Advance Wars DS

D

Deleted member 91

Gjest
#21
La meg reformulere så du bedre forstår:

"Faen ass! Jeg er så jævla lei av å forstå spill ass! Jeg vil ha spillmekanikk som ligger helt bakmål, og fullstendig ulogiske puzzles og løsninger! Fordi når løsningen er så vanskelig og ubrukelig, så blir spillet vanskeligere - ergo, bedre! Sånn som Conker! Conker gjør det riktig!"

Kanbei, gutten min. Jeg tror jeg forstår hva du prøver å si, men jeg skjønner ikke hvorfor du har så mye imot det. Hvis du spiller et brett lenge nok til å forstå hvilken taktikk som skal brukes for å fullføre det, så skal det jo gå ann å løses. Det er jo halve poenget med strategispill: Forstå hvilken taktikk som må benyttes for å løse scenarioet du blir konfrontert med, for å så utføre den.

Personlig syns jeg det er morsomt å finne ut hvilken taktikk som fungerer best, og det gir meg en god følelse når jeg utfører den og ser fiendens forsvar falle i grus - selv om du tydeligvis ikke føler det samme.
 
#22
Opprinnelig skrevet av Nicholas@12.08.2005, 15.36
La meg reformulere så du bedre forstår:

"Faen ass! Jeg er så jævla lei av å forstå spill ass! Jeg vil ha spillmekanikk som ligger helt bakmål, og fullstendig ulogiske puzzles og løsninger! Fordi når løsningen er så vanskelig og ubrukelig, så blir spillet vanskeligere - ergo, bedre! Sånn som Conker! Conker gjør det riktig!"

Kanbei, gutten min. Jeg tror jeg forstår hva du prøver å si, men jeg skjønner ikke hvorfor du har så mye imot det. Hvis du spiller et brett lenge nok til å forstå hvilken taktikk som skal brukes for å fullføre det, så skal det jo gå ann å løses. Det er jo halve poenget med strategispill: Forstå hvilken taktikk som må benyttes for å løse scenarioet du blir konfrontert med, for å så utføre den.

Personlig syns jeg det er morsomt å finne ut hvilken taktikk som fungerer best, og det gir meg en god følelse når jeg utfører den og ser fiendens forsvar falle i grus - selv om du tydeligvis ikke føler det samme.
250571​
Jeg har aldri sagt deg imot, men hvis man skal være god i dette tilfelle AW, må man kunne komme frem til den best fungerende takitikn mens man spiller.

Hvordan kan du trekke den slutning at jeg ikke føler det samme, forresten?
 
#23
Advance Wars: Dual Strike - 9.2 (Gamespot)
"Advance Wars: Dual Strike is arguably the first must-have game for the Nintendo DS, and it's a perfect excuse to get the system if you haven't already." - Greg Kasavin

Kanskje jeg skal vurdere det? Hm-hm. Jeg var ikke overbegeistret for Advance Wars (1-eren) ... Synes det var ganske tregt ... Kanskje det blir bedre med DS-en? Virker jo meget bra det her, og touch screen burde passe bra.
 
#24
Enern var hyperkonge. Spesielt i multiplayer. Eneste som trakk ned var at jeg ikke klarte nest siste bane. Det virker for meg som at folk opplever vanskelighetsgraden i strategi-spill helt forskjellig. Jeg tror det hele kommer ann på personen. Noen ville funnet det logisk i Red Alert å bygge ørten pengebiler og slenge på gjerder rundt basen, mens andre hadde pøst på med tankser uten å egentlig vite hva han skulle med dem, begge uten å ha rørt spillet før. Slik var det iallefall med meg og venner. Jeg ville sikre meg økonomisk og alltid ha nok strøm, og endte opp med å tape på grunn av denne litt tilbakelente spillholdningen min.

Uff... Nå mista jeg nettopp pønsh-lainen min som skulle få hele innlegget til å gi dere en "aha-opplevelse". Jeje. Bedre lykke neste gang.

Edit:
Spillet kommer visst ut i US-Aye imorgen. Noen som vet om Spidern importerer til en hyggelig pris? Sist jeg besøkte dem hadde de Kirby til ca 450.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#26
Dvdboxoffice.com heller. Amerikansk versjon til like over 270 kroner. Tollfritt også.
 
#27
Opprinnelig skrevet av Nicholas@22.08.2005, 17.19
Dvdboxoffice.com heller. Amerikansk versjon til like over 270 kroner. Tollfritt også.
254124​
Det kan godt være :) . Har ikke erfaring derifra, ser du.


Spillet kommer 29. August, forresten.
 
#28
Opprinnelig skrevet av Nicholas@22.08.2005, 17.19
Dvdboxoffice.com heller. Amerikansk versjon til like over 270 kroner. Tollfritt også.
254124​
Hvordan får du det til å bli tollfritt? Markeres varen som "gift" eller unnlater de å skrive prisen på pakken?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#29
Jeg gjør ikke en dritt egentlig; ting bare glir gjennom. Nå har jeg bare bestilt DS-spill derfra, men tør tippe det går med andre spill også.

Redigert: IKKE velg Courier Shipping (som man må betale ekstra for uansett) så går det greit.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#31
Hold kjeft og bestill det, du. For å sitere Psycho Mantis i dette emnet:

Men som alle vet, så skal jo alt over 200 NOK fortolles i Norge. Og ja, den grensen har vært siden 70-tallet (helt idiotisk). Men det er det fine med DVDBoxOffice. Så lenge du ikke velger Courier Shipping, så slipper du toll. Dette fordi de enten merker varen slik at den koster under 200 NOK (eller 200 NOK), eller så merker de den som gift. Men om man skulle bestille konsoller og/eller større ting fra DVDBoxOffice, så kan det godt hende man må betale toll. Men jeg har kun bestilt spill og filmer derfra, så det vet jeg ikke hvordan er. Noe annet jeg vil nevne, er at man bør kun bestille ett spill eller én film i hver bestilling. Jeg gjør i hvert fall det.
Kan virke som de ikke får inn spillet før imorgen, da.
 
#35
Skulle det komme i dag?
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#37
Kan ikke si noe annet enn at dette spillet er konge bra! Gleder meg til å teste multiplayer delen skikkelig. :D
 
#38
Jeg har et spørsmål til alle dere andre som har kjøpt den amerikanske versjonen av spillet. Jeg har hørt noe om at det skal gå an å unlocke noen flere maps og noe annet shizz hvis man har i en AW1 eller AW2-cart i DSen når man spiller AWDS. Dette har ikke jeg fått til, så jeg lurer på om det kan ha noe med at jeg har europeiske versjoner av AW1 og 2. Noen som vet noe om dette?