Zelda: A Link To The Past [GBA]

D

Deleted member 91

Gjest
#1
Jaaaa, jeg våger meg inn på Rollespill-delen for (nesten) første gang.
Jeg lurer på om jeg burde anskaffe meg Zelda: A Link To The Past til Game Boy: Advance. Jeg har lyst på et skikkelig RPG-spill, og har hørt at dette skal være bra - noen som har spilt dette, og som kan gi meg litt in-foh? Det hører til historien at jeg ikke eier et annet Zelda-spill. Spillet kommer også med Four Swords, som jeg lurer veldig på hvordan er. Det er tydeligvis en multiplayer-versjon av Zelda, har jeg rett? Hvordan er dette?

Meep.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Veeel... Zelda er mer et adventure-spill enn et RPG, men det er skikkelig artig åkkesom. Og Four Swords er også stas. Zelda til GBA er et trygt kjøp.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#3
Tja, The Legend of Zelda: A Link To The Past (ALttP) er vel først og fremst ett adventurespill, ikke RPG. Det har jo visse RPG-elementer men ikke det man først og fremst tenker på (som f.eks. klasser, leveler, stats osv).

Men tilbake til selve spillet, som er en carbon copy av Super Nintendo versjonen med flerspillerdelen Four Swords inkludert. Du spiller Link som skal redde prinsessen Zelda fra slemme Ganon som vil ta over verden (orginalt, huh?). Spillet går ut på å navigere Link gjennom verdenen, rydde dungeons, løse gåter osv, og på veien møter du masse morsomme karakterer, horder av fiender og tøffe bosser.

Har desverre ikke fått testet multiplayer-delen ennå, (note to self: skaff venner med GBA) men etter det jeg har hørt av andre skal den være bra.

Liker du action-adventure, eller bare adventure sjangeren generelt er dette spillet gull. Er du die-hard RPG'er og synes at en character uten level's og limit break er like poengløst som en dansende banan så er kanskje ikke dette spillet å prioritere.
Jeg anbefaler iallefall dette spillet på det sterkeste.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Hmm. Jeg er ikke die-hard RPG-fan, bare så du vet det. :p
Spillet ser mer og mer interessant ut, får se det ann, med penger og slikt.
Men noen som har testet multiplayer delen skikkelig?
 
#5
Jeg har aldi spilt Zelda A link to the past på GBA, men jeg har spilt det utallige ganger på SNES og det er jo det samme spillet da. Alttp er absolutt genialt. Fantastisk gameplay, nydelig grafikk, musikk historie. Alt dette sammen skaper det beste med spllet som er den sinsykt bra stemninga.

Det er også et temmelig langvarig spill. Det består av to verdener som man kan reise frem og tilbake mellom og i de to verdenene tilsammen er det 11 dungeons + masse små-dungeons og huler å utforske.

Det er ikke akkurat et RPG, så om du er ute etter et hardcore RPG allà FF, tor jeg kanskje ikke dette spillet er helt hva du trenger, men uansett vil jeg på det aller sterkeste anbefale deg å kjøpe det. Jeg ser på The Legend of ZeldaL: A link to the past som det beste spillet noen sinne og det er vel det spillet jeg har brukt mest tid på og siden jeg aldri blir lei. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Four Swords har jeg spilt en del, og... vel, det er kult. Men det er ganske få baner, og de er ikke akkurat suverent designet i og med at det er en del randomness inne i bildet. Dog er den ekstra dungeonen du får i singleplayerspillet vel verdt det.
 
#7
alttp er det beste spillet jeg vet om, iallefall sånn det var til SNES,,
tenker faktisk på å kjøpe GBA bare for å få få med meg gleden av zelda igjen..
spillet er gigastort, og varer utrooooooooolig lenge!
jeg har iallefall spilt det godt over 500 timer, og har fortsatt lyst til å spille det igjen
dessuten er det jo en extra multiplayer del!

KJØP DET!!! :D
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#8
Jeg vil absolutt anbefale det, ettersom A Link To The Past er et skikkelig bra spill i seg selv. Mange gode øyeblikk her. Hvis du vil ha et lomme-Zelda som det svinger om, burde du også kikke etter Link's Awakening(til Gameboy/Gameboy Color). Der har du et sommerspill uten sidestykke.
 
#9
Jeg hadde A Link to the Past før, men gadd aldri å runde det. Ble litt for ensformig. Link's Awakening, derimot... Ekstremt bra :tommelopp:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Hmm. Tusen takk folkens, jeg tror det blir dette spillet på meg. Venter fortsatt på feedback på Four Swords, keep it comin'! :D
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Nå MÅ jeg nesten ha dette. Jeg skal tvinge kompisene mine til å kjøpe det også, så fett ser det ut på multiplayer! :trollmann: