Yakuza (PS2)

Kilik

Lokal moderator
#1
Segas actionepos om den japanske mafiaen er like rundt hjørnet. En blanding av GTA og Shenmue klinger ekstremt godt i mine ører. Uten tvil det spillet jeg ser mest fram til i inneværende kvartal.

Sega Europe har nå lagt ut første episode i en live-action prequel (selvsagt i verste B-film-kvalitet regissert av Miike) for å hype spillet fram til lansering den 15.september. Sega har dessverre valgt å dubbe spillet til engelsk, men med navn som Michael Madsen og Mark Hamill er vi nok sikret at det ikke blir helt for jævlig.

EDIT:
 
#2
Hmm, enda et spill itillegg til Bully som jeg må skaffe til PS2 før jeg takker for meg og skaffer PS3, Så ut som en bedre versjon av True Crime. egentling som kanskje er denne blandingen av GTA og Shenmue som du sa. Får håpe det gir meg et par dager med god underholdning:)
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Personlig har jeg null interesse for dette. Dubbinga er så totalt ræva at akkurat som med Forbidden Siren blir mesteparten av stemninga borte (bare at det virker enda verre her). Hva er poenget med å bruke masse penger på kjente skuespillere når man ikke gidder bruke mer enn en halvtime på å passe på at riktig lydspor kanskje kjører en eller annen gang i riktig scene?
Med mindre det viser seg at gameplayet er det beste siden oppskåret brød dropper jeg det.
 
#4
Jeg hadde foretrukket japansk tale med engelske subtitles. Da hadde det blitt brukbart regner jeg med.
 
#5
SITAT(DiRTY D @ 16.08.06, 19.49) 19997
Jeg hadde foretrukket japansk tale med engelske subtitles. Da hadde det blitt brukbart regner jeg med.
[/b]

Spillet har faktisk vært ute ganske lenge i Japan, og har faktisk vært en stor suksess.

Jeg har ikke satt meg inn i alle detaljene, men siden dette er en "spirutuell" oppfølger til Shenmue så må jeg nesten ta en titt på det. Tror dette blir min siste tittel på PS2 :grine:

I det siste har jeg fått helt Japan dilla, grunnet Battle Royale I og II. I tillegg har det vært mye manga lesing. Planer om og reise ditt et par måneder, så hvorfor ikke "bli kjent" i Tokyo? :p
 

Kilik

Lokal moderator
#6
Voice actingen endte opp ganske bra likevel skal man tro 1up: "Excellent voice acting contributes to the story's convincing aura. While various disposable thugs and hostesses waver in vocal quality, the principal characters speak with rock solid delivery."

8.5 fra 1up, 7.4 fra Gamespot og 8/10 fra Edge. Litt skuffende, men jeg har fortsatt lyst på spillet. Et svakt kampsystem og en del loading skal jeg klare å leve med...

Forøvrig er Yakuza 2 allerede annonsert og det kommer også en film med utgangspunkt i serien.
 
#7
Spilt demoen bare, som selvfølgelig er tidsbasert (fuck you OPSM2!!!) men det virker utrolig heftig! Slossinga er helt decent, og historien virker veldig spennende, og jeg kan se meg selv være helt med i dette spillet.

Yakuza har forøvrig høstet en 8'er i Superplay, mens Level ga det 7.

Det skal vel være mulig å velge språk tror jeg? Enten Japansk med engelsk text, eller engelsk tale.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Nevnt flere ganger at det ikke var plass på disken til japansk og engelsk så de valgte å tilfredstille laveste fellesnevner. Som vanlig. <_<
Men det må være noe veldig galt med den første traileren som dukka opp for i alle andre filmer jeg har sett av det virker talen nogenlunde syncha. Ikke hørtes det så radbrekkende jævlig ut heller. Blir vel å ta en titt på det når det shipper neste uke.
 

Kilik

Lokal moderator
#10
Ja, det var faktisk litt oppløftende etter den relativt svake Gamespot-scoren. Til sammenligning ga de Saints Row 6/10 i siste nummer.
 
#11
Hmmm....jeg vet ikke helt. Spillet fikk strålende kritikk i Japan som vidt jeg vet. En 7,4 i mine øyne er et veldig bra spill, men siden Gamespot har voldtatt 10/10 skalaen fullstendig så betyr det at 7,4 er skikkelig dårlig i deres øyne.


Leste litt på forumet der. Folk vblri skikkelig sure hvis favorittspillet deres kun for 8,9. De mener det er en dårlig karakter og mange lar væreå kjøpe spille på grunn av den "dårlige" kritikken. Jeg hater dem :grine:

Yupp! Dette blir nok det siste spillet til den sorte boksen, eller det er mulig at jeg kanskje plukker med meg Bully. Vi får se.