Xbox360 - fullstendig forseglet

#41
Jeg synes det er dumt. Bra for å stoppe de fæle piratene, men jeg har selv åpnet mine konstoller mange ganger for å tømme de for støv, og pusse litt på laseren. Noe som har vært svært nødvendig de gangene det har blitt gjort. Velvel... Jeg får vel begynne og støvsuge rommet mitt da... :svette:
 
#43
Ja, for det var jo en logisk sammenligning. Den korrekte vil være; hvis du har piratkopiert Windows er det en viss sjanse for at du kjøper spill som kjører på Windows.
 
#44
Jepp. Samme greien er det med alle andre medium, slik som for eksempel spill. Får du gratis tilgang til spill når du ikke har penger, så øker sjansen for at du blir mer spillinteressert og at du kjøper flere spill når du blir eldre. Spør du meg virker det mye mer lønnsomt enn å kanskje ha råd til å kjøpe 3-4 spill ekstra i året da du var liten, hvis all piratkopieringen hadde stoppet. Sjansen for å kjøpe de samme spillene du spilte da du var liten øker selvsagt også. Det er litt artig å se, folk som jeg var med i barndommen da vi hadde null innteker og bare piratkopierte (vi kjøpte vel kanskje maksimum ett spill i måneden hver), hvordan vi - når vi har penger - kjøper spill. Til og med de mest hardbarkete piratene dengang kjøper en god del spill i dag. Samme gjelder for så vidt med film og musikk.

I tillegg får store multinasjonale selskaper mindre makt. Og det er vel kanskje det mest positive med piratkopiering. Det kan forhindre monopol. For eksempel å aldri kjøpe en Windows lisen for å fremme økt konkurranse.

Og personlig ser jeg ikke noe gale at folk laster ned sportsoppdateringene til EA og Windows-lisenser. Grisk, utkonkurrerende markedsføring som stagnerer markedene og ny tilvekst er verre enn å piratkopiere, spør dere meg.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#45
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@21.09.2005, 14.23
Ja, for det var jo en logisk sammenligning. Den korrekte vil være; hvis du har piratkopiert Windows er det en viss sjanse for at du kjøper spill som kjører på Windows.
Ja, for det går an å pirakopiere en Xbox. Dårlig eksempel likevel. Skulle heller sagt Photoshop eller Office. Men Egle har absolutt mange gode poenger.
 
#46
En undersøkelse viser at de som laster ned ulovlig musikk også er de som legger igjen mest penger i bransjen.

Tviler at det er det samme med spill. Alle folk jeg kjenner som kopierer spill har kun kjøpt et par spill i sitt liv. Selv har jeg aldri skaffet meg et spill eller en film på ulovlig vis så jeg bryr meg fint lite om at MS forsegler boksen sin

Piracy is stealing and stealing is against the law. Piracy, it's a crime.