slå av og på moddingen, er den av, kan du spille live og ingen fare for at microsoft vil scanne hdd'en din
76134​
[/b]
Switchen er til å slå av og på chippen... Er nok mange som glemmer/ikke gidder/ikke vet at man må locke HDD'en også for at det skal funke på Live! nå uten at du blir kasta ut.
 
#15
Opprinnelig skrevet av Lt Snake+17.07.2004, 16.46-->
<!--QuoteBegin-www.modifisering.net
3600,-: Xbox ferdig modifisert med Samsung 160GB HD. Xboxen er modifisert med Aladdin Plus modchippen. (Se beskrivelse ovenfor) Mer stillegående xbox får du ikke. Xboxen er helt ubrukt. Den er selvsagt tatt opp og blitt modifisert, men det er alt. Håndkontroller og alt er fremdeles pakket i plast og ligger i orginale esken. Håndkontrolleren som følger med er en Controller S (den lille typen). Denne xboxen har full xbox live mulighet. Orginalspillene Project Gotham Racing 2 og Topspin følger med.
Det er faktisk billigere å gå fo denne løsningen og selge xbox'en jeg har enn å levere inn min xbox og bytte og sette inn tingene der. Hvor mye skal du ha dkdaffy? Trur faktisk jeg kommer til å gå for denne eller din hvis det er en grei pris. Hva skal du ha?

edit: Hvor stor plass tar et spill på hdd hvis du legger den inn der?
76155​
[/b]
Hm... Vel...

Spill tar iallfall fra ca 400MB (Rollercoster Tycoon, Crazy Taxi 3 etc.) til ca 7GB (MGS2)... Vanligvis er det en ca. 1,5 til 2,5 GB hvis det ikke er et MS spill, og ca 3-4GB hvis det er et MS spill i gjennomsnitt...