The Last of Us (PS3 og PS4) - postapokalyptisk zombiesopp

Kleevah

Livsfarlig amatør
Tuta endelig gjennom siste chapter i kveld og overall er jeg rimelig fornøyd. Jeg sitter dog ikke igjen med GOTY-ståpikken flere av dere tydeligvis har. Spesielt det at alt er så ultra-lineært er kanskje å forvete fra devsa av Uncharted, men etter spill som Walking Dead er det fortsatt ganske skuffende å ikke ha noen form inflytelse på noe som helst. Jeg kom også over overraskende mye tekniske problemer (ting som ser deg gjennom vegger, fiender som plutselig forsvinner og så spawner rett oppå deg, osv.) som virkelig ikke bør forekomme i et stealth-spill. Og skytinga er fortsatt, som demake nevnte, skikkelig rass, men kan heldigvis for det meste unngås.

Men ja, fortsatt et knallspill, skjønt jeg himler enda med øya hver gang noen nevner den jævla Citizen Kane kommentaren.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Skytinga er perfekt. Dere er rass.
Det er meninga at gunplayet i TLoU skal være uoversiktelig og frenetisk. Du klager vel ikke på skytinga i Resi4 f.eks?

I uncharted må man lære seg hvert våpen og det krever mye practice før det sitter, men evig mye bedre enn å ha autoaim i huet og rævva.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Det er ikke det at siktet svaier litt ekstra som irriterer meg mest, men snarere at jeg kan poppe en jævel point blank i trynen og spillet bare "neidu, han hadde visst no armorjall, så nå flyr bare hatten av!" (inb4: grining over hattebruk inne). Eller at folk som er utafor den magiske halvmetern med rekkevidde plutselig trenger 3+ skudd med hagla i steden for ett. Småtterier for noen kanskje, men jeg synes at i et spill hvor ammo liksom skal være hellig at effekten ved bruk skal være likedan.

Og den RE4-trollinga biter jeg ikke på... :rolleyes:
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
De to man møter under flukten fra humwee'en og i kloakken mistenkelig like Michael og Walt fra Lost
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Er kroppen deres klar får årlige oppfølgere og kompanjong/spin off spill på Vita

Sony has revealed The Last of Us has sold over 3.4 million copies in three weeks, making it the fastest-selling PS3 game of 2013.
uncharted 2 har solgt over 6 millioner
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Tomb Raider (2013 rebooten) solgte også 3,4 millioner og det var en katastrofe (ifølge square enix)
 

Lodin

Der Waaaah
Sony er villige til å satse på nisjetitler fordi det skaper prestisje. Tviler på at de hadde store forventninger til dette og Heavy Rain, men de ser på det som verdt det. Samme med Take-Two og spill som Bioshock Infinite og L.A. Noir. De tjener inn penga på andre titler.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sony har kalt det en kjempesuksess. The Last of Us er en ny IP ekslusiv til én konsoll mens Tomb Raider 2013 var et multiplattformspill i en etablert franchise der utgiverne hadde usaklig høye forventninger.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ferdig med spillet. Brukte 19 timer og 29 minutter og det var et veldig ålreit spill. God stemning, veldig pent og blæsting er som alltid fett. Eneste som skuffet meg litt var de lengre periodene uten action. Litt kjedelig å saumfare såpass store områder for stæsj når det ikke skjer noe. Kunne også hatt litt flere zombier infected og mindre folk, men det blir småtteri. Holder nok til en 9/10 dette her ja og det vil nok bli spilt igjen.

PS. Denne jævla plassen:

 

Shinra85

Spillegals effort emo
Modelert etter Mjøsa
 

Nabbe

Har fin hatt.
Snikinga virker helt fint. Det er bare du som suger.

Edit: For å ikke bare vær en rass da, så hadde jeg aldri noen problemer med å bli sett når jeg følte at jeg burde vært gjemt, og for det meste spilte jeg det slik at jeg stealthet frem til jeg fucket opp... og så bare blæstet jeg morraknullere så godt jeg kunne. Synes det fungerte helt fint. Klønete utførte stealthdeler i spill er noe av det vprste som finnes, men du finner ikke det i Last of us.
 
Altså, den er ikke helt krise, men den er ikke akkurat tight heller. Og i et spill som tilsynelatende belønner sniking, bør dette sitte bedre. Men dette er altså et førsteinntrykk etter ca. en times spilling, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Begynte like gjerne på Survivor og det er en smule vanskeligere, gitt. Du tåler mindre og det er MYE mindre stæsj rundt omkring, så her er det ikke bare å skyte ivei og pælme bomber. Gikk i nesten en halvtime uten å få ammo til pistolen. Hadde aldri ammokrise på Normal.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
På Survivor så klarer du vel ikke engang å se siluettene av folk når du går i sneakmode. Såh jah cudos Sjutten.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
En kompis spilte gjennom hele spillet uten å vite om pille-menyen, altså at du kan bruke de pillene til å øke max health, healing speed og sånne ting. Da måtte jeg humre litt. Har ikke spilt noe mer selv.