90% av alle amerikanske brukere av DS er pirater

Lodin

Der Waaaah
#1
Jepp, dere leste rett. Takket være R4 kasetten som ble sluppet for en stund siden er det nå bare 10% av den amerikanske brukerbasen som kjøper spilla sine. SITAT
Claims software sales are lower than any other console

ELSPA has claimed that 90 per cent of all DS users in North America are playing pirated games via the notorious R4 cartridge. John Hillier, manager of ELSPA's Intellectual Property Crime Unit, said that the R4 – a cartridge that plays hacked games downloaded onto a memory card – is harming sales for Nintendo and making it the least-profitable console on the market.
"The implications are massive. In America it's thought 90 per cent of Nintendo DS users are playing pirated games because of R4s," said Hillier, talking to The Sunday Post. "Takings from Nintendo DS games in the US are lower than any other console and no doubt it will have a similar impact here," he said, discussing the uptake of the R4 in the UK.
The R4 is available to buy over the internet and unlike previous chips and modifications for other consoles, requires no clumsy hardware modifications. The biggest threat that the R4 makes to the piracy problem, according to Hillier, is that it allows users the freedom to download hacked games from their PC and import them straight to the handheld.
"That's the real danger – you may think you're getting a good deal but using the R4 is risking the future of the games industry. Crucially, the R4 has shifted balance of power in the piracy industry to the consumer – and that is hugely worrying," he said. [/b]
Evt. kan det være at noen bare har plukket et tilfeldig tall ut av ræva si for å leke deilig. Hvis virklig 90% av alle brukerne dreit i å betale for varene tror jeg ikke DSen ville eksistert så mye lenger.
bleh
 
#2
Høres veldig lite troverdig ut. Selv om det ikke er allverden med jobb å sette i den brikka, tviler jeg på at 90% av eierne av DS har den kunnskapen inne med å laste ned piratkopierte spill. Tenker på alle små barn som har fått en DS, bare dette må være mer enn 10%
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Så av 20 millioner DS-eiere i USA (VGchartz.com), så er det 18 millioner amerikanere som piratkopierer? Ikke rart det står dårlig til da.

SITAT
Takings from Nintendo DS games in the US are lower than any other console[/b]
O RLY? Hvis man kan stole på VGchartz, her er forrige ukes software-salg:

Wii - 1,018,129 (litt kunstig inflasjon, Wii Sports teller som et solgt spill)
360 - 888,977
DS - 721,387
PS2 - 559,885
PS3 - 385,656
PSP - 226,002
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Denne påstanden var så teit at jeg ikke gadd å kommentere den en gang (for eksempel: Av alle flashkortene og backup-løsningene til DS er det altså bare R4 som fører til massiv piratkopiering? Hvorfor kommenterer den britiske organisasjonen ELSPA tilstanden i USA? Hvor er tallgrunnlaget? etc.), og nå trenger jeg ikke gjøre narr av folka bak lenger ettersom de selv sier at artikkelen bare er oppspinn og fanteri. Som forventa, med andre ord.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Leste den forklaringa i forrige uke, men jeg gadd ikke nevne det her siden det ikke var så artig. ^_^
 
#6
Hvor mange prosent tror dere laster ned? Jeg innrømmer at jeg laster ned spill, men jeg kjøper de jeg synes fortjener det. AW2 f.eks, det ska jeg ha. :)
 

SHDR

Gullmedlem
#7
Du skal være litt tech savvy for å bruke R4-en, da. Ikke at man trenger være Jesus, men du trenger å forstå hvor du får fatt i spill, du trenger å forstå hvordan de skal legges på minnekortet, du skal klare å unngå å bli forbannet når det ikke funker og prøve igjen ...

Det er ganske mange krav å stille for den jevne neger som spiller Brain Training på vei til jobben. Dessuten kan jeg tenkte meg at det heller er noe slikt som at "90% av all DS-piratkopiering i USA foregår med R4", selv om det også sannsynligvis er det mest renspikka tøv.

Spilljournalistikk!!!111
 

Lodin

Der Waaaah
#8
90% kom vistnok fra et helt annet intervju med ELSPA og det var om hvor mange som spiller piratkopier av alle slag i Singapore. =D