6630 vurderes solgt

#22
Morsomt å lese hvor mongo folk er... Det er jo STOR forskjell på abbonomang og binding.. Binding betyr at bare at bare telenor funker, men det koster ikke noe ekstra mens abbonomang betyr at du må betale penger hver jævla måned.

Såklart selges en telefon med abbonomang mye billigere enn telefon med binding da du betaler opp prisen gjennom abbonomanget senere.
 
#23
hmm.. og med litt data kunskaper går det vel an å fjerne binningen oxo uten å betale noe etter det jeg husker
 
#25
Opprinnelig skrevet av Hayaka@20.03.2005, 13.02
Nå er jeg sikkert HELT off topic her, men det koster 30 kr for å låse opp telefoner ;)
193199​
Det koster 30,- for å få låst opp nokia 3xxx serien ja. Det er fordi at skal man låse dem opp trenger du bare å sette i et "fremmed" sim-kort, så ber telefonen deg å slå inn en kode. Denne koden kan du få kjøpt over sms på et par nettsteder.

Det gjelder ikke 6630.
 
#26
Opprinnelig skrevet av roy_nor+18.03.2005, 23.25-->
<!--QuoteBegin-Eulogy
@18.03.2005, 21.00
Åh så sinna vi var nå da. Hvem er dumme nok til å betale telenor 1000,- når man kan få den åpnet andre steder til rundt 200-300,-? Eller kanskje mindre også hvis du er heldig som finner noen som har litt greie på mobiltelefoner, og som gjør det billig. Det er fortsatt ikke samme faen. Han selger den UTEN abonnement. Og hva om den som kjøper den allerede har telenor simkort? Da MÅ man ikke kjøpe seg nytt kort. Tror du at alle har netcom da kanskje? Tenk roy, tenk.
192512​
Vel, siden du ber meg om å tenke så får jeg nesten si:
Les, Eulogy! Les!
Vel, flott du endelig forso at telefonen er låst til telenor, og hva det har og si på verdien o.l.
Skal telefonen ha noent som helst verdi som "ikke bundet til operatør" så forlanger jeg at telefonen ikke har operatørsperre når jeg kjøper den.
Hvis du virkelig er så dum at du tror at det bare er netcom og telenor som regjerer så tar du feil, Chess er blandt de andre "små" (noen større) aktørene som er på banen. Selv har jeg Chess.

Får vel bli en slutt på denne diskusjonen nå (vi spiser opp emnet til daffy :svette: )
Men du får ha lykke til med å selge telefonen, får håpe du finner en som har lyst på akkurat denne telefonen, som liker telenor, og som har et telenor simkort fra før av ;)

Good Luck!
192560​
[/b]
Herregud roy. Du tar virkelig kaka nå. Tror du jeg ikke har hørt om Chess, Talkmore, mobyson og diverse andre aktører? Jeg nevnte Telenor og Netcom fordi de er de største her i landet, de var bare et par eksempler, og det var ikke noe vits å nevne dem siden vi diskuterer en mobil som er låst til telenor. Du leste også ikke det jeg skrev om telefonen når den var helt ny. Den ble solgt MED telenorlås og den ble solgt av butikker og nettbutikker UTEN abonnement, men med telenorlås fordi telenor bestemte seg for å kjøpe opp alle partiene av 6630 når den var ny.
:doh:

Kjære Leon: Nei jeg tar ikke feil. Han selger den UTEN abonnement, men at den var låst til Telenor. Det blir uansett feil å sammenligne den med en helt ny fra spaceworld med abonnement som du i TILLEGG må betale måndedlige regninger på. Men det skal visst mye til for at du skal skjønne det.

Sulkyice dude: Det er faktisk ikke ulovlig. Du har rett til å låse opp din telefon ettersom du har betalt for den. Det du må gjøre er å betale regningene.
 
#27
Du er vist smartere enn alle andre! jeg vet jo offcourse at en med abbonement må det betales månedsavgifter! men kort sagt, en telefon må du kjøpe med abbonement eller helt fri for bindinger!!!!!!!! kort sagt, denne er operatør låst, altså, den er nærmere en telefon med abbonement enn uten........ hvis vi skal sammenligne