Å spoile eller ikke spoile; det er spørsmålet

Lodin

Der Waaaah
#21
Regnes dette og som spoiling? =D SITAT(Lodin @ 03.10.06, 12.02) 26263
Er det også sjef at spillet egentlig foregår i framtiden og at man bare spiller en kar som spiller en VR simulering? Evt. er det og mulig at man via enda mer crazy teknologi tar over kroppen til en kar i middelalderen og bruker ham til å utføre agendaen sin. Høres uansett ut som Grant Morrison er involvert. :p
[/b]
 
#22
Tja. Jeg prøver som regel å holde meg unna alt av i de spillene jeg gleder meg mest til. Mario Galaxy og Twilight princess så jeg kun første trailer til, og unngik alt ellers. Men GTA klarer jeg som regel ikke gjøre det i, og smashbros har jeg sett alt av hittil. :(
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#23
SITAT(Aleks @ 26.01.08, 19.51) 100032
Jeg kan for eksempel tenke meg til at sci-fi twisten i Assassin's Creed hadde vært mye morsommere om jeg ikke kjente til den før jeg spilte spillet.
[/b]
Du vet, noen venter på spillet til PC... :(
 
#24
Nå må vi nesten diskutere hva som definerer en spoiler. Er en spoiler en spoiler hvis den røpes allerede i introen og vises i løpet av fem minutter? Er det en spoiler å si at Lyra i Philip Pullmanns His Dark Materials bok 1 av 3 redder onkelen fra død ved forgiftning når man får vite det av å lese på coveret?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#25
Jeg leser aldri vaskelappen bakpå bøker, de har en tendens til å spoile en del. Men jeg er ikke en som bruker å lese bakpå for å se om jeg skal plukke opp en bok heller.

Bestemor bruker faktisk å lese slutten på bøkene først, så hun vet om boka er verdt det. Brent barn skyr ilden, antar jeg. :p
 
#26
Agreed. At noe spoiles på baksiden av boka er ikke noe argument for å spoile det andre steder.

Jeg følger nazi-linje her. Vanskelig å snakke om spill uten å forklare litt om hva som skjer og hvorfor det får deg til å føle deg kul, men jeg er hellig overbevist om at man kan klare dette, og si veldig mye om hva slags følelser et spill gir deg, uten å egentlig ødelegge overraskelsesmomentene det har å by på.

Spilte for øvrig Portal en måned etter utgivelse og hadde ikke fått spoilet noe som helst, ut over det den første traileren fra spillet presterte. Meget fin opplevelse, var det.
 
#27
SITAT(Dens @ 26.01.08, 13.17) 99949
Er det noen av dere som har prøvd noe lignende? Er det verdt det?
[/b]
Jeg har aldri bevist holdt meg unna informasjon om spill jeg vil spille. Men ja, jeg har spilt spill jeg ikke viste noe særlig om og veldig fornøyelige opplevelser. Jeg sier at det er verdt det.
 

oma

Village Drunk
#28
en jeg bor med i kollektivet liker å vite hva som skjer i slutten av bøker, for da blir det spennende å se _hvordan_ det skjer, poenget er ikke å vite sluttresultatet, men veien dit

jeg derimot hater spoilere
 
#29
Jeg skulle ønske jeg hadde klart det samme med Brawl :p

Ellers skal jeg love deg at jeg har tenkt over det samme. Jeg tror LITT hyping og info er bra, men at det skal begrenses veldig. Jeg vet veldig lite om MGS4 egentlig, annet enn at det kommer med online og at det ser flott ut. Pluss noen andre småting som du kanskje ikke har hørt om. Jeg er fryktelig glad for at det kommer en worldwide-release på den, siden jeg ikke ville klart å holde meg unna forum og filmer på nettet.

Men jeg kan si deg én ting, uten å spoile noe (bare for å booste forventningene litt): Spillet kommer sannsynligvis til å rule MEGET så hardt. Det er dette spillet jeg venter mest intenst på av alt der ute. Og jeg har min tro på at det kanskje kan bli verdens beste spill... I allefall på linje med dem på topp.

Spillet fyller faktisk hele blu-raydiscen sist jeg skjekka. De måtte tilogmed droppe japanske stemmer for å få plass.


Ellers er jeg med deg på prosjektet ditt! Kanskje jeg prøver det samme med God of War 3. Jeg har i allefall erfart at spill man vet lite om fra før ofte gir større inntrykk enn de man vet mye av (som oftere skuffer). Final Fantasy VII kjøpte jeg pga navnet og bildene bakpå. Null peil! Gjett hva som er favorittspillet gjennom tidene?
 
#30
Jeg også visste "alt" om MGS2 før jeg spilte det. Jeg må si at det tok litt vekk fra den ellers fantastiske spillopplevelsen jeg hadde. Når MGS3 kom visste jeg mye mindre. Det likte jeg. Jeg er en gigafan av mgs serien, så jeg må nesten se noen få trailere. Det jeg har funnet ut er at hideo kojima ALDRI spioler for mye i de tidligste trailerene sine. Jeg har sett de første trailerene kun for å glede meg, å få et bilde om hva spillet skal handle om. Disse trailerene ser jeg ikke mange ganger for å unngå å få med meg for mange detaljer. Det funker veldig bra for meg. Jeg leser dog ikke om spillet.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#31
Spillet fyller faktisk hele blu-raydiscen sist jeg skjekka. De måtte tilogmed droppe japanske stemmer for å få plass.
Du skjønner at dette er fordi Koijma er en sta idiot som nekter å komprimere en drit, ikke sant, ikke fordi spillet kommer til å bli så vanvittig stort at det gjør noe? Det blir ukomprimert 7.1 lyd på discen, for helvete. :geek:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#32
Så, er det bra eller dårlig?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#34
Jepp, det krever at du har en veldig ny receiver/forsterker som støtter HD-lyd. Det er det kanskje ti mennesker i Norge som har, så det er jo totalt meningsløst å legge til no slikt.


Eller "futureproofing" som enkelte kaller det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
For når det blir vanlig å ha 7.1-surround i heimen er Metal Gear Solid 4 det første alle kommer på å sette på. :v:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Jeg synes det i det hele tatt er teit å skulle presse på med et HD-format som en bitteliten andel av befolkningen har mulighet til å få fullt utbytte av. Kommer sikkert til å skaffe meg noen Blu-Ray-plater etter hvert, men å legge penger i et surroundanlegg står like under "bygg en ponni av melkekartonger" på todo-lista mi, gitt.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#38
Jeg kommer garantert å kjøpe meg HD-surround når jeg skaffer 52", men det er kjipt at de lager spill som tar nytte av slike muligheter allerede nå. Like teit som at Wii ikke har 720p-støtte.
 
#39
Hvorfor er det teit at de lager det nå? Når folk får det så blir det jo bare kult. Det er ikke som at lyden slutter å være kul fordi de har spilt spillet før. Eller var det noe som gikk meg hus forbi??
 

Novastrum

Feminist-elitist
#40
Jeg prøvde bare å argumentere på visse andres nivå. :p
Jeg synes det er veldig bra at folk begynner å ta i bruk 7.1-surround i spill. Det er ikke mange åra siden folk synes det var unødvendig å ha spill på DVD-plater - og CD-er også, for den saks skyld. Husker budrjuljene som kom når man begynte å få snakking i Point & Clicks. Folk prata om at det "brøt illusjonen" og det som verre var. Jeg er uenig med de som ikke liker teknologiske fremskritt. Om enn hvor idiotiske de virker når man aldri har opplevd det selv.