Alien Hominid [GC, PS2]

#1
Alien Hominid

Bilder







Anmeldelser

Alien Hominid (Gamespot) - 8.4/10

---

Har tatt en titt på bilder tidligere, men ikke funnet det spesielt interessant ... Før nå! Leste en anmeldelse, og så en film fra det, og det ser virkelig grisefett ut.

Lurer fært på hvilken konsoll jeg skal kjøpe det til da ... GameCube eller PlayStation 2?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#2
Fett, det er ute! Jeg har ventet på dette spillet helt siden jeg testen den originale, og til tider umulige, flashvarianten på Newgrounds. Hepp hepp. :D
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#3
Jeg har spilt dette spillet på Newgrounds, og der var drit fett!
Men jeg hadde aldri drømt om at det skulle komme på PS2 eller GC. Jeg klarer liksom ikke å ta dette spillet seriøst. ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Godt å se at Synj gjør det bra for tiden. Håper han får masse spenn ut av dette. :)

PS: Sjekk ut hans "Mr. Ghrib Cube Collecting"-film om dere finner den - genial, flott liten 3D-sak.
 
#5
Opprinnelig skrevet av GameCube-kontrollen i Alien Hominid
B to attack, A to jump, Y to use, X to throw grenades. left shoulder and right shoulder backflip/roll depending on what direction you are facing. rolling will roll underneath high bullets if timed properly.

hold B until fully charged and release for a big chargeshot. you may move freely while charging.

down + Y to dig, B to grab enemies when they are over top of you. A to jump back out.

hit A to jump on someone's head when you're in the air. B to bite their head, A to jump back off, or Y to flip them into your hands. B to throw them once they are and any direction with the analog stick for the direction.

if you duck and slice, it will cut them in half. if you shoot down in midair you can hover a little depending how quickly you shoot.
Jeg lurte i hvert fall på hvordan kontrollen var, og det fikk jeg svar på i forumet på siden Yetipants linket til.

Går nok for GameCube-versjonen.

---

Yay, og da var det bestilt. :D
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#6
Man kan jo i full fart nevne at dvdsoon.com selger det til såvidt over 200-lappen. Det klarte i hvertfall ikke jeg motstå...
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#7
Dan Paladin (synj) herjer. Et idol for oss som animerer frame-by-frame i flash.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Burde være et idol for alle som driver med 3D også, egentlig. Han er rimelig konge der også.
 
#9
Dette skal has. Nytes i julen skal det også. Blir vel å bestille cube versjonen av 'boxoffice :)
 
#10
Fikk spillet i dag, og det er så absolutt moro, både i single-player og 2-player coop. Det står «1-4 Player» bakpå coveret, men det må tas med en klype salt ... Joda, fire stykker kan spille samtidig, men det er (så langt jeg vet) kun i noen av de små enkle mini-games'a. Artig i små perioder, men ikke noe mer ... Riktignok kan du her lage dine egne baner, men det er ikke det mest avanserte. De andre mini-games'a (der man kun kan spille én eller to spillere), er noe artigere (av de jeg har unlocka så langt - fortsatt noen jeg ikke har unlocka). Men det er single-player/2-player coop i «story»-modusen som er det beste ved spillet (ikke helt overraskende), og den delen er virkelig underholdene. Mye av det samme som i Flash-spillet man finner på nettet, men det er en del forbedringer, ikke bare grafisk og lyd-messig, men i forhold til gameplay også. Bl.a. kan man rulle til siden ved bruk av L og R, man kan hoppe inn i ulike kjøretøy, krype under jorda og dra ned fiendene, i tillegg til å fyre av en skikkelig «plasma-rakett» (eller noe lignende) ved å bryke charge-funksjonen når man spiller (holder inne A). Jeg har GameCube-versjonen (om noen lurte, og ja, det er NTSC U/C).
 
#11
Tviler på at jeg plukker opp dette, ble liksom ikke helt frelst av flash utgava på Newgrounds.com, endte opp med å spille hentai spillene der istedenfor =D
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Jeg ble fullstendig frelst av Newgrounds-versjonen. Jeg spilte dette lenge før det ble populært også, jævla posere. XD

Jeg venter bare på en PAL-release, evt. Xbox-konvertering.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#13
Whee, der ramlet det i postkasen.

(mer senere)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
Vel, vel. Er det det beste opfinnelsen siden peanøttsmør? Nei. Er det derimot det nærmeste man har vært Metal Slug/Contra/*insert Treasure game* på flere år? Ja, det vil jeg si. Det eneste negative jeg finner er det enkle faktum at det ikke er like perfekt som noe Treasure ville produsert frem, noe jeg tror de er klar over selv. (på hjemmesiden sin skriver de at de ikke søker nye folk, med mindre de jobbet på Gunstar Heroes) Det kan f.eks. til tider være litt vel mange objekter i forgrunnen av skjermen. Vel ser dette bra ut, men de medfører enkelt ganger at man ikke ser dødelige kuler med klar vei rett mot deg.

Spillet låner elementer fra spill som Metal Slug, Contra, Battletoads og mere til (til og med en shmup-del), men føles ikke som noen blek kopi. Det er noe spessielt med å hoppe på en FBI-agent, bite av han hodet slik at hans stakkars kompis som står like ved blir stående skrekkslagen og uten evne til å røre seg. Kjapt hopper man på han, rir på ryggen hans et stykke, før man bytter roller, og kaster hele hans legeme som et massivt prosjektil som dreper alt det treffer. Den unike grafiske stilen gjør også sitt til at dette er litt utenom det vanlige - kanskje hovedsakelig grunnet det faktum at i 2004 er 2D nesten for et fremmedord å regne - hele spillet er stappet med små detaljer som enkle, humoristiske skilt på vegger, samt individuelle dødsanimasjoner avhengig av med hvilket våpen man misshandler sine motstandere med.

Med mindre man føler seg kvalm nå man hører navn som Metal Slug, Contra eller Gunstar Heroes, vil jeg rett og slett si at dette spillet er et must.



Ellers, for ikke å drepe emnet: Hvordan er det med high scores? Selv har jeg foreløpig 547,501, men jeg tror den økes neste gang jeg spiller :D

---

640,800
 
#15
Opprinnelig skrevet av InsaneSimian@20.11.2004, 09.58
Dan Paladin (synj) herjer. Et idol for oss som animerer frame-by-frame i flash.
138032​
Må si meg enig. Et stort idol selv om jeg egentlig liker Adam P. sine verk mye bedre, men synj er som sagt et stort idol for oss (tøffe) FbF animatører. Dere burde desuten sjekke ut alle tingene han har lagt ut på Newgrounds. Mange samarbeids-spill som han har laget med Tom Fulps.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
OGSÅ VAR DET PAL-RELEASE PÅ FREDAG DA, DERE. Etter hva jeg har fått med meg er det en flere mini-games enn i NTSC-versjonen. Verdt å merke seg er at det ikke finnes noen PAL GC-versjon, men ingen NTSC Xbox-versjon. Jeg har spilt flash-versjonen så mye at jeg har fullført det uten å dø en eneste gang nå, og nå venter jeg bare på at de jævla tollerne skal gi meg fullversjonen. Jeg bestilte nemlig denne versjonen i forrige uke. Det er den über-kule Eurogamer Signature Edition, i begrenset opplag (100 stykker alt i alt), signert av Synj og Tom Fulp - overtrukket i et stilig Eurogamer-pappcover, og som toppen av kransekaka følger det også med en t-skjorte. Ble utsolgt på under et døgn, så dere suger.

GLEDEPÅSEG.
 
#17
Er det bare jeg som synes spillet er frustrerende vanskelig til tider ? Ble gal av det levelet der man hopper opp på biler mens helikoptre skyter på deg og man tryner i asfalten stadig støtt og dauer på et nano sekund.

Er bare ikke motivert nok enda til å ta spillet opp igjen :(
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Ikke frustrerende vanskelig, bare utfordrende. Banen du nevner har jeg i dag ingen problem med å fikse uten å miste liv. Øving gjør mester :tommelopp:
 
#19
Opprinnelig skrevet av kakarlsen@03.06.2005, 16.29
Ikke frustrerende vanskelig, bare utfordrende. Banen du nevner har jeg i dag ingen problem med å fikse uten å miste liv. Øving gjør mester  :tommelopp:
229377​
Godt mulig, jeg prøvde et par 5-6 ganger før jeg la ifra meg kontrollen. Får nok prøve på ny, litt lettere når MGS3 og Splinter Cell 3 er runda. Ble fort favoritt spillene det, da hadde ikke Alien Hominid så mye å stille opp mot på det tidspunktet.

Men for all del, et meget artig spill.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#20
5-6 ganger? Du har jo ikke varmet opp engang :p