Advance Wars DS 2

Scary Paladin

Ukjent herremann
#22
Eventuelt vil det hete Advance Wars: Days of Ruin! Nå skal vi få gleden av å oppleve det samme gamle i tilegg til nye folk, ny historie, forbedret grafikk, Wi-Fi og muligheter til å lage og dele kart med andre ( :eek: ). Spillet har fortsatt dato 25.

SITAT
"Days of Ruin is much more than just a new chapter in the Advance Wars series," says Cammie Dunaway, Nintendo of America's executive vice president of sales & marketing. "Our core gamers continue to buzz about the game's post-apocalyptic storyline, new characters and stylized graphics that bring a totally fresh experience to the series. The focus on strategy beyond raw firepower makes it more rewarding than typical war games."

Kicking off a bold new story in the series, Advance Wars: Days of Ruin imagines a dark future in which a devastating meteor strike has transformed the planet into a perilous battleground, fraught with disease and barbaric
enemy forces. Players must use sharp turn-based strategy to lead their own heroic unit on a mission to restore humanity, rendered in an exciting new dual-screen graphics scheme.

Players can use local networking or Nintendo® Wi-Fi Connection to enjoy limitless replay by designing and sharing their own maps or facing opponents
in faraway places. Solo players can command their troops in a series of tactical skirmishes, while the Free Battle mode allows up to four players to
challenge one another using one Nintendo DS system.[/b]
http://www.advancewars.com
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Det artige er at jeg henter ned min lyssky utgave av spillet as we speak. Interesserte i førsteinntrykk om jeg får det til å fungere, eller?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Har gjort det så mye før at jeg ikke akkurat kunne slutte nå. Faen, du henger virkelig ikke med. <_<
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#26
:hehe: Ja, det er vel ikke så mange andre enn de som ikke bryr seg om spillet som ikke vil høre noen andres meninger tenker jeg.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#28
Kanakje Tales hadde rett om at det ville hete Dark Conflict i Europa? Æsj, er det så vanskelig å gi et spill samme navn... <_<
 

Lodin

Der Waaaah
#29
:eng101:
Advance Wars: Days of Ruin Nintendo 01/21/08 US
Advance Wars: Dark Conflict Nintendo 01/25/08 EU
Advance Wars: Dark Conflict Nintendo 02/21/08 AU
Famicom Wars DS 2 Nintendo TBA 2008 JP
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Heter Days of Ruin på >>den piratkopierte Nintendo DS Lite-en min som kan kjøre piratspill som jeg selger for enorm fortjeneste<<, iallfall.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#31
Ute på fredag? Da rasker jeg det med meg sammen med Zack and Wiki, forhåpentligvis :) Trenger noe å pusle med i Oslo.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Vel, da har man spilt noen timer med Advance Wars: Days of Urine, så da er jeg vel kvalifisert til å skrive noen ord om det, tenker jeg.

Førsteinntrykket er at det ser ikke bare litt, men veldig mye kjipere ut enn Dual Strike. Jeg har veldig lite til overs for den nedstrippa stilen spillet kjører i menyer og brukergrensesnitt, men man venner seg til det. Det er blitt skrevet en del spaltecentimeter om den nye og mer seriøse historien og hvor drit den er, men jeg merker at jeg gir ganske kraftig faen. Jeg syntes ikke historiene i de tidligere spillene var så kostbare som enkelte kommentatorer mener, så å skifte giret til en treig historie med verdens mest oppbrukte plotdevice (hukommelsestap, yay!) i førersetet gjør ikke meg noe. Dessuten så er ikke den nye historien så veldig seriøs den heller, så ikke ta det så tungt. Det var alt om innpakninga, nå litt om spillet.

Har så langt bare prøvd meg på felttoget, mest fordi jeg - til tross for at jeg har spilt alt i serien som kom ut i Vesten - er notorisk ræva i Advance Wars og trenger et bra langt felttog å komme til hektene på før jeg begynner med skirmish og sånt vas. Så langt føler jeg at spillet ikke holder tilbake når det gjelder å vise deg hva det byr på, uten at vanskelighetskurven ser ut som Mount Everest av den grunn. Har brynt meg på et par luftslag allerede, og så lenge jeg ikke bæsjer på leggen i starten klarer jeg meg bra. Bakkeenhetene har fått et par gode tilskudd; speidersoldater som kan bevege seg lenger enn noen andre infanteritropper og dermed er ypperlige til capting og - jepp - speiding men nesten ubrukelige i kamp, pluss de snertne motorsykkeltroppene (med sidevogn, må vite) og en kjekk anti-tank-enhet som både kan angripe på langt hold og gjengjelde ild hvis de blir angrepet. Motorsyklene kan kjøre en god stubb hver dag og har også den bonusen at de kan capte, noe som gjør hele den prosessen mindre smertefull enn tidligere. Kudos for det. APC-er heter nå Rigs og kan bygge flydepoter som kan fylle opp drivstoff og ammo på flyene dine, og dermed blir også luftstyrkene i spillet boosta litt. Man har nå også et nytt propellfly til disposisjon (som pussig nok høres akkurat ut som helikoptre) som både kan angripe luft- og bakkemål med brukbar virkning. Har ikke testa CO-powers enda, men ryktene vil ha det til at de er kraftig nedskalert; for å veie opp har man nå et erfaringssystem for enhetene dine. Når enhetene dine gjør det bra i kamp går de opp et nivå (maks er tre), noe som øker mengden deng de deler ut og tåler littegrann. Ingen enorm endring, men en liten tweak som kan gi overtaket i ei knipe.

Alt i alt later det til at dette er Advance Wars med alt fettet skåret vekk og årskort på Sats. Hvis du liker Advance Wars skal det godt gjøres å bli skuffa av dette (med mindre du ikke tåler å krige uten pastellfarger og ei berte i singlet som gauler i tide og utide), og hvis du ikke har spilt før er dette en ypperlig utgave å plukke opp siden det etter alle solemerker er den beste hittil. Anbefales.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#33
Jeg kjøpte spillet i dag, og har spilt en del av de første oppdragene. Så langt kjenner jeg meg i hvert fall veldig igjen i det du skriver Yetipants -historien er unødvendig og ikke spesielt interessant, men jeg klarer fint å klikke meg gjennom den uten noen særlig irritasjon. Så da er det greit for meg, hakke prøvd de andre spilla no særlig, men tviler på at ting var så mye bedre der.

Er litt spent på hvordan jeg kommer til å reagere på spillet når vanskelighetsgraden setter inn, har på følelsen at det fort kan havne på hylla...

Gleder meg litt til å prøve Wi-Fi nå, tror det kan bli ganske artig. Må prøve å få til noen kamper i løpet av helgen :tommelopp: Kommer sikkert til å bli grust, men det gjøkke no' :D
 
#34
Jeg liker det at spillet, til tross for den dystre historien og alt det derre, fortsatt ikke tar seg selv seriøst. Slik som når du skal angripe basen til bandittene, og trøkker deg inn på "Si meg hvordan jeg skal gjøre dette!"-greiene, så kommer lederen av bandittene og forteller deg hvordan du skal banke ham.