Advance Wars DS

#1
En av de store titlene som kommer senere i år til Nintendo DS er Advance Wars DS. Nå har Nintendo bekreftet at dette blir lansert 23. juni i Japan, noe som kan tyde på at det blir lansert tidlig i USA/Europa også. Dette spillet har ikke vært ventet å komme tidligere enn 4. kvartal 2005.

Får bare håpe at det blir No-Line :totomleropp:

Kilde: Cube-Europe
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Yay! Gode nyheter. En av de største titlene til DS for min del. :)
 
#4
YAY!
:trollmann:

Når kommer dette i europa?
Finn ut, mene trønder-tøser!
 
#5
Litt merkelig at Nintendo har valgt at det japanske markedet blir det første til å få Advance Wars DS. Japanerne har aldri vært særlig glad i "Nintendo Wars"-serien, og både Advance Wars og Advance Wars 2 ble sluppet i både USA og Europa før Japan. Advance Wars 2 ble faktisk nettopp sluppet i Japan (rett før jul, om ikke jeg tar helt feil). Dette får meg til å tippe at en lansering i vesten ikke vil ligge langt etter den japanske lanseringen.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Shigsy@04.04.2005, 19.28
Litt merkelig at Nintendo har valgt at det japanske markedet blir det første til å få Advance Wars DS. Japanerne har aldri vært særlig glad i "Nintendo Wars"-serien, og både Advance Wars og Advance Wars 2 ble sluppet i både USA og Europa før Japan. Advance Wars 2 ble faktisk nettopp sluppet i Japan (rett før jul, om ikke jeg tar helt feil). Dette får meg til å tippe at en lansering i vesten ikke vil ligge langt etter den japanske lanseringen.
202084​
Det som er en mulighet er at Nintendo skal prøve ut det japanske markedet. Japanerne får jo alt før oss, sannsynligvis inkludert No-Line... Riktignok så er ikke no-line offisielt til Advance Wars DS, men det er jo en mulighet.
 
#8
Jeg er nesten litt flau over å innrømme det, men jeg syns Advance Wars 2 var temmelig vanskelig, kom meg aldri særlig lenger enn halvveis.

Håepr de skrur ned vanskelighetsgraden litt, så skal jeg vurdere det.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Opprinnelig skrevet av Shigsy@28.07.2005, 20.33
Jeg har ingen forhold til denne siden, men det ser ut til at den er temmelig seriøs.
246076​
Øhøh. "Honest Gamers" virker ganske homo, da. :p

Jeg syntes selv spillet var ganske vanskelig (særlig på tanke med at jeg er elendig i alt), men jeg spilte det bare så avsindig mye fordi det passet så veldig bra til å spilles i friminuttene med kamerater. Jeg gleder meg virkelig-virkelig til det kommer nå. :)
 
#10
Vel, Gamerankings tar anmeldelser fra denne siden med når de regner ut gjennomsnittskarakteren til spill (noe de ikke gjør med alle anmeldelser som de linker til), så Gamefaqs har i hvert fall godkjent den.

GombaC: I følge min bror (som er AW eksperten her i huset) er Advance Wars 2 mye enklere enn eneren. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Ja, skulle til å si det. AW1 har jeg mer eller mindre gitt opp - delvis fordi toeren er enklere, men også fordi toeren er så mye bedre. :)
 
#12
Som sagt, jeg er litt flau... :flau:
 
#13
bah, hva er dette for syting? vansklighetsgraden på både AW 1 og 2 er helt grei. Kunne gjerne vært vanskligere også. Bra med litt utfordring i spillene.
 
#14
Hm, altså både AW1 og 2 var mulige. Jeg kom aldri lengre enn til Kanbei på advanced campaign (ekstra vanskelig etter at du runner det første gangen) i en'ern. Jeg går ut ifra at man da får tilgang til Drake og han sjø-bajasen som spillbare karakterer da, noe som jeg savner. To'ern var litt slapp, det var ikke mye som var forandret i forhold til eneren, så håper tre'ern mekker å imponere litt mer. Og at de har forandra bildene til karakterene fra toeren, de så bare grusomme ut *pirk pirk*

Jeg synes det er litt merkelig at de ikke har noen nye game modes, jeg savnet et modus der man kan ha factories, men ikke kan lage annet enn menn, scouts og artillery, altså banne visse units. And don't give me no pre-deployed crap

grr

Forøvrig, spillene er vanskelige, no doubt about it. Hvis man er så god at man kan skryte av at det er enkelt, burde man kanskje bare holde kjeft og tenke at man er heldig som får det til. Men det er prøving og feiling, samt litt misbruk av snåle computertaktikker (fx, de vil heller angripe en apc enn en rocket i basen din, så med et par apc'er kan du holde dem unna litt). Håper forøvrig at de fikser den bug'en at de kan se mer enn det de skal i fog of war.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
AW2 fokuserte vel mer på å utvide og tweake spillmekanikken heller enn å komme med noe fantastisk nytt noe. AWDS ser derimot ut til å ha tatt denne ruten (luftkamper på eget kart, endring i spilldynamikken osv.) og det liker jeg godt. Selv om AW2 er steinbra hadde jeg ikke godtatt enda et spill som bare inneholdt akkurat det samme.
Og fra hva jeg har sett, pkg_inc, så har de laget nye, større illustrasjoner av alle CO-ene denne gang. :tommelopp:
 
#16
Lol, både AW og AW2 er litt for enkle.. Man må bare finne en passende taktikk for hver enkelt bane, og da går det glatt. Ta f.eks siste banen i ener'n. Pøs på med så mange Infantry som mulig fra Sami, og storm Sturm med det. Så knuser man de storestygge folka til Sturm med Grit, mens man bruker OS på starten til å holde de unna. Når man har godt over 30 Inftry hos sturm er det bare å danne en ring rundt HQ og kapre med en 5. infntry.

Men.. AWDS blir kongebra, tiårets spilltittel :D Hvis compen er så vannskelig som de skal ha det til, må det bli det.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Kanbei@09.08.2005, 19.44
Lol, både AW og AW2 er litt for enkle.. Man må bare finne en passende taktikk for hver enkelt bane, og da går det glatt. Ta f.eks siste banen i ener'n. Pøs på med så mange Infantry som mulig fra Sami, og storm Sturm med det. Så knuser man de storestygge folka til Sturm med Grit, mens man bruker OS på starten til å holde de unna. Når man har godt over 30 Inftry hos sturm er det bare å danne en ring rundt HQ og kapre med en 5. infntry.

Men.. AWDS blir kongebra, tiårets spilltittel :D Hvis compen er så vannskelig som de skal ha det til, må det bli det.
249590​
 
D

Deleted member 91

Gjest
#18
Jepp, et spill er enkelt fordi man kan klare brettene når man har forstått hvordan man skal løse hvert enkelt med de troppene og fundsene du har tilgjengelig. >_< Pen tankegang.
 
#19
Jeg skal ihvertfall kjøpe det. Må innrømme at det ser rimelig stas ut, og uten tvil en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte Nintendo DS. Husker jeg brukte utallige timer på forgjengerne. Det er noe især spesielt med Advance Wars-serien; den har en noe markant atmosfære, og føles i bunn og grunn utrolig gjennomført. Fullstendig optimalisert og fullført, på en måte. :forelsket: