Yoot Saito's Odama

#1
Så nettop en liten framvisning av dette spillet på Gamespot, og må si at jeg er fasinert. For de som ikke fikk det med seg, var det vinneren av Gamespots Puzzle game of E3 2004, men har siden gått i glemmeboken til de fleste. Inkludert min egen. Hele greia kan være rimelig forvirrende i starten. Vel, kort sagt er det en blanding mellom strategisk krigsføring og... pinball. Du leste riktig. Og galskapen stopper ikke der; nytt til builden i år er at man kan bruke mikrofonen (du vet, Mario Party 6) til å kommandere hæren din mens de prøver å kjempe seg gjennom fienden sine styrker. Sammtidig bruker du pinballkula de til å mose alt som befinner seg på brettet, forhåpentligvis dine motstandere.

Massevis av info, bilder og filmer finner du hos Gamespot. Ja, det er gratis å streame filmene.
 
#2
La plutselig merke til at spillet var ute i butikkene allerede (her i Europa, faktisk rundt et par uker før det lanseres i Japan og Nord-Amerika), så derfor jeg lurer jeg på om det er noen her som har det, og har spilt det? Hvilke inntrykk fikk i så fall dere av det? Jeg har vurdert det selv, men det har vel ikke fått sånn allverdens av god kritikk så langt (Eurogamer - 6/10). Det virker likevel interessant, så det kunne vært fint å høre flere inntrykk av spillet.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Hvem er denne Yoot Saito og hvorfor har han navnet sitt på dette spillet.
Ser uansett orginalt og skøy ut så hvem vet. Elsker gimmick-spill som dette.
kanskje når det blir billigere.
 
#4
Skulle det egentlig ikke være mulig å bruke bongo-trommene til spillet? Det var ihvertfall planer om det i begynnelsen. Hadde vært kult å spilt Odama med danse-matten, bongo-trommene og mikrofonen. Sitte og stampe føttene på matten, spille trommer som er spent fast med en del belter og rope i mikrofonen (som man teiper til fjeset). Det hadde vært greier.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Sist jeg sjekka skulle bongoene brukes av andre folk i rommet til å heie på soldatene dine. :ler:
 
#7
Ah, ja. Sånn var det, ja. Det vil jo forenkle idéen min i veldig stor grad. Men, det må da være inconvient å holde på mikrofonen mens man spiller Odama. Vel, vel.
[/b]
Vel, det er kanskje nettopp derfor det følger med stativ som du bruker for å feste mikrofonen til kontrolleren. :)