Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jau, kjenner til den buggen der. Jeg farmet en del inne på det der "You're listening to Aloha Radio"-rommet.

Hvilke våpen likte du å bruke?
 
Ehm, første gangen jeg runna det brukte jeg mest Plasma Cutter og Prope Gun (den som skyter sånn nåler/spiker greier). Da jeg runna det for andre gang brukte jeg Earth Gov Suspended Ripper (sagblad-våpenet) med en slags noob-tube attachment, den eide hardt, og Prope Gun! Min favoritt er Plasma Cutteren, syns den er så Dead Space, også ser den tøff ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, hva spilte jeg i kveld, da? Ikke GTAV, iallfall. Nei, jeg testa mitt nyankomne eksemplar av Killer Is Dead. Og det... var jaggu et spill. Killer7-estetikken videreføres i UnrealEngine, og altså jeg er nok for kresen men den jævla ragdollinga og de glinsende shaderne ødelegger en del (ja, jeg er nå på stadiet hvor jeg kan spotte standard-effekter fra UnrealEngine). Puppefysikk er så klart med, da.

Men spellet da? Hm. Det smerter meg å skrive det, men faens Batman: Arkham Asylum må brenne for å ha rasert slåssemotorer i hele denne generasjonen. Hakk løs med "Beloved Katana" inntil en fiende gløder rødt, da må du trykke på B. Fiender som blokkerer må slås med Y. Svimeslåtte fiender er åpne for finishers. I det minste er det frie dodges og parries så det er ikke helt mongo, men mongo nok. I tillegg har du ekstravåpen (tenk Mega Man; venstrearmen din kan bli til ulike våpen med et knappetrykk), som bare kan brukes i spesifikke situasjoner (førstebossen måtte skytes ned fra taket, f.eks.). Men, men, men. Suda51 har stært litt fra PlatinumGames, så du har noe tilsvarende Wicked Weave hvor du tar en perfekt dodge og åpner fienden for en gloriøs mot-kombo som åpner for finisher og gir deg BLOOD. Liten vits på svake fiender, men allerede på brett to møter du usårbare fiender som kun kan u-usårbares ved å dodge og åpne opp. Litt elsk-hat, men Challenges viser at det er rom for å bli god (og ikke bare rom for å vise at man kan reglene til Simon Says som i jævla Batman).

Og, vel, plottet og presentasjonen? Joa. Drikkeleken er å ta en shot hver gang noen sier "KILLER IS DEAD", alkoholforgiftning før første brett er over. Bossen din er en diger brande av afro-amerikansk herkomst med robotskjegg. Den andre bossen din er ei dame med duvende bryster i åpen motorsykkeltrikot, sidekicken din er japansk skolejente med dere skjønner. Mellom oppdrag kan du ta Gigolo Missions, hvor du skal sjekke damer ved å ta på deg røngtenbrillene dine og skotte på tissen og puppene når hun ser vekk. Så skal du gi henne gaver til flere hundre tusen og så får du en oppgradert drill til armen din idet Mondo Zappa (hovedpersonen, verdens beste navn) gir tommel opp. Gåtefullt narrativ, mindre obskurt enn Killer7 men også mer ujevnt. Organisasjonen du jobber for er 100% financed by taxpayer money and the State og krever en avgift på $10.000 for å rydde og vaske etter at en av innbyggerne bestiller en henrettelse fra dem. The Darkness consumes you. Dro på ferie til Månen, møtte David, ble til insektmonster. Osv.

Såååååå. Åpenbar fanservice med mange referanser til Killer7, men mer åpent gameplay som irriterende nok fjerner mye av wow-faktoren. Mer skittent/mer naturlig, mindre bemerkelsesverdig. En av låtene bruker samme sample som når man oppdager noe i Deadly Premonition, dissonans. Usikker på dette, men jeg er ikke snudd av ennå.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
faens Batman: Arkham Asylum må brenne for å ha rasert slåssemotorer i hele denne generasjonen.
Ærlig talt tryggve. Vi har fått med oss at du syntes combatsystemet i batman: AA sugde.
Du får heller klage på at nedten alle dynes det er helt greit.
Husker jeg rett eller kom No More Heroes før batman? Skyld på det istedet.
Suda51 har nok hatt en one hit wonder med Killer7. Desverre, for no more heroes var utrolig skuffende når du først sammenligner hvor kult k7 var. Suda 51 burde slutte å lage spillmekanikk og heller konsentrere seg om visuelle greier etter at han har skjønt at kjipe phong-reflections med iof på 2 og roughness på 0.3 og boobphysics ikke er all that i spill.
Ja, tør driste meg til å påstå at det er vulgært og unødvendig.
Jepp. Jeg er Astrid på 47år.
 
Nå har vel strengt tatt ikke Suda hatt så veldig mye med dette spillet å gjøre uansett annet enn at navnet hans er klistra over alt?
Uansett høres det ut som noe jeg kan like sånn som det blir beskrevet her. Bedre enn de fleste anmeldelser som velger å fokusere på at det ene minigamet er sexistisk og derfor får det bare 4 av 10. P.S. Det i GTA5 er mye verre, men hehe, 9 av 10!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ærlig talt tryggve. Vi har fått med oss at du syntes combatsystemet i batman: AA sugde.
Du får heller klage på at nedten alle dynes det er helt greit.
Hva andre liker eller ikke får bli deres sak, jeg forholder meg bare til at kampsystemet i Batman-spillene suger. Og NMH kom nok før Baman, men det er ganske tydelig at det ikke er det som er hovedinspirasjonen her.

Ellers ser jeg nå at Suda skreiv faenskapen, men antageligvis ikke hadde så mye designarbeid. Jaja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette var jammen en fruktbar diskusjon. Johoså, det er så ille. Dermed basta.
 
Har spilla litt Skribblenaut Unmasked nå og det er grådig fett. Tenkte det var litt liten tid siden Unlimited, men det er god skuring. Historia er da at Maxwell og søstera krangler om hvem som er best av Batman og Supergirl og fordi Max er vel impulsiv skriver han The DC Universe eller no i blokka si og alt sammen blir virkelighet. De ender så opp i Gotham hvor de må bekjempe Jokeren med Bats og ting bare baller på seg etter det.
Nytt på gameplayfronten er at kun hovedoppdrag har starites i seg. Sånn ellers er det en masse små random events som endrer seg hver gang man lader et brett som istedet gir heltepoeng man bruker til å låse opp nye baner og dingser med.
Hovedgrunnen til at jeg digger dette er såklart at det er et veritabelt oppslagsverk over alt innen DC. Samme hvor obskur en helt eller skurk er så dukker de opp om man knoter dem ned i boka. Akkurat nå har jeg Green Lantern ring og drakta til Ambush Bug på meg og raser rundt på sykkelen til Lobo. Enda bedre er det at man kan laste ned ting folk har laga via Steam så Deadpool hjelper meg såklart hver gang det er trøbbel. :p
 
Nye GTA er helt fabelaktig. Dør av hvor bra det er. Biler og skyting for alltid i mitt hjerte. Og.. kjøre på folk!

Cod er også veldig bra. Liker spesielt kostymene ogsånt i spillet. Og det har skyting det og! Skytespill er best i hele verden!

Og Assassins creed er gøy. Det må man assasse folk... det er greit så lenge det ikke handler om å kneble samfunnet. Lite gøy når presidenter og mennesker som kjemper for ytringsfrihet blir assassinert (er det et ord?). Og man kan bruke pil og bue!
 
Hva som er originalt eller ikke kommer an på hvem man kan stjele de beste ideene fra. Alt i hele verden består av resirkulerte ideer. Det eneste som blir sett på som nytt er ting vi har glemt. Stjel med måte... og med piratebay.