3D Dot Game Heroes (PS3)

Kleevah

Livsfarlig amatør
#21

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23

Lodin

Der Waaaah
#24
Southpeak skal gi det ut i Europa omtrent samtidig som den amerikanske datoen, altså i mai. Dette blir bra skuring. Deuten slipper man å bli en fatlus og det er jo alltids et pluss.
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Southpeak småflikker sikkert på den amerikanske så den blir engelsk og hyrer selv inn oversettere til de andre språka vil man tro.
 
#27
Southpeak skal gi det ut i Europa omtrent samtidig som den amerikanske datoen, altså i mai. Dette blir bra skuring. Deuten slipper man å bli en fatlus og det er jo alltids et pluss.
Hei jeg er stolt Fatlus ;__;

Min største beskymring er, vil det bli billigere her som det blir i Amerika? For Atlus er greie nok til å selge det 20 Amerikanske dollar billigere av ukjente grunner, men det er tvilsomt at Europa får samme behandling, eller hva?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Importer den amerikanske utgaven, problem løst.
 
#29
Det er det jeg vurderer å gjøre, om det kommer til å koste 599,- her (som forøvrig er en svindel for alle spill)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Vel, da jeg kjøpte Quake til PC tilbake i 1996 betalte jeg 649 spenn for herligheten (ah, minnene). Med tanke på inflasjon og sånt har prisen altså gått nedover siden da. Men ja, fortsatt dyrt. Derfor jeg har gått mest over til å skaffe meg shizz via digital distribusjon (dvs. Steam og Impulse) på PC, og fra utlandet (når det er mulig) på konsoll.
 
#31
Om det hadde vært mulig, hadde jeg bestilt spill online hele tiden. Dessverre er jeg noen få måneder unna myndighet, og må (flaut nok) få min kjære mor til å bestille for meg når det trengs.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#33

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Fikk pakke fra Canadia i dag, og jaggu var det 3D Prikk Spill Helter. Sitter og spiller det akkurat nå, og førsteinntrykket er så klart solid selv om jeg ikke tviler på at omtalene hadde rett og det taper seg etter hvert. Samma det, når noen gir ut et spill som like gjerne kunne hett "Yetipants, dette spillet lagde vi spesielt for deg" så har jeg ikke tenkt å si nei takk. Kan iallfall si at det vil ta en god stund å mekke en egen helt; du må lage en versjon for alle fem handlingene han kan utføre. Hvis du ikke gidder det, kan du velge mellom de tre milliarder heltene de har laget på forhånd, som inkluderer drager, ninjaer, samuraier, samtlige figurklasser fra de første Final Fantasy-spillene, noen fantasy staples, en bil, en hai, et par mechaer og en ninja som kun vises som en haug med jord og en snorkel siden han graver seg ned for stealth. Ja, og grunnen til at spillet er i 3D er fordi en dag bestemte kongen at verden skulle være i 3D så da ble det sånn. Gler mæ sjø.

Edit: Se der ja, allerede har jeg møtt en spillfigur som lurer på om jeg vil bytte spillet mitt mot hans Demon's Souls siden det er så jævla vanskelig. Og kongen informerte så klart om at det er farlig å gå aleine så jeg måtte ta et sverd.
 

Lodin

Der Waaaah
#36
PRINNY DOOD!


Karaktermekkern er no dritt, men det spiller liten rolle siden det er andre folk der ute som gidder å slave med den for å mekke kule helter.
Når det gjelder spillet er det desverre litt for mye fanwank og nada kreativitet. Problemet er at disse folka ikke er Nintendo så når de skal mekke Zelda får det med mange av de samme problemene som når Capcom gjør det. Bare at dette også er jævla frustrerende til tider. Jeg døde i en dungeon i går og når jeg respawna var potionen min tom. Det er forsåvidt greit, men i Zelda 3 ville det betydd en trekk på noen minutter tilbake til heksa eller landsbyen. Særlig om man har gåsa går dette dritfort. Her betyr det en halv evighet gjennom en diger faens ørken med irriterende kvikksand. I beste fall kan jeg bruke en dyrt tilskaffet fjær og teleportere til nærmeste by, men jeg må fortsatt trekke ræva mi tilbake til den dungeonen. Når jeg så endelig er tilbake venter den dritkjipe bossen jeg fortsatt ikke er sikker på om jeg greier å ta. Neste gang jeg dævver og mister noe viktig blir det savescummings.
Hadde de satt et jævla høl i nærheten med en dude som selger potions hadde ikke dette vært no problem, men istedet får jeg en moblin som gir meg hundre spenn og sier det er en hemmelighet for alle.
Det er gøy og til 400 spenn (noen sjapper juger og tar full pris), men det skaper seriøst raeg med noen av de teite avgjørelsene sine. Best for det at Optimus Primen jeg lasta ned er kul å spille som! :argh:
 
#37
Enda bedre om man bestilte fra amerikun og dermed bare betalte 250,- sånn ca. Jeg gleder meg, mitt ble shipped i dag. Jeg tror også at jeg kommer til å bli litt skuffet, som posten din hinter om, og at jeg egentlig generelt har sett veldig lite diskusjon rundt dette etter spillets release.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Er kommet til den ørkenen Lodin snakker om, og jeg så ikke helt poenget hans inntil jeg kom dit. Veien fram til ørkenen er lang og drit kjedelig, mest fordi området du må tusle gjennom er så kronglete å navigere siden det fungerer som nav for flere veier som går til andre områder (som du såklart ikke kan utforske ennå siden du mangler utstyret for å krysse hindringene som står i veien for deg). En veldig viktig ting i alle Zelda-spill fra og med treeren er at du alltid blir belønnet for å utforske; enten finner du en hemmelig grotte, eller et godt hint om at her gjemmer det seg noe fett, eller noe annet snask. Da jeg utforska i går etter å ha gått på kryss og tvers i ti minutter fant jeg en pytt. Da ble det Wind Wing, gitt (altså den greia som lar deg teleportere til en annen by). Det største problemet hittil er at 3DDGH er en pastisj på Zelda, men den tar med alt for mange av de dårlige tinga fra det aller første spillet.

The Legend of Zelda var spillet som gjorde at Nintendo starta med hinttelefontjenesten sin, og i de amerikanske og europeiske utgavene fulgte det med et fullstendig kart over hele verdenen slik at folk ikke skulle gå seg vill så lett. Saken er den at selv om The Legend of Zelda var banebrytende, omtrent egenhendig skapte en spillsjanger og var DEN BESTE SPILLEN for meg da jeg var liten, er det omtrent uspillbart i dag. For eksempel er det et punkt i spillet hvor du må brenne en busk et sted for å komme deg videre. Du får aldri noe hint om dette på noen som helst måte, du må bare finne det ut av deg selv. Eller mer sannsynlig lese om det i et blad, som jeg gjorde. 3DDGH er ikke så ille, iallfall ikke ennå, men det har ikke noe godt grep om forskjellen på puzzles og frustrerende prøve-og-feile-oppgaver.

Når det er sagt er det en av tinga det har stjært som er blitt massivt forbedra: Den der greia med at sverdet ditt blir kolossalt etter hvert er plyndra direkte fra Ginormo Sword, men det er langt mer tilfredsstillende her enn i det spillet. Så det så.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Joda, måtte så klart leke meg litt med å mekke min egen figur i kveld. Siden det var en av tingene jeg gleda meg til. Første forsøk ble rimelig ræva (Quote fra Cave Story), men så mekka jeg denne lille karen og ble litt mer fornøyd:




Pass på at du ikke endrer navnet på mappa når du pakker den ut, siden spillet ikke gidder å lese den da.