3D sickness

Novastrum

Feminist-elitist
#21
Jo, forresten! Jeg blir lettere kvalm av å spille Crimson Skies på Xbox. Det har sannsynligvis med disorienteringen man opplever med å kunne bevege seg i fritt luftrom, og at spillet har en fast framerate på 60-ish FPS.
 
#22
eneste gang jeg husker å ha opplevd det var med det først doom når jeg så at andre spilte det. når jeg spillte det selv gikk det bra. Litt som å kjøre bil :p
 
#23
Husker at jeg hadde en kamerat i barndomsårene som bare ikke taklet enkelte fps spill. Han var ikke klar over det da, var ikke så ille å spille Doom 2, men når vi satt og spillet Heretic på et LAN så kasta han opp over tastaturet sitt :ler:

Men jeg husker at det spillet var ganske ekstremt for mange, til og med dem som aldri pleide å reagere.

Som en annen sa her; "Jeg er herdet"
Takk gud for det :D
 
#24
Opprinnelig skrevet av Sancti@30.05.2005, 21.08
Jeg kan ikke spille førstepersonsspill, og særlig ikke skytespill, da får jeg kvalme og hodepine etter ca. tre minutter. Det er fryktelig plagsomt, og jeg vet ikke om det går an å gjøre noe med det. Jeg skaffet meg lese/PC-briller før fordi jeg hadde problemer med å sitte foran PC-en uten å få hodepine, og da gikk det over. Problemet med spilling er likevel ikke borte.  Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn for noen og ikke for andre, men det er vel noe av det samme som med bilsyke.
227879​
Du kan ihvertfall bruke mye tid på Monkey Island som er mer fantastisk enn alle FPS tilsammen :)
 
#25
Opprinnelig skrevet av rulleguru+31.05.2005, 00.58-->
<!--QuoteBegin-Sancti
@30.05.2005, 21.08
Jeg kan ikke spille førstepersonsspill, og særlig ikke skytespill, da får jeg kvalme og hodepine etter ca. tre minutter. Det er fryktelig plagsomt, og jeg vet ikke om det går an å gjøre noe med det. Jeg skaffet meg lese/PC-briller før fordi jeg hadde problemer med å sitte foran PC-en uten å få hodepine, og da gikk det over. Problemet med spilling er likevel ikke borte.  Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn for noen og ikke for andre, men det er vel noe av det samme som med bilsyke.
227879​
Du kan ihvertfall bruke mye tid på Monkey Island som er mer fantastisk enn alle FPS tilsammen :)
227987​
[/b]
De gamle Monkey Island spillene eide. Likte ikke stilen på det siste derimot. Overgangen til 3D var ikke nice.