[30.11.2012] Spillegals WiiU-lanseringsmaraton (Oslo)

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Har vært på SpillExpo! Lang historie kort:


Edit: En liten til da

 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen

Nabbe

Har fin hatt.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Fikset nå.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Kremt

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
runkw
 

Nabbe

Har fin hatt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Da var vi ferdig! Flott innsats av alle involverte, et godt seertall og mye moro. Buggz er kjempefornøyd med kjøpet, jeg plukker nok ikke opp den nye generasjonens første (?) konsoll før jeg får litt mer for penga.

Håper noen digga det!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For å si det sånn, da vi kjørte hjemover spurte jeg kjerringa hva hun syntes om Luigi's Mansion-spillet. Hun svarte "Joda, det var artig det, men jeg tror ikke jeg ville kjøpt en ny maskin bare for å spille det," før hun ga meg et nervøst blikk.

Men ja, etter hvert. Når det kommer no Zelda og Bayonettings kanskje.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Da ble det ikke noe streamings på'n Sjuttleiken denne gangen, så nå kan jeg ikke lenger skryte av å ha vært med på alle. Det måtte uansett skje før eller senere, men jeg kommer sterkere tilbake. Uansett så så jeg på en del og jeg synes flere av spillene virka ålreite og spesielt på multiplayer, men tviler på at det blir innkjøp med det første.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Formen min i dag er ikke noe særlig å skryte av. Tenker jeg fikk meg tre og en halv times søvn i løpet av helgen, og det merkes. Gikk fint gjennom natten og morgentimene, men så bare kræsjet jeg totalt litt utpå dagen.

Men.

Lett verdt det. Timene som gikk med til flerspiller-greier var i grunn ganske awesome. Mye, mye moro. Selv det forferdelige 30 Great Games-rælet ble good fun. Tank! Tank! Tank! var en hit alle gangene vi fyrte det opp, til tross for at det egentlig ikke er mye til spill i det hele tatt (fyfaen 400 spenn du kødder).

Nintendoland hadde også mye å by på. Ikke akkurat en konsollselger for min del, men med tre - fire andre i hus er det flere av spillene i den pakka som er fantastiske. Tekken Tag 2 var også ganske artig, med dritstygge nintendo-kostymer til figurene og den helt tåpelige mushroom-modusen.

Fikk ikke testet ZombiU selv, men det så ganske ålreit ut basert på det jeg fikk med meg av Lodins iron man-game natt til i dag. AssCreed 3 synes jeg ikke var all verden, og Arkham City ville jeg ikke spilt på WiiU om jeg så fikk det gratis.

WiiU forøvrig virker som et artig leketøy som jeg mest sannsynlig aldri vil kjøpe selv, litt avhengig av hva utviklere klarer å gjøre med den andre skjermen i fremtiden. Sånn som det er nå, så er det ett enspillerspill som frister, og det frister ikke nok til å punge ut over tre tusen penger for en konsoll som allerede henger etter dagens generasjon på den tekniske siden. Flerspillermoro er det mye potensial for, men sånn som det er nå, så er du nesten avhengig av at du har tre - fire kompiser tilgjengelig for at det skal være noen særlig vits å dra i gang.

Så ja, jeg hadde det gøy, og jeg syntes såklart det var artig å leke med kontrollen (som btw lå overraskende godt i henda), men på nåværende tidspunkt tror jeg ikke den er for meg.

Uansett sier jeg takk for denne gang. I kveld skal jeg sove. Tungt.

ps hele stasen er (foreløpig?) arkivert på twitch, om det skulle være av interesse for noen.
 
Muh, skulle joinet dere på lørdagskvelden, men frøkna jeg bor hos insisterte på at jeg ble med ut på byen en tur. Såå, det skjedde istedenfor, and it was great win. Og i dag var jeg bare for fyllesyk til at jeg kunne gjøre noe før jeg forflyttet meg til nytt bosted i 18-tiden. Så.. får heller bli med en annen gang!

Ellers vil jeg hilse til dere jeg møtte på SpillExpo, det var nå gøy å sette fjes på nickene deres!
 
først og fremst bra jobba til alle som bidro på streamen !
Bra kvalitet på streamen som helthet og alltid morsomt å høre på småpratet dere imellom + opphetede diskusjoner rundt hvor blokkene skulle plasseres i New Super Mario Bros U hehe.
Selv om det ikke var en haug med spill tilgjengelig for dere så følte jeg at dere klarte å få frem første intrykket av konsollen på en veldig bra måte ! Tror ikke det blir noen ny Nintendo konsoll på meg med det første , men

keep up the good work guys !

SpillExpo var også en fin opplevelse , men høydepunktene var vel kanskje å møte Justin Case og Pejyuu fra forumet her og en hel haug med snakkesalige bekjente hehe