Xbox360 - fullstendig forseglet

#21
Sulky; du hadde nok reagert på om noen hadde gjordt slik at hovedkortet ditt brant opp dersom du åpnet kabinettet ditt. "Hvorfor skal noen åpne kabinettet?" "Jo, for å oppgradere". Det er akkurat same leksa.
 
#22
Opprinnelig skrevet av MattMan@29.08.2005, 17.16
Sulky; du hadde nok reagert på om noen hadde gjordt slik at hovedkortet ditt brant opp dersom du åpnet kabinettet ditt. "Hvorfor skal noen åpne kabinettet?" "Jo, for å oppgradere". Det er akkurat same leksa.
256128​

Det er faktisk meningen at man skal sette inn mer RAM, flere HDer osv. i en PC hvis man vil det. Dette er ikke tilfellet med en 360. *Kjører moddet Xbox daglig*.
 
#23
Samme om det er meninga å kutte den opp i små biter å feede det til katta, dealen er at den er din - og microsoft har ikke rett til å hindre deg i å gjøre noenting med den.
 
#24
Opprinnelig skrevet av MattMan@29.08.2005, 19.51
Samme om det er meninga å kutte den opp i små biter å feede det til katta, dealen er at den er din - og microsoft har ikke rett til å hindre deg i å gjøre noenting med den.
256210​
Skjønner poenget ditt, men som sagt så er det ingen som nekter deg i åpne boksen. Microsoft vil bare hindre at flere modder xboxen til å skaffe seg gratis spill. Microsoft har lov til å lage produktet akkurat som de vil. Hvis folk ikke liker at det er slik så kan de la vær å kjøpe det ;)
 
#26
Opprinnelig skrevet av MattMan@29.08.2005, 20.26
Har Honda lov til å lage en bil som får understellet knekt sammen hvis du åpner panseret?
256245​
Ja. Det har de faktisk laget allerede. Honda Civic 550 XT.... Den er RÅ. men litt teit det med panseret da D;
 
#27
Opprinnelig skrevet av MattMan@29.08.2005, 20.26
Har Honda lov til å lage en bil som får understellet knekt sammen hvis du åpner panseret?
256245​

Vet du hva? Du kan si så mye du vil. MS har lov til å lage en Xbox 360 som blir ødelagt hvis du åpner den. Om det er smart, fint eller bra marketsføring kan diskuteres.
 
#28
Selv om en MS lager en Xbox 360 som blir ødelagt når man åpner den(noe jeg sterkt tviler på kommer til å skje), vil nok piratene garantert finne en måte å åpne den på uansett. Bare vent å se.
 
#29
Hvis Microsoft hadde hatt litt mer vett mellom ørene så hadde de sørga for at det ble mulig å spille av divx og mp3 fra Xbox360'en, UTEN å måtte streame det gjennom en pc først. Da hadde mange spart seg for å modde maskinen. Ikke alle gjør det for spillene. Kjenner mange jeg som har en modda xbox og de spiller så å si aldri. De kjøpte den kun fordi mediaplayeren er veldig kjekk å ha i stua.
 
#30
Opprinnelig skrevet av MattMan@29.08.2005, 20.26
Har Honda lov til å lage en bil som får understellet knekt sammen hvis du åpner panseret?
256245​
Det der er en patetisk sammenligning. For det første koster det jævlig mye mer å bare gi en ny bil hvis den bryter sammen. For det andre har man andre enn ulovlige grunner til å åpne panseret på en bil (f.eks. skifte olje), mens ved en spillkonsoll er det kun ulovlige grunner som motiverer til å åpne en konsoll.

Gi oss en sammenligning som faktisk kan brukes som argument neste gang - man lager rett og slett ikke en bil som må byttes ut hver gang man trenger ojleskift ...
 
#31
Vel, hvis du hadde tatt ordene litt mindre bokstavlig, og faktisk prøvd å skjønne hva jeg mener, så kunne du kommet litt lengere. Men, hvis det er med teskje, og skal være politisk korrekt, da er det litt vanskeligere å gi eksempler.
 
#32
Jeg liker heller ikke at den er fullstendig forseglet, men de har full rett til å gjøre det, og de eneste det går ut over er piratene. Og om det bare er for å gjøre den sonefri, så er ikke spillselskapene så veldig begeistret for det heller.

Moralsk sett syns jeg ikke det er så farlig om de gjør det - det er jo bare for å forhindre piratkopiering, hvilket er ulovlig. Det eneste er vel bruk og kast-prinsippet over det hele ...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Stemmer det, i går hacket jeg en melkekartong og tre binderser.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Ja, jeg vet.
 
#38
Jeg er lettere imponert av Microsofts totale mangel på evne til å se at halvparten av suksessen til Xbox lå i muligheten til å modifisere den billig og enkelt. At de er så sterkt i mot akkurat det som gjorde Xbox'en deres så populær tyder på at de er totalt blendet av prinsipper.
 

Kilik

Lokal moderator
#39
Men husk at MS taper 500-1000 kr. på hver solgte Xbox-konsoll. Det er (lovlige) spill de tjener penger på.
 
#40
Jo selvsagt, men det var muligheten til å modifisere box'en som fikk meg til å kjøpe en (mest for emulatorer og slikt) og flere jeg kjenner skaffet seg den av samme grunn. Når du først har en Xbox kjøper du gjerne et spill en gang i blandt.