Zelda triv

#1
Jeg husker på deg gamle forumet var det noe som klagde over at da var så mange trivianar :thumbdown: . her kommer vi igjen så de kan klage mer


Første spm,

Hva heter sverde som "repel all evil"?
 
#2
Master Sword.
Hva heter Zelda i Wind Waker før ho, eh, blir Zelda?
 

Lokkeman

Lokker DINE barn
#3
Tetra (samme som maurslukeren i EON)

Neste: hvem hjelper deg å kartlegge verdenen i WW, og hva skal han ha for det
 
#4
Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen@21.03.2004, 13.32
Master Sword.
Hva heter Zelda i Wind Waker før ho, eh, blir Zelda?
Tetra.

Hvorfor drar link til øya der gannon befinner seg i starten?

Edit: lokkeman kom først, men da svarer jeg han. Så tar dere neste spørsmålet mitt.

Tingle, heter han.
 
#5
Du mener vel fisken som kommer opp til overflaten når du strør fiskemat (bait) på vannet. Det er da denne maten som han vil ha for jobben.

Hva slags skapning var Zelda-seriens første boss? (Altså bossen i 1. hule i det første Zelda-spillet)

Edit: Svaret på Freaks spørsmål er at han skal redde søsteren, Aryll som har blitt bortført ab en stygg fugl under Ganons kommando.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#6
En simpel grønn drage.

Hvordan beisirer man Digdogger i samme spill?
 
#7
1. Spill en sang slik at han krymper.
2. Kast boomerangen på ham når han deler seg i tre
3. Slå ham med sverdet (opptil flere ganger)
- Gjenta trinn 2 og 3
4. Død Digdogger

Hva måtte man gjøre for å "synliggjøre" sisteboss Ganon i samme spill?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Man slår vilt rundt seg med sverdet helt til han kommer til syne (i blå form). Etterhvert kommer han frem i brun form og da er det bare å gi han en sølvpil i ræva.

Hvordan får man tak i "Golden Scale" i Ocarina Of Time?
 
#9
Du er nødt til og fiske en veldig stor fisk. På minst 20 kilo eller pounds, husker ikke helt.

Hvordan får du "Stone of Agony" og hva kan den brukes til!?
 
#10
Du får den ved å finne mange Skulltulas (husker ikke hvor mange). Du bruker den til å finne hemmelige skatter og greier, rumble paken eller kontrollen rister når du er i nærheten av noe schpanandes. Bra formulert? Hurra meg rundt.

Hva het "trommeslagerbossen" i Ocarina of Time?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#12
Neida, Bongo Bongo.

Hva er spessielt med grottenes (kartenes) utforming i den andre delen av det første spillet?
 
#13
Nå skjønner jeg ikke hva du mener

Hva er spessielt med grottenes (kartenes) utforming i den andre delen av det første spillet?
Er dette The legende of Zelda: ocraina of time, og hva betyr andre delen av det første spille mener du det første Zelda spill som kom?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
Hvordan i all verden blir OOT det første spillet?
Det jeg mener er at i det første spillet er det to deler, eller "quests" for å være unødvenig engelsk. Den andre åpnes etter at du har rundet den første, eller ved å skrive "zelda" som navn.


(ah, ocraina er den mer vanlige måten å skrive det på, men det heter faktisk "Ocarina Of Time")
 
D

Doctor Downs

Gjest
#15
Shiggy har selv sagt at han ikke har noen spesiell kronologisk rekkefølge på spillene, heller at en ny Link blir født til hvert spill (Zelda møter Link for første gang både i OOT og ALttP, som begge foregår i et tørt Hyrule.
Det eneste vi kan være sikre på er at The Wind Waker er etter OOT (selv om det fortsatt er forskjellige helter), siden det kommer direkte fram i spillet (WW). Hvis jeg ikke tar helt feil er MM mellom disse spillene, men jeg har aldri spillt dette skikkelig og kan derfor ikke si dette sikkert...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#16
Jo jo, men jeg tenkt altså på utgivelsesdato...
 
D

Doctor Downs

Gjest
#17
Jeg vet ikke eksakt dato, men spillene kom i denne rekkefølga (de offisielle):
The Legend of Zelda
The Legend of Zelda: The Adventures of Link
The Legend of Zelda: A Link To The Past
The Legend of Zelda: Link's Awakening
The Legend of Zelda: The Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Link's Awakening DX
The Legend of Zelda: Majora's Mask
The Legend of Zelda: The Oracle of Seasons/Ages
The Legend of Zelda: The Wind Waker*
The Legend of Zelda: The Four Swords*
The Legend of Zelda: Four Swords GC (incoming)
The Legend of Zelda: Wind Waker 2 (incoming)**

* Disse kom vel ca. samtidig
** TBC, ihvertfall navnet
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Err, dette sporet vel helt av. Det eneste jeg kommenterte var at Naskul trodde (kanskje) at jeg mente at OOT var det første spillet.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#19
Jaja, får ike hjelpe :p Liker å lage oversikter...

Var ikke sikta til noen spesielle uansett...

Meeeen skal vi gå videre med triv'en, eller?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#20
Ja spørsmålet er fortsatt som følger:

Hva er spessielt med grottenes (kartenes) utforming i den andre delen av det første spillet?

Dette er meget enkelt, forutsatt at man faktisk har spilt gjennom hele spillet...