Jepp...
Tenkte jeg skulle droppe noen ord om Mists of Pandaria.
Har spilt alle tidligere WoW expansion on/off - hardcoret vel egentlig mest i Vanilla (altså nolifer etc.) - og spilte mye IRL venner i Wrath (semi-nolife) - men det er jo alltids gøy å titte innom og se hva som er nytt, kult og spennende (og like dølt). Synes nå at Mists treffer på veldig mye bra - Det er enda mer casual friendly enn før - mye aktiviter og de fleste er bedre enn det som kom i Cataclysm (Archeology wtf..) og Looking For Raid er med fra starten - så da kan man raide litt ubercasual om man ikke orker PUGs/schedule.
Det er mindre fokus på 5-man instances og så har det kommet noe som heter Scenarios, helt greit, ikke helt det store - men man slipper å konse så mye på å ha holy-trinity. Gameplayet i disse er faktisk ganske friskt, mye telegraphet moves fra mobs og bosser og man får med seg litt, poengløs men men, story - men det hjelper til å gi kontekst til verden da.
Så har de gjort noen veldig bra World-Greier - World Bosses er tilbake, for de som husker de fra Vanilla - bare at nå er det ikke så farlig hvem som tagget bossen - alle har sjans til å få loot! Så da devolver det ofte til en slags PvP-fight mens alle prøver å drepe bossen, dette er da faktisk ganske morsomt og gir nytt liv til World-PvP (mer om dette senere). Mtp. World - så har det dukket opp haugesvis at Rarespawns i Mists, disse er rimelig morsomme, spawner ofte og det blir ofte en liten PvP kamp om de. De er ikke vanskelige å slå, med mindre du er helt dum i hodet eller ekstremt undergearet - da de alle telegrapher movesene sine - men det er ett veldig friskt innslag mellom dailies og questing.
Questing er same old, enda mer streamlinet om noe, men pga. rarespawns og masse rare ting å finne i verden (gaver til NPCer, Rare-Loot og junk du kan selge for noen hundre g) så oppfordrer det litt til utforsking, mer så enn før - og det er veldig ofte en gyllen gulrot i bunnen av den grotten (noe det ikke var før).
Raiding er more or less det samme. Klassene har alle fått en overhaul, flere knapper å trykke på en før, men mindre bloat - tis good. Nytt talent system som fungerer utmerket (Kom dette i Cataclysm?). Pokemon-esque battles, som er... vel, som pokemon battles. Du kan levele opp petene dine og sånt.
Så i denne patchen kom det også en ny Quest zone, men... det er jo ikke quest-zone. Timless Isles, som den heter er en slags hybrid PvP, Quest og Rep-Grind sone. Kan brukes til å geare opp alts i, og man kan sanke "Blood Coins" ved å myrde andre spillere. Her kryr det også av rarespawns som spillere, ofte fra begge faksjoner, samarbeider om å drepe. Denne sonen synes jeg fungerer ekstremt bra som en late-expansion sone, der man får mobs som er rimelig sterke, group content og mye pvp, alt i ett. Man drar ikke bare dit for å gjøre dailies, men det føles litt som om det kryr av aktivtet og sonen er delt inn i flere tiers som du låser opp. også en del ting å utforske og finne - synes egentlig at dette er en av de bedre sonene på lenge!
Alt i alt, den samme time-sinken som før, bare med enda mere interessant timesink!
Kan egentlig anbefalle det, Pandaria er også et kult kontinent å utforske. Om du ikke likte WoW før, så liker du det IKKE nå, men så har jeg en nerdcrush på det - og Mists er utmerket som ett casual-spill for moi.
Så, jeg begynte da siste patch droppet (Siege of Ogrimmar) - og rekker sikkert å spille rundt fire til åtte timer i uka - Så mye av denne informasjonen stemmer sikkert ikke overens med hva en die harder synes.