Hva spiller du for tiden?

Dere som har spilt Tomb Raider på PC, jeg kommer meg ikke lenger enn hit (se bildet), spillet fryser for hver bidige gang på akkurat samme stedet og jeg kommer meg ikke videre og det bare loader og loader. Opplevde dere også dette tullet? Eller er det bare fucka hos meg?

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er det der i løpet av introduksjonen? Hvis ja, så er det PC-en din som har kreftaids.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Mener å ha sett det stedet der minst 15ganger iløpet av spillet. Seriøst, komplett umulig å si hvor du er i spillet når du viser en generisk gruve
 
Er det der i løpet av introduksjonen? Hvis ja, så er det PC-en din som har kreftaids.
Nei, det er ca. midt i spillet, 43%. Det er like ved oppdraget 'rescue the captured endurance crew', rett etter at du har klatra deg forbi den brua hvor du blir covra av Roth med sniper.
 
For bare komme med en liten viktig nyhet, siden jeg regner med hele SG bryr seg, jeg har fått fiksa problemet med Tomb Raider, måtte installere det på nytt og etter det funka det helt smertfritt. Det var ikke PC-en min som hadde kreftaids!!!
 

demake

Seksuelt godteri
Har prompa i Los Santos i dag og jaggu skal jeg det i mårra også.
 
Rome II har så vidt kommet seg opp fra fosterstilling. Skulle ønske CA gjorde strategibiten noe mer...strategisk. Å flytte rundt på kartet er fortsatt en rimelig overfladisk affære.
 
Var gira på Rome 2 (har ikke spilt noen Total War-spill, men ble veldig gira på det), men ble særdeles lunken etter anmeldelsene kom. Tror jeg venter til det havner på salg.
 
Som alle andre så går det selvfølgelig i GTA V. Men på multiplayer fronten så har jeg endelig fått Planetside 2 til å fungere igjen. Har hatt den irriterende G12 feilmeldingen i lange tider, men nå går det an å spille det igjen. YAY :D

Er ganske så gøy når vi er 6stk (inkludert SG's Tomas), da føler du at du klarer å påvirke resultatet mer enn om du fiser rundt alene. Så det blir nok det vi gamer denne helgen, GTA og Planetside 2. Så må jeg rive meg løs på søndag, da står Rhodos for tur.
 
Satt i gang med Godus her om dagen.
Det føyer seg inn i "Gude" spill sjangeren. Har ikke kommet så langt at det er krig eller noe enda, så lager fremdeles land til folka mine der de kan bygge hus. Bygger opp troen til menneske mine på meg som gud ved å lage dvs totem de kan tilbe.

Ganske greit pek og bygg spill egentlig, det er i fremdeles i Beta så utviklerne mener det bare er 40% ferdig.


Vet ikke om man får gravplasser etterhvert, folka som dør ligger strødd overalt. Litt barbarisk samfunn enda.
Edit:
Plutselig poppa det opp en pvp match. Last man standing bygging.
Vant da, fikk 4 nye kort til boka man har i spillet.
 
Kjøpte meg alphaen av Enola(løs den puzzle-tittelen, da) som er et Horror-adventure-spill i førsteperson.

Så det starter med at du går rundt i huset ditt og roper på dama di, men hu er ingen sted å finne, så går hele huset i oppløsning og du ender opp på en eller annen øde øy. Du blir bare sparka ut i det på egenhånd, det er ikke noe håndholding her. Kom over en statute som ga meg noen vage hint om hva jeg skulle gjøre. Fant til slutt fram til et hus jeg kunne gå inn i og begynne å utforske å gjøre puzzles.
Måten historien fortelles på er rimelig det samme som måten Shattered Memories gjorde det. Statiske spøkelsesaktige figurer med dialoger som spilles av.
Hva historien angår, så er handlinga i huset her minner fra du ha forsvunnede dama(så vidt jeg fikk med meg i hvert fall) var 14, hennes forhold til foreldrende, og et forhold hu hadde til en eldre gutt på 19. Det var jævlig dårlige greier for å si det mildt. Aldri vært borti noe dystrere i et spill før.
Valgte å stoppe da jeg merker at jeg ble engasjert i historien, da jeg heller vil vente til de har rydda ut noe søppel og gitt ut fullversjonen.
Sånn utover puzzlene, så er det ikke noen monster å kjempe mot. Det eneste jeg møtte i det huset var en mann som dukka opp til utider med en helt jævlig skummel tema-låt. Det eneste som skjer er at han etterhvert griper tak i deg og du må wasd-e som en faen mens du hiver rundt på musa. Det høres ut som en billig scare, men det er av en eller annen grunn jævlig ekkelt.

Spent på fullversjonen. Historien her har potensialet til å bli noe veldig bra.

Grafisk så ser ting litt platt ut innendørs. Håper de gjør mye mer detaljarbeid på den biten.
Utendørs derimot var det derimot langt stiligere og jeg måtte bare ta noen skjermskudd.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er det så at jeg må forklare at Enola Gay var flyet som slapp bomba over Hiroshima? I så fall: Enola Gay var flyet som slapp bomba over Hiroshima.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvordan starte opp Dead Space 3:

EA-logo. Tittel. Vent til alt har fadet inn og Press Start kommer opp. Trykk start.
Please wait, setting up trophies.
Please wait, searching for saved games.
Please wait, scanning for downloadable content.
Please wait, searching for saved games. (igjen)
Velg saven din. Standard PS3-loadeskjerm. Trykk X ved Load Completed.
"This game has autosave!"-popup, trykk OK.
Please wait, connecting.
Velg Solo Campaign.
Animasjon for å gå til neste meny. Velg Continue from saved game.

Jeg er nå på kapittel 16 av 19. Jeg trodde at spillet kanskje var mye lengre enn jeg trodde, for da jeg var på kapittel 11 hadde jeg under 50 % completion. Men det er fordi du må samle all shitten på hvert kapittel for å få 100 % i det kapittelet. I tillegg må du gjøre Co-Op missions, og hvis du ikke har noen å spille med, så går du glipp av våpendeler og blueprints og logger som lå inne i de "optional"-områdene.

Men det jeg ville snakke om er fiendene. Føkk disse fiendene. Jeg nevnte dem før, at de var noen jævla pikks, men det har bare blitt verre. Etter at du kræsjer på isplaneten er det veldig mye inneområder som virker å være copypastet og gjentatt. Du tilbringer latterlig mye tid i heis for å loade. Og hvis du er i et rom hvor du må gjøre noe, så kan du være brennsikker på at det vil være luftesjakter til venstre, til høyre, rett bak, og over deg som fiender kommer til å pøse ut av for å gjenge opp på deg. Hvor Resident Evil handler om posisjonering, handler Dead Space 3 om å bli gjengvoldtatt og panisk komme seg unna (veldig vanskelig i trange rom) så du kan skyte på fiendene, og heale omtrent konstant. Men hvor enn du løper virker det som noe åpner seg over deg og en fiende faller i trynet ditt. Siktet ditt blir avbrutt når du blir slått, så det lureste du kan gjøre er å pare noe med en Force Gun bare så du får fiendene unna i ett sekund. De aller aller fleste fiendene har én modus operandi, og det er å løpe rett bort til deg og kutte løs. Og Dead Space er ikkeno gøy i nærkamp. Det er flere artige ting man kan gjøre, som du rett og slett ikke har muligheten til fordi fiendene er så nådeløse. F.eks å plukke opp en sverdarm/øks for å kaste på en fiende, men dette tar to sekund for lang tid, for fienden du hadde tenkt å spidde står nå og slår på deg så telekinesen din ble avbrutt og du mista det du holdt.

I dette kapittelet måtte jeg nettopp gjennom et område hvor de raskeste og sterkeste necromorphene spretter opp fra snøen uansett hvor du løper, mens menneskelige soldater med rakettkastere er plassert på høyder. Komplett jævlig. Og du må drepe alle for å komme deg videre.

Når det gjelder craftinga så åpner det seg veldig mye opp etterhvert. Å måtte gå gjennom hele første del av spillet uten å ha et nærkampsvåpen som Ripper eller flammekaster er ikke gøy, men du får veldig mange ting å lage våpen av etterhvert. Fant også ut at jeg kunne bruke "Ration Seals" som robotene mine samler opp til å kjøpe ressurser for på DLC-butikken (istedenfor norske kroner).

Jeg går nå rundt med en chaingun/force gun (force gun for å skyve dem bort, chaingun for å skyte dem i stykker), og en flammekaster/submachine gun. Har litt lyst på en rakettkaster, men når alle fiendene er i ansiktet mitt hele tiden er den utrygg å bruke rakettkaster med splash damage-beskyttelse/sniper rifle.
 
Jeg fant ut en ting: de rommene hvor det spilles av en audiolog kan du plukke opp evig med stæsj. Du går bare ut og inn igjen døra, la døra få lukke seg helt igjen først etter at du har gått ut før du går inn igjen, så loader det opp en ny ting som du kan plukke opp igjen når du åpner opp døra og går inn igjen.

Bare se her:


=D