DICE annonsererer Bad Company 2 og Battlefield 1943

Jante

privileged CIS shitlord
#1
VG247 melder at DICE har annonsert Bad Company 2 og Battlefield 1943. I første øyenkast var dette strålende nyheter, men ved videre lesning døde jeg litt inni meg. Hør bare her:

Battlefield 1943, med plass til MASSIVE 24 spillere per server. Både Battlefield 1942 og Battlefield 2 hadde plass til 64-spillere på sine servere. Nevnte jeg at spillet bare kommer med tre kart? Tre kart som fantes i Battlefield 1942, og to av dem var de verste kartene i hele spillet, Iwo Jima og Guadalcanal. Det tredje, Wake Island, fantes også i Battlefield 2. Prediction: De vil lansere alle de andre kartene fra 1942 som DLC som man må betale for gjennom Games for Windows Live. Dette virker som en kjip måte for DICE å tjene noen slanter etter Mirror's Edge ikke solgte like mye som de hadde håpet på. Tusen takk, Sony og Microsoft. Dere har ødelagt enda en strålende spillserie med ubrukelige konsollbegrensninger.

EDIT: Lodin peker oss til .

:argh:
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Får ta med at Battlefield Heroes, gratisspillet med micropayments, kommer ut før påske.

Den nye strategien til EA er visst mer kvantitet. Tre NFS-spill ble annonsert tidligere i uka...
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#4
Jeg synes Bad Company var kult, jeg. Morsom historie og figurer med glimt i øyet var nok for å selge meg på det spillet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#5
Nå synes jeg dem begynner å melke verdenskrig-fpser vel mye. Hadde litt håp rundt cod4 og bf2142, men så vare rett tilbake til codw@w og bf1943.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
24 spillere er drøyt nok, men tre jævla kart ... :psyduck: Traileren så forsåvidt ålreit ut, Frostbite klarer ihvertfall eksplosjoner skikkelig bra, ellers fikk jeg bittelitt Battlefield Heroes-vibber av løpeanimasjonene og fargepaletten.

CyberK: Unnskyld meg, "glimt i øyet"? Spilte vi det samme spillet, dvs et latterlig patetisk forsøk på noe Three Kings-lignende med helt vanvittig forglemmelige stereotyper og gjennomført bedriten dialog (ingen banning selvfølgelig!)? FEHHHHH.

Også WWII da, så klart.
 
#7
Nå synes jeg dem begynner å melke verdenskrig-fpser vel mye. Hadde litt håp rundt cod4 og bf2142, men så vare rett tilbake til codw@w og bf1943.
Ja, for moderne krigføring har jo aldri blitt gjort i spill tidligere.
BF1942 er fortsatt lett det beste spillet i serien og Desert Combat moden var bedre enn BF2 etter min mening. Men med tanke på hvor ræva Bad Company var, har jeg fint lite trua dog.

edit: nei det tar jeg faen meg tilbake. traileren så jo vilt feit ut.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#8
Det trenger da heller ikke være moderne eller nåtids. Hva med battlefield: dwarves vs pokemans eller en steampunk/postapoc CoD?
 
#9
Unreal Battlefield Tournament hadde vært det beste uansett. Greit feite vehicles i UT3, men spillet er ikke skapt for åpne kamper etter min mening.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#10
Ja, for moderne krigføring har jo aldri blitt gjort i spill tidligere.
BF1942 er fortsatt lett det beste spillet i serien og Desert Combat moden var bedre enn BF2 etter min mening. Men med tanke på hvor ræva Bad Company var, har jeg fint lite trua dog.

edit: nei det tar jeg faen meg tilbake. traileren så jo vilt feit ut.
Leste du førsteposten eller? TRE JÆVLA KART og 24 spillere maks. Det vil si 12 vs 12 spillere i et episk FPS med biler, tanks, skip, fly og antiaircraft. Det vil bli jævla ensomt på de karta der, med mindre de er blitt krympa grasalt mye.

Tre jævla kart. EA is fucking us again! :argh:
 
#11
Ærlig talt gjorde jeg ikke det. Hva faen?!
Høres ut som konsolloplegg som vanlig, skal vel ha sine microsoft points for å legge ut nye maps.
Kan ikke forstå at PC kun skal ha 12vs12, med tanke på at man har 16 vs 16 på faens 2fort i TF2.

Og om det i så fall er krympa, så er ikke akkurat det noe bra heller. Det var ikke akkurat nærkampene i Battlefield som var morsomt. Jaja, var ikke så mye håp å spore likevel, da.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Åh jævla konsollopplegg ass, før de kom så var alt gull og grønne enger på PC og man ble aldri pult på DLC.

Det som er fascinerende stygt med den playercounten er hvis du f.eks ser delen av traileren med de tre bombeflya som flyr over, og antar at bombeflya fungerer på samme måte som i 1942, så har du da altså tre personer per fly (pilot, to gønnere), ni totalt, og da tre gjenværende på bakken bare pga en liten bombetokt. Tre personer. :psyduck:
 

Jante

privileged CIS shitlord
#13
Åh jævla konsollopplegg ass, før de kom så var alt gull og grønne enger på PC og man ble aldri pult på DLC.
Greit at jeg kanskje overdriver litt for å provosere flammekrigerne, men DLC er fremdeles et barn av 360-en. Jeg har ingenting i mot at utviklerne gir ut nytt shizz til spillene sine, og har lite i mot å betale for det hvis det er greie saker. Jeg har lite til overs for folk som EA som forsøker å presse mest mulig gryn ut av spillene sine for å tjene inn litt av underskuddet sitt. Tidligere hadde man også utvidelsespakker som kostet penger, men det var aldri "Betal 800 MS points for et par nye kart" eller "gi bort nyra di for et par nye våpen som er mye bedre enn resten av våpnene som fulgte med spillet." Nye campaigns, masse kart og annet dill fulgte som regel med. Man så tendenser til DLC-dill hos BF2 med de relativt ubrukelige ekstrapakkene Special Forces og Euro Forces(?), men de hadde fremdeles nye factions, nye kart, nye fartøy og nye unlockables som var balanserte og var ikke noe som man måtte ha for å holde seg oppdatert på spillet. Ofte er det jo ikke utviklerne sin feil heller, Microsoft nekter å la folk slippe gratis ekstradill på Live, og da er det lite utviklerne kan gjøre med saken annet enn å kreve et par dollaz for hestepansring.

Mods har man også heller lite mulighet til på konsoll, men det får bli en helt annen diskusjon.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#14
DLC er jo i utgangspunktet (som du påpeker) ikke noe negativt. I teorien kan utgivere slippe nye flerspillerkart, våpen, modeller o.l. uten å måtte gå til bryet med å lansere en addon som selges i butikker (relativt uvanlig på konsollspill), eller for den saks skyld lage et helt nytt spill. I tillegg ville jeg påstå at "skrekkeksempelet" ditt ikke er så vanvittig fryktelig: 800 Microsoft Morrodollar er like under 80 spenn (1000 poeng ligger på 82 kroner) og mange kunne nok heller tenke seg å bruke et mindre beløp på en kartpakke framfor et nytt spill. Dette kommer jo selvfølgelig veldig an på. Du har jo Gudfaren-spillet til 360 hvor juksekodene må kjøpes og lastes ned fra Marketplace på 360-versjonen, juksekoder som allerede er inkludert i spillet på alle andre versjoner. Jeg skal ikke benekte at 360 ikke akkurat har hindret denne veksten (nærmere stimulert den), men jeg ville alikevel hevde at selskap som f.eks EA nok hadde prøvd seg på lignende modeller med eller uten konsollmarkedet. Jeg vet ikke om du husker akkurat hvor nådeløse og jævlige EA var for tre-fire år siden (protip: ganske), men å hevde at det bare er Microsofts feil blir litt feilplassert. Jeg skal dog være enig i at det er noen niggere når de ikke lar utviklere slippe innhold gratis på Marketplace.

Redigert:

Mods har man også heller lite mulighet til på konsoll, men det får bli en helt annen diskusjon.
For det første: Wrong much? UT3 på PS3 har støtte for mods og custom brett. For det andre: Ja, jeg vet ikke helt hvorfor du brakte det på bane. Om du sikter til at custom brett mekket uavhengig av utviklere kan lastes gratis ned på PC så er jo det selvfølgelig en ulempe med den strenge sertifiseringsprosessen på konsoller (hovedsakelig 360), men på den annen side er ganske uvanlig at disse når opp til offisielle brett som har gått gjennom ordentlige balanseringsprosesser, og noen av oss har ikke tålmodighet til å laste ned 700MB med homer_doh.wav-effekter hver gang vi vil joine en server, eller bla gjennom tredve popup-infiserte nettsteder for å finne fram til brett heller. Ikke at det er noe direkte negativt, I'm just super-sayjin.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Wrong much? UT3 på PS3 har støtte for mods og custom brett. For det andre: Ja, jeg vet ikke helt hvorfor du brakte det på bane. Om du sikter til at custom brett mekket uavhengig av utviklere kan lastes gratis ned på PC så er jo det selvfølgelig en ulempe med den strenge sertifiseringsprosessen på konsoller (hovedsakelig 360), men på den annen side er ganske uvanlig at disse når opp til offisielle brett som har gått gjennom ordentlige balanseringsprosesser, og noen av oss har ikke tålmodighet til å laste ned 700MB med homer_doh.wav-effekter hver gang vi vil joine en server, eller bla gjennom tredve popup-infiserte nettsteder for å finne fram til brett heller. Ikke at det er noe direkte negativt, I'm just super-sayjin.
UT3 er vel stort sett det eneste, så det er bare et unntak som bekrefter regelen. Prima-eksempelet på at modder ikke er røv er vel igjen Valve. Folka bak CS var jo bare en gjeng med nerder som satt på rommet sitt og lagde homer_doh.wav-effekter til Half-Life. Nå jobber de som level designers og utviklere hos Valve Software. Vi er vel stort sett enige om DLC. Fint i utgangspunktet, men har blitt utnyttet av diverse pengegriske jævler. (les: EA og Microsoft) I dette tilfellet så har det ødelagt Battlefield 1943, som jeg i utgangspunktet kunne vært interessert i. BF1942 med bedre grafikk? Farg meg interessert. BF1942 med færre brett og nærmest bare en tredjedel av spillere per server? Ikke like imponerende. Det lukter DLC-utnytting lang vei med relansering av gamle brett med ny grafikk for 50 spenn hver måned.

Neste gang takler panelet: "Betaversjoner" og 5-gigabytes demoer som varer i 20 minutter og hvorfor de har ødelagt spillindustrien. :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
Jepp, pretty much. Ville bare påpeke dette: EA hadde nok klart melke Battlefield istykker helt fint uten Microsoft og Sony, selv om de helt sikkert har tatt et jur eller to sjøl. Øh, ja.

Jo, og forresten: Hva med Battlefield 3? Det har jo lenge sirkulert rykter om et nytt stort BF med moderne setting (mye midtøstendill med andre ord), Frostbite, osv osv. Med Bad Company 2, Heroes og 1943 alle på vei virker det kanskje ikke så jævla rimelig, men på en annen side annonserte jo EA tre jævla NFS-spill som skal skuffes ut døra i år for ei uke siden, samt enda et NFS-prosjekt som holdes hemmelig. Det er lov å håpe ihvertfall. :/
 

Jante

privileged CIS shitlord
#17
Nå finner man ihvertfall EA-spill på Steam. Tenker de ikke fikk solgt like mye som de ville via EA Downloader, hvor de slapp BF2-ekspansjonene. Stoler "litt" mer på Valve, for å si det sånn.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#18
Ja, det er sant. EA Downloader her til lands må være den største jævla scammen jeg har sett, da jeg titta på BF2 i sommer kosta det fortsatt femhundre spenn der. For å gi litt perspektiv var vel veilende pris på 199,-, og det inkludert cover og EAs patetiske toalettpapirark av en manual. Kreft.
 
#19
Er ikke det sånn at de har annosert 3 brett og de holder på å lage flere?...
Og når jeg leser mer nøye gjennom linken så skal 1943 slippes på marcketplace... Det kan ikke love bra, eller er det bare jeg som har misforstått. Er det ikke sånn at det er kun arcade spill som slippes der og ikke full versjon spill sånn som PSNstore.

"To get ready for the assault this winter, players can prepare for action in Battlefield 1943™, an all-new multiplayer game available this summer via PlayStation®Store, Xbox LIVE™ Marketplace and on the PC."
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#20
Dette... Dette her...

GNØØØØØØØØØØØØØH!