Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth [DS]

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#21
Som vanlig har de musikken i orden, hører jeg. Åh, gleder meg!

Ace Attorney er blitt vanvittig svært med årene, har det ikke? På Court Records har jeg nå sett masse bilder av ymse merchandise, alt fra kortstokker til Edgeworths tekopp. Er visst satt opp en musikal og laget manga óg. Lurer på hvor langt de greier å strekke det egentlig ganske enkle konseptet :p
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#22
musikalen er satt opp og er ute på dvd tror jeg. Det morsomme er at det er damer som spiller edgeworth og phoenix. XD
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Har spilt herligheten i noen timer og kan avsløre at det går i mye det samme som Phoenix Wrights eskapader, bortsett fra at man nå utelukkende er ute i felten og etterforsker ting, og aldri er innom en rettssal. Likevel er det nok av å holde it og no objectionings ute og går mens man forhører folk, så mye er ved det gamle. Anbefales til Ace Attorney-fans, og til folk som liker å lese morsomme dialoger og bruke nøtta til å dedusere seg fram til løsninger.
 
#27
Hvordan er logikken? Det største problemet til Phoenix Wright 1 og 2 var i allefall at man fikk straff for å presentere et bevis på feil tidspunkt ifølge spillet, selv om all fornuft tilsa at det burde funke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Er sånn fortsatt, dessverre. Har ikke vært borti så veldig mange slike situasjoner ennå, men det er irriterende at spillet er så lineært, ja. Men men, man venner seg til det.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#29
Det er en god del slike situasjoner mot slutten, irriterende nok. Jeg savner også litt mer konkrete tekniske gåter - at du umerkelig kan benytte et visst bevis på en ny og overraskende måte for å forklare hvordan noe ble gjort. Spillet faller av og til i den fellen at det mest omhandler motiver og smutthull i lovverk som må omgås for å fange skurken. Ettersom spilleren kun har begrenset innsikt i spillets lovssystem blir det fort veldig abstrakt og man frarøves sin "rolle" i (retts)sakens gang.

ELLERS: Enda et godt spill, noe jeg slett ikke tvilte på at det ville være. Som vanlig gode karakterer, nye miljøer, god dialog med de obligatoriske "kvikke replikkene" mellom Edgeworth og partneren, og det glemmes fort at man ikke er i rettsalen. Faktisk så man lurer "kunne vi ikke likegodt vært i rettssalen nå?". At alt er etterforskning og ikke juristikk gjør også spillet langt mer dynamisk, og det opplevde jeg veldig befriende. Til tider.

Tenker som så at Ace Attorney begynner å bli som Hjartet på rette staden. Hold dere til oppskriftende og gi ut et nytt spill en gang i halvåret så er denne gutten nøyd. :D
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#30
Jeg har fortsatt ikke fått dette fra thehut, selv om jeg preordra lenge i forveien... :argh:
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#31
Kom endelig i kassa i dag, får håpe alle ukene med total blackout var verdt det.. :)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#32
jeg er på siste sak nu, og jeg kan si at jeg liker det veldig godt, men kan også se for meg at de som ikke har spilt tidligere spill ikke vil like dette. Det bærer litt preg av å være veldig fanbased. Noe som passer meg midt i blinken.