The Last of Us (PS3 og PS4) - postapokalyptisk zombiesopp

Jeg skulle til å spille det her nå ble totall failiure, eneste pad'n jeg har nå er en ps2 dualshock og en inpin ps2 - ps3 adapter. Ser ikke ut som jeg får lov til å spille uten en wireless sixaxis kontroller :(

som om ikke det var nok så får jeg opp at redeem coden enten er feil eller gått ut på dato.
Er det noen som vet om slike koder går ut på dato dersom jeg ikke bruker de ?
Jeg har ikke hatt tid til å prøve spillet før nå og det hadde vært maks kjedelig dersom survival dlc'n jeg fikk med på kjøpet når jeg forhåndsbestillte har gått dukken.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror

"Only the creators of Uncharted would do something this fucked up.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ja. Har jo ikke fullført spillet, men startet på nytt (som er et sikkert tegn på at jeg liker spillet godt). Ting går mye bedre nå og klikkerne er ikke SÅ jævlige lenger. Jeg er ikke en som sniker rundt hele tida. Hvis jeg må angripe alt mulig rart, gjør jeg det, rett og slett fordi da blir jeg mindre stressa når jeg skal utforske.
Spiller på hard, og har brukt færre timer på å komme ganske mye lenger enn på "normal". Dødd færre ganger og ting er generelt enklere når du først skjønner mekanikkene.
jeg trodde for eksempel at klikkerne kunne se meg selv om jeg sto stille i starten og hadde helt noia. Tenkte ikke på at jeg måtte lag lyd for at de så meg
Men nå har jeg kommet til:
kjelleren i den bygningen der jeg skal starte en generator og den jævla bloateren kommer og de løpende stygge mothafuckerne kommer. jeg blir så redd. Spreller med beina og alt er dritt. Noen tips til hvordan jeg dodger den bloateren?
 

demake

Seksuelt godteri
Klikkerne har ikke så god hørsel som folk innbiller seg. De er blinde, men bruker ekkolokalisering så de "ser" deg om du står foran dem og beveger deg (selv om du er 100% lydløs). Angriper du derimot bakfra så kan du bevege deg raskt og mer uvørent for det skal mye til før du lager nok lyd til at de snur seg. Protip: stab dem bak.
 
Ok, til å begynne med så er det bare å calle fag og alt det der, men; har ikke satt meg noe inn i det her spillen, men er keen på å spille et bra spill med dama siden hu ikke er så into videya. Fått inntrykk av at last of us er, dog singleplayer, et spill med avgjørelser og story i fokus og ikke så mye skillzz involvert?

Confirm/deny (ja, revan-spørsmål men jeg sitter på dritern, på jobb)
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg bare løp som faen og kom meg til helvete ut den døra
Dette. Funka som faen for meg på hard, hadde hjertet i halsen hele veien da.

Spørsmål til dere som har fullført spillet:
Hva gjorde dere når Ellie lå på sykehuset ?
Jeg skjøt doktoren som vifta med skalpellen og lot de to andre leve. Prøvde aldri ut hva som skjedde hvis jeg ikke gjorde noen ting.
Fikk ikke med meg trekant-prompten over Ellie, så jeg tok han ene langs veggen. Angra veldig i ettertid, egentlig. Dessuten var det mest skremmende punktet i spillet det i hotellkjelleren som er blitt nevnt, men også, for min del, den rasserte kontorbygningen når man møter Clickers med en gang.
Føler forøvrig også at hele greia med David og den snøgreia ikke helt hørte hjemme. Elsket forøvrig seansen før det, på universitetet. Kanskje mitt favorittsted på hele spillet
 

Novastrum

Feminist-elitist
Spiller igjennom på survivor, og opplevde også å gå igjennom spillet fortere enn sist. Er kommet til Pittenes Burg nå. Ser egentlig ikke hva som er mye vanskeligere bortsett fra at man ikke har echovision. Det kan virke som om menneskene har bedre syn, men det kan være innbilning fra min side.
Jeg trodde det skulle være mindre ammo/stuff rundt omkring, men ser ikke ut som om det er mindre enn på hard hittill i alle fall.

Noe som er dritt: Ved forrige gjennomspilling gikk jeg først i gang på normal og gikk opp til hard på andre kapittel da det begynte å virke for enkelt. Jeg fikk seff ikke gjennomspillingachiev for hard, og jeg fikk heller ikke startet NG+ på survivor. :argh:

Fått inntrykk av at last of us er, dog singleplayer, et spill med avgjørelser og story i fokus og ikke så mye skillzz involvert?
Nå har jeg ikke testa E-Z mode, men på normal og oppover får man seg over middels porsjoner med utfordringer kasta etter seg. Historien er viktig, men det er ikke på samme måte som f.eks. The Walking Dead, og man har så og si ingen avgjørelser underveis, bortsett fra om du vil stealthe eller gungho-e situasjonene du havner i.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Man kan ikke starte NG+ på en høyere vanskelighetsgrad enn det man har fullført spillet på. Startet såvidt på Survivor før jeg dro til det store utland for å få full chivo-uttelling

Eifffffffffind: Er storydrevet, men kan se for meg at det til tider kan bli småkjipt å sitte å se en fyr snike seg rundt. Samtidig er det mye snakk og handlingsdrevne greier, ikke bare snik-og-drep. Hadde uten tvil spilt detta forran kona om hu ikke hadde vært livredd for alt som kan være det minste skummelt (les: zombier, mørke, skytelyder, etc)
 
Mja, jeg skal nok spille denne spillen uansett, men tenkte det kunne være engasjerende for begge parter, så da får vi bare finne noe annent.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kan absolutt være engasjerende for begge parter. Detta eleer Hævvi Ræin, lzm brah
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Demake: de ser deg faktisk ikke om du er foran dem heller. Du må være HELT INNTIL, hvis du står helt stille. så jeg lister meg for og bak og rundt og over og under og inni... ok, kanskje ikke inni og over og under, men de ser MYE dårligere enn det jeg trodde de gjorde. Skal dog sies at når de først ser deg er det egentlig bare å løpe som faen, eller kverke alle da.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Vil påstå at Heavy Rain eller Walking Dead er bedre enspiller-flerdeltagelsesspill. Det følte i alle fall jeg var greia med brorsan. Fikk ikke lov å fortsette på de spillene uten at bror var der. The Last of Us derimot gikk han litt lei av å bare se på etterhvert.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
RAAAAAAAAAAAEG lagringen min er korrupt fem timer spilling rett i søppla


edit: fikset det ved å ta en sånn system restore


Den landeveisrøver sekvensen med pick uppen FFFFFFØØØØØØØØØØØK også Bill og hans partner homoer eller bare survival buddies?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg har kommet til
det punktet da ellie har blitt fanga av han jævelen. Fy faen. Fy faennnn.
Ellers har jeg opplevd et par ganske irriterende feil. Der man går ned på en plass for å drepe hauger av folk og Ellie får rifla. Skulle drepe den siste fyren, men så plutselig spawnet det 4-5 mann oppå meg. Da mener jeg ikke i samme rom men sånn at jeg så de spawnet for fjeset helt inntil. Nevnte jeg inntil?
Irriterende at folk man kverker har random drops. Ooh, han har pistol. SYND DET FOR DEN FÅR DU IKKE HAHA.
Allikevel er dette kanskje det beste historiedrevne spillet siden... Half-life2? Ja, lurer faktisk på det. Og grafikken, til å være på ps3, er insane. Tør ikke tenke på hvordan det ville sett ut på pc. Hint: det ville sett mer ut som cutscenene.
Nevnte jeg at jeg synes at klikkere er verst?
Bloaters er vprstere!